Iemand enig idee ? |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 23 Oktober 2012 om 17:18 |
In mlijn zoon zijn immense boekenkasten heb ik bij elk thema een bijpassend figuur gebreid/gehaakt. De stripfiguren (meer dan 10 !) zijn eindelijk zo goed als afgewerkt.
![]() Nu komt het serieuze werk : zijn afdeling geschiedenis en filosofie. Iemand enig idee welk figuur, verwijzing, voorwerp bij deze onderwerpen past ? Soms is het een heel simpel voor de handliggend patroontje maar mijn inspiratie heeft mij momenteel in de steek gelaten... ![]() |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
geschiedenis -> popje a la napoleon
filosofie -> een popje a la 'de denker' of een groot vraagteken
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
'De denker' was ook het enige wat ik kon bedenken
![]() Dat bedoelde ik nu net, we denken altijd aan popjes maar dikwijls is een voorwerp dat naar het onderwerp verwijst leuker. Bedankt ! ![]() |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
dan kan je ook de hoed van napoleon maken ipv een popje...
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Een Keltisch kruis?? Of zo'n aesculaap als dokters vroeger op hun auto hadden , zo'n slang? Voor geschiedenis heb ik wel een muts met een hanekam, die een helm kan verbeelden. Of een zwaard?? Een jin en yang cirkel??
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
voor geschiedenis kan je evt. ook een mythologisch figuur maken zoals een centuaur (half mens hal paard of iets dergelijks of een poppetje met een wereldbol (atlas) Of een draak of dinoaurus.
en voor de filosofie kan je ook een lampje haken van ik bedenk me iets . Dat is waar ik zo even op kom.
|
|
![]() |
|
Een Keltisch kruis vind ik heel mooi maar ik ken het alleen als borduurwerk, misschien een piepklein modelletje in een piepkleinkadertje
![]() Een zwaard vind ik ook heel mooi en dat lampje van 'ik bedenk iets' vind ik heel origineel. ![]() De bedoeling is om in elk vak, net voor de boeken, een handwerkje te plaatsen. Vermits hij reeds 6 vakken gevuld heeft met geschiedenisboeken en 2 met filosofie kan ik elke tip gebruiken. ![]() Bedankt voor het meedenken dames ! |
|
![]() |
|
ridder204 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 490 |
geweer? voor de oorlog,een bril (van alva)voor de tachtig jarige oorlog tegen spanje
|
|
![]() |
|
Jaline ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 12 Augustus 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 74 |
ik heb geschiedenis, heb je van de 10 tijdvakken gehoord? misschien hebt u daar wat aan...
|
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
oh dat is zeker leuk ja om daar iets mee te doen had ik niet aan gedacht.( heel lang geleden voor mij
![]() |
|
![]() |
|
Jaline ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 12 Augustus 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 74 |
|
|
![]() |
|
Nespa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Juli 2012 Locatie: kattenmand Status: Offline Points: 4125 |
mythologie
eenhoorn pegasus hydra krakken kelpie witte wieven geschiedenis albert einstein genghis khan toren van pisa :P beetje alles wat ik kan bedenken |
|
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
![]() |
|
![]() |
|
*kathy* ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2050 |
![]() Ik vond dit patroon van het patroon van Napoleon, het is wel een kooppatroon van handmadeawards op etsy |
|
![]() |
|
oh wat leuk zeg.
|
|
![]() |
|
*kathy* ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2050 |
als je zou naar kijken naar de tien tijdvakken zou je ook kunnen denken aan:
hunebed oude stoomtrein of kun je hier wat mee? ![]() |
|
![]() |
|
De bril van Alva kennen we hier niet, ik heb het opgezocht en weer wat bijgeleerd
![]() De 10 tijdvakken zijn ook origineel en de toren van Pisa zal goed lukken na enkele glaasjes wijn ![]() Kathy, dat bedoelde ik nu met voor de hand liggende ideeën : die oermens heb ik, maar was ik rats vergeten. ![]() Ook de andere tips ga ik allemaal eens grondig doornemen, bedankt allemaal ! |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Een Keltisch kruis is een gewoon kruis uit het Christendom maar dan met een soort van zwembandje achter het kruispunt. Kijk maar op google bij afbeeldingen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Kathy : dat vilten patroontje is super !
![]() Magtelt : ik ken een Keltisch kruis hoor ik bedoelde eigenlijk dat ik enkel nog maar borduurpatroontjes gezien heb en nog nooit een gehaakt of gebreid Keltisch kruis. ![]() |
|
![]() |
|
Nadine,
Wat was ik blij met je post hier! Nu heb ik weer eens leuk uren achtereen zitten googlen op patronen zoals voorheen! |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |