Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Iemand enig idee ?

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Iemand enig idee ?
    Posted: 23 Oktober 2012 om 17:18
In mlijn zoon zijn immense boekenkasten heb ik bij elk thema een bijpassend figuur gebreid/gehaakt. De stripfiguren (meer dan 10 !) zijn eindelijk zo goed als afgewerkt. Smile
Nu komt het serieuze werk : zijn afdeling geschiedenis en filosofie.
Iemand enig idee welk figuur, verwijzing, voorwerp bij deze onderwerpen past ?
Soms is het een heel simpel voor de handliggend patroontje maar mijn inspiratie heeft mij momenteel in de steek gelaten...Confused
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 17:22
geschiedenis -> popje a la napoleon
filosofie -> een popje a la 'de denker' of een groot vraagteken
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 17:25
'De denker' was ook het enige wat ik kon bedenken LOLmaar dat vraagteken is echt een tof idee !
Dat bedoelde ik nu net, we denken altijd aan popjes maar dikwijls is een voorwerp dat naar het onderwerp verwijst leuker. Bedankt ! Wink

Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 17:31
dan kan je ook de hoed van napoleon maken ipv een popje...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 17:53
Een Keltisch kruis?? Of zo'n aesculaap als dokters vroeger op hun auto hadden , zo'n slang? Voor geschiedenis heb ik wel een muts met een hanekam, die een helm kan verbeelden. Of een zwaard?? Een jin en yang cirkel??
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 18:15
voor geschiedenis kan je evt. ook een mythologisch figuur maken zoals een centuaur (half mens hal paard of iets dergelijks of  een poppetje met een wereldbol (atlas) Of een draak of  dinoaurus.  
en voor de filosofie kan je ook  een lampje haken van ik bedenk me iets . 
Dat is waar ik zo even op kom.

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 18:26
Een Keltisch kruis vind ik heel mooi maar ik ken het alleen als borduurwerk, misschien een piepklein modelletje in een piepkleinkadertje LOL
Een zwaard vind ik ook heel mooi en dat lampje van 'ik bedenk iets' vind ik heel origineel. Wink

De bedoeling is om in elk vak, net voor de boeken, een handwerkje te plaatsen. Vermits hij reeds 6 vakken gevuld heeft met geschiedenisboeken en 2 met filosofie kan ik elke tip gebruiken.Wink
Bedankt voor het meedenken dames !  
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 18:32
geweer? voor de oorlog,een bril (van alva)voor de tachtig jarige oorlog tegen spanje
groetjes margriet
Back to Top
Jaline View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jaline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 18:58
ik heb geschiedenis, heb je van de 10 tijdvakken gehoord? misschien hebt u daar wat aan...
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 19:50
oh dat is  zeker leuk ja om daar  iets mee te doen had ik niet aan gedacht.( heel lang geleden voor mijWink

Back to Top
Jaline View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jaline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 19:55
Originally posted by macheri macheri wrote:

oh dat is  zeker leuk ja om daar  iets mee te doen had ik niet aan gedacht.( heel lang geleden voor mijWink
graag gedaan!
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 20:00
mythologie
eenhoorn
pegasus
hydra
krakken
kelpie
witte wieven

geschiedenis
albert einstein
genghis khan
toren van pisa

:P beetje alles wat ik kan bedenken
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 21:43
Oh La La NAPOLEON BONAPARTE 1804 Vive la France Pdf email Crochet Patterm
Ik vond dit patroon van het patroon van Napoleon, het is wel een kooppatroon van handmadeawards op etsy

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 21:50
oh  wat  leuk zeg.

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 21:51
als je zou naar kijken naar de tien tijdvakken zou je ook kunnen denken aan:
hunebed
oude  stoomtrein

of kun je hier wat mee?

Caveman - Amigurumi Pattern
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 22:28
De bril van Alva kennen we hier niet, ik heb het opgezocht en weer wat bijgeleerd Wink.
De 10 tijdvakken zijn ook origineel en de toren van Pisa zal goed lukken na enkele glaasjes wijn LOL
Kathy, dat bedoelde ik nu met voor de hand liggende ideeën : die oermens heb ik, maar was ik rats vergeten. Embarrassed
Ook de andere tips ga ik allemaal eens grondig doornemen, bedankt allemaal !
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 22:46
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 13:20
Een Keltisch kruis is een gewoon kruis uit het Christendom maar dan met een soort van zwembandje achter het kruispunt. Kijk maar op google bij afbeeldingen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 10:35
Kathy : dat vilten patroontje is super ! Clap
Magtelt : ik ken een Keltisch kruis hoor ik bedoelde eigenlijk dat ik enkel nog maar borduurpatroontjes gezien heb en nog nooit een gehaakt of gebreid Keltisch kruis. Wink
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 10:44
Nadine,

Wat was ik blij met je post hier! Nu heb ik weer eens leuk uren achtereen zitten googlen op patronen zoals voorheen!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns