|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Elsa ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 21 Januari 2008 Status: Offline Points: 2 |
![]() Posted: 21 Januari 2008 om 11:09 |
Wie heeft er een patroon voor een gebreide maillot voor een Babyborn-pop?
|
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
volgens mij heb ik er wel eentje even zoeken, wist je dat je van kindersokjes ook mailots kunt maken
|
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
|
Jenlon ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1080 |
![]() |
zou ik die dan ook mogen?
|
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Ik las poppenmaillot en had de neiging om mijn vinger op te steken "Juf juf ik heb er één". Voor pen 2 1/2 en gewone poppen van 40, 45 en 50 cm, maar ik heb 'm ook vaak voor babypoppen gebreid. Uit een zo oud en gebruikt 3 Suisses boekje dat ik het al een keer in kleur gekopieerd heb, toen het spontaan uiteenviel. Ton zal hem scannen en dan kan ik het aan de liefhebbers sturen in een mailtje, geef je mailadres maar in een PM.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
O dat is niet moeilijk je koopt niet te brede kindersokjes en die knip je van boven tot de hak door, en dan naai je de twee sokjes aan elkaar en klaar is kees. teen er afknippen en je hebt een lange broek of legging. maat 27-29 passen leuk vind je ze te breed dan knip je er tot de teen een strookje bij weg. action heeft af en toe van die pluizige sokken en tonen erg smal zijn er in bundeltjes van twee paar, die zijn er perfect voor hoef je ook niks af teknippen. leg maar eens twee sokjes met de hakken tegen elkaar dan zie je er al mailots in. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Jenlon ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1080 |
![]() |
toch snap ik het nog niet helemaal.... hoezo de hakken aan elkaar? en er moet toch juist een broekje aan? |
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
![]() |
Tineke bedankt!
|
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
![]() |
de hakken knip je open en naai je aan elkaar dat is het broekje( dus bovenkant sok) van hak tot teen laat je heel, als ze heel wijd zijn de sokjes kun je er tot de teen een strookje bij wegknippen, dan naai je de sok tot de hak dicht en dan de twee sokken met de hakken aanelkaar, leg de sokken maar eens met de hakken tegen elkaar dan zie je het wel. en snap je het nog niet gewoon weer vragen dan stuur ik wel een foto
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Meia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
![]() |
IK snap het ook niet
![]() ![]() |
|
All you need is love.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Dank voor de extra uitleg Tineke. Het is eigenlijk wel een heel leuk idee!
|
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
Meia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
![]() |
O nu is het me wel duidelijk. toch handiger met foto's, bedankt Tineke.
![]() |
|
All you need is love.
![]() |
|
![]() |
|
Elsa ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 21 Januari 2008 Status: Offline Points: 2 |
![]() |
Reuze bedankt, Tineke, voor het patroon van de maillot. Ik ga eerst eens even oefenen met vier naalden, want dat is geloof ik 50 jaar geleden dat ik dat geleerd heb! |
|
![]() |
|
Dikky ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 November 2007 Status: Offline Points: 2403 |
![]() |
Namens Magtelt hierbij een overzichtje van het patroontje van de maillot voor de babyborn. Ik kan me voorstellen dat je ze uit het webalbum wil downloaden. De link hiervoor is: http://picasaweb.google.nl/dikky3/Hobbyalbum/photo#515985047 2592107778 Groetjes, Dorine |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Mijn dank is 1.56 m.
En als je stopt bij de knie en een paar naalden boordsteek breit, heb je kniekousjes voor je pop. Met dunne witte wol en een ajourpatroontje heb je dan van die chique zondagse kousjes. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook nog een simpel schoentje voor een pop van 35/45 cm, met naald 3: 14/15 steken opzetten, 6 cm ribbelsteek, afkanten, dubbelvouwen en de korte kanten dichtnaaien. één bovenkant 2 cm dichtnaaien als voorvoet, klaar. Dit kun je eindeloos varieren, je kunt het haken, je kunt er een laarsschacht op breien of haken, een strikje op de punt, minder bovennaad en "veters" eraan maken, espadrilles maken met koordjes bij de enkel. Je kunt het voor grotere/ kleinere poppen of dikkere/dunnere wol aanpassen aan de hand van je proeflapje. Veel succes!
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |