Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mondriaan

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
--E-- View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer --E-- Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mondriaan
    Posted: 19 Oktober 2012 om 11:20
Gisteren had een kennis van mij het over een Mondriaan trui die ze vroeger voor haar kinderen heeft gebreid. Geen idee hoe ze dat bedoelt, waarschijnlijk met een soort van Mondriaan patroon ofzo, maar misschien komt het iemand bekend voor? Ze wil heel graag nog zo'n trui breien, maar heeft geen idee waar ze moet zoeken... Iemand enig idee?
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 11:24
hoi,
een trui met blokken en strepen a la een schilderij van mondriaan, misschien kan je wat schilderijen online bekijken en een gewoon patroon veranderen in blokken.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 12:20
ik weet welke je bedoelt, die stond ooit in de Sandra. 1986 of zo??? Heb helaas het patroon niet, die heeft mijn zus en die bewaakt haar patronen als een terriër LOL
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 12:54
oh  die moet  ik volgens mij ergens hebben maar mijn scanner is kapot dus ik kan er niks mee.
Maar toch is het niet  moeilijk als je het  patroon van een mooie basis trui neemt en dan een schilderij van mondriaan neemt en dan de vlakken en strepen verdeeld over de steken dan  moet het ook lukken.

Back to Top
--E-- View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer --E-- Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 14:45
Hij is niet voor mezelf, ik vraag het eigenlijk vor een kennis. En zij is echt op zoek naar het patroon. Maar nu ik weet dat ie in de Sandra heeft gestaan, kom ik misschien weer iets verder. Bedankt voor de reacties.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 14:57
dat is lachen, die heb ik toen gemaakt, helaas heb ik hem niet meer, he jammer
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 15:38
Mijn nichtje had hem gebreid in katoen, prachtig gewoon. 1 keer gewassen en toen waren diverse kleuren doorgelopen, die mooie trui kon zonder gedragen te worden de vuilnis in :(
Back to Top
pleun View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pleun Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 10:46
Ik heb hem destijds ook van katoen gemaakt en heb er jaren plezier van gehad.
Groetjes Pleun
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 11:04
Ik wist niet dat er ook truien van waren, ik had wel zo'n jurk maar dat was ver vóór 1986, meer in de tijd van de minijurken. Jaren 60 of zo.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
repa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer repa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 00:31
De Mondriaan trui vind je in Phildaar zomer boek nr. 154 uit 1986. Als dit helpt.... Ik heb het helaas niet.
Back to Top
b00rtjuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer b00rtjuh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 09:20
Wij hebben in de winkel een hele berg oude Ariadnes liggen.
Die gaan we binnenkort uitzoeken. Als ik hem dan vind, zal ik hem inscannen voor je.
Maar ik kan helaas niets beloven...
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns