Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Namen Noemen.

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Namen Noemen.
    Posted: 20 Oktober 2012 om 15:56
November 2011:
Het regent. Het regent best hard. Maar dat weerhoud de mensen er niet van om naar het mooie terrein van Nieuwenoord in Baarn te komen. We vieren ''Namen Noemen''. Via allerlei kunstvormen kun je dierbaren waarvan je in loop der tijd afscheid van hebt moeten nemen, herdenken. We hangen er geen religie aan, iedereen is welkom. ''Namen Noemen'' is een manier om (vooral met onze cliënten) een ingang te creëren bij mensen waardoor ze hun verdriet rondom de dood kunnen verwerken.

Ik zit in een bootje, bij de grote vijver aan het hoofdgebouw. Het regent. Het zo hard, dat mijn schoenen, sokken en voeten compleet doorweekt zijn. In het donker zie ik dat het aan de kade best druk is en als ik weer met mijn bootje aan de kant kom, pak ik een nieuw blad aan waarop allemaal kaarsjes staan. De kaarsjes zitten in een bakje met een papieren wikkel. En op die wikkel kan men een wens kwijt. Of een gedachte, een herinnering of iets anders moois wat je een overleden wilt toewensen. Ingetogen neem ik het blad aan, trots op mijn eervolle plek en als we langzaam het bootje over het water laten glijden, om op het midden van de vijver de bakjes ter water laten gaan, hoor ik een van onze bewoners roepen: ''Daag mama, ik hou echt nog heel veel van je, je bent nu een sterretje''

Het regent, maar niet alle druppels op mijn gezicht is hemelwater. Een traan prikt rolt over mijn wang en met een brok zet ik het bakje in de vijver. Wat een mooie manier om zo met emoties om te mogen gaan.

Dit is slechts 1 voorbeeld van de vele kunstvormen die op 9 november 2012 te zien zijn op lokatie Nieuwenoord in Baarn. 1 van de vele kunstvormen waar de sfeer het toelaat om even met de gedachte stil te staan bij hun die er niet meer zijn en dankbaar te zijn voor hun die we nog kunnen ontarmen.

Niks te doen op 9 november in de avond? Kom gerust langs!!! Gratis toegang voor iedereen.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 16:18
knap initiatief hoor!!!!! bravo Clap
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 16:30
Wat een mooi bericht. Het doet me denken aan O-Bon, de Japanse traditie van de doden herdenken.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 17:00
wat een mooie gedachte!!
Back to Top
jolanda24 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jolanda24 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 17:02
Een mooi moment om ergens bij stil te staan.

jolanda
gr.Jolanda
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 17:50
Ik ben er stil van hoe mooi

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 17:50
Prachtig. 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 19:40
wauw dat is  heel mooi ik zat met tranen in de ogen telezen bij dat stukje over de patiënt die nog even mama gedag riep.
 Als ik tijd heb en vervoer  kan krijgen kom ik misschien wel.

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2012 om 08:33
mooiiiiiiiiii
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns