Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vest drops 112-40

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
H.gelms View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer H.gelms Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vest drops 112-40
    Posted: 24 Oktober 2012 om 10:49
Ik brei het vest van drops nr 112-40. Na 28 cm moet je in ribbeltjes verder en tegelijkertijd voor maat l 34 steken minderen tot je 104 steken hebt. Volgens de tekening bij het patroon moet dit 49 cm zijn. Dit kan echter nooit want als je voor maat s 130 steken opzet is dit 46 cm. Kortom volgens mij zit er een fout in. Hoe ga ik dit aanpakken. Kan iemand mij helpen hoe ik verder moet gaan?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 11:08
Bij boordsteek is de steekverhouding anders als bij ribbelsteek. Kijk maar even boven bij het patroon.
Bij boordsteek 28 steken en bij ribbelsteek 21 steken is 10 cm.
104 steken in ribbelsteek klopt dus aardig met die 49 cm, want 5 keer 21 zou 105 steken zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
H.gelms View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer H.gelms Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 11:16
Bedankt Lidwina. Daar had ik niet aan gedacht. Ik heb het aantal steken van maat L opgezet maar kom uit op de cm van maat M nu ik ca 10 cm gebreid heb. De ribbelsteek rekt wel behoorlijk. Bij het proeflapje in ribbelsteek kwam ik uit op 9,5 cm ipv 10. Ik heb voor de borstomvang wel 98 cm nodig. Wat denk jij. Moet ik toch overnieuw beginnen en dan de steken van maat xl gebruiken of zou het genoeg rekken. Ik was bij xl bang dat het te wijd zou worden. Heb jij advies?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 11:31
IK denk dat het best blijft rekken, vooral ribbelsteek doet dat heel erg. Mijn ervaring is dat het beter ietsje krap kan zijn, na het wassen is het altijd groter. Mijn ervaring is overigens ook dat het proeflapje altijd iets strakker gebreid is als het echte grote werk. Ergens heb ik een keer gelezen dat je het proeflapje enigszins moet rekken als je het meet, dus echt niet in elkaar schuiven. Ik was het proeflapje meestal op dezelfde manier als ik het hele kledingstuk zou wassen.
Ik vind het een erg leuk vest, heb het dan ook meteen opgeslagen. Succes. Als je nog meer vragen hebt, kun je het ook gewoon via de mail doen, zie ik het sneller.
Groetjes, Lida.
Back to Top
H.gelms View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer H.gelms Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 12:11
Ontzettend bedankt voor het meedenken. Ik brei toch maar gewoon door waar ik nu mee bezig ben. Het is mijn eerste keer op het forum en even zoeken. Hoe kan ik je mailen, want ik zie nergens een mailadres?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 12:25
Bij mijn profiel, bij windows life messenger, het vlindertje. het profiel vind je door op het pijltje te klikken naast mijn naam.
Groetjes, Lida.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns