Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Uitleggen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Angelique44 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Angelique44 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Uitleggen
    Posted: 27 Oktober 2012 om 14:03
Hallo,

Zoals ik al eerder schreef ben ik een beginneling.
Nu heb ik het enorm koud door ziekte en mijn oog viel op de poncho op deze site (zie onderstaande foto):

Niet wetende dat de uitleg in het patronenboek zeer kort en (voor mij) onbegrijpelijk is (mijn moeder, vroeger een verwoed breidster begreep van deze korte en vreemde uitleg ook niets zei ze) heb ik het pakket besteld.
Ik schrok er echt van en begrijp nu dat er in het boek "gevorderde" bij stond maar ik weet zeker dat wanneer iemand mij kan uitleggen wat de termen betekenen ik de poncho kan maken.
Jammer dat er niet gewoon een goede en begrijpende uitleg in staat.

De kabels heb ik nu onder de duim in zoverre dat ik een proeflapje heb gebreid die er zeer goed uit zag met de gekruiste kabels (van links naar rechts en andersom).
De kabels pakte bij mij net zo uit als op het plaatje hieronder:

Er staat n.l. 1e DEEL (uitvoering):

202-218 st. met nld 5 opzetten en 4 nld.r. tricotst .br.
Met  nld nr.5,5 verder br: 26-30 st.r. tricotst  (dit is niet moeilijk maar nu komt het): *25 st. kabelst, 25-29 st.r. tricotst*, van * tot * herh, eind. met 25kabelst, 1st.r., tricotst.
Op 6cm (14nld) tot. hoogte br: 1 st. r., *2st. samen r., 21-25 st., 1 overh., 25st. kabelst. *,van *tot* herh., eind.met 1 st.r.
7 nld. br. over de overige 194-210 st.
In de volgende nld. br.: 1 st., *2st. samen r., 17-21 st. r., 1 overh., eind. met  2 st.r.
Deze mind. boven elkaar herh. voor: (en nu komen de maten van de poncho's .........).

Ik hoop werkelijk dat iemand me dit in "kindertaal" (sorry, weet niet hoe ik het anders moet noemen maar ik bedoel voor mijn te begrijpen) kan vertalen want dan kan ik verder.

Bij voorbaad mijn dank.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 14:32
Kun je me vertellen wat er in je patroon staat over kabelsteken ????

Dat is het stukje waarin de kabels gemaakt worden dus na die 26-30steken al gelang je maat tricot steek . Je kabels gaan in r tricot maar ze liggen in av tricot (ribbbel ) ergens moet staan hoeveel steken av je daarvoor moet breien .Ik noem maar wat 2 steken av tricot 5 st rechte tricot 3 av tricot

Die kabelgedeeltes moet je steeds afwisselen met tricotst dat is wat er tussen ***** staat . Je eindigt dan met 25 kabelst 1 st r tricot
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Angelique44 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 15:16
Hallo Mutti, 

Er staat n.l. 1e DEEL (uitvoering):
202-218 st. met nld 5 opzetten en 4 nld.r. tricotst .br.
Met nld nr.5,5 verder br: 26-30 st.r. tricotst (dit is niet moeilijk maar nu komt het): *25 st. kabelst, 25-29 st.r. tricotst*, van * tot * herh, eind. met 25kabelst, 1st.r., tricotst.
Op 6cm (14nld) tot. hoogte br: 1 st. r., *2st. samen r., 21-25 st., 1 overh., 25st. kabelst. *,van *tot* herh., eind.met 1 st.r.
7 nld. br. over de overige 194-210 st.
In de volgende nld. br.: 1 st., *2st. samen r., 17-21 st. r., 1 overh., eind. met 2 st.r.
Deze mind. boven elkaar herh. voor: (en nu komen de maten van de poncho's .........).

=======

Gebruikte steken:
R.Tricotst. nld. 5 en 5.5
AV. Tricotst. nld. 5.5
Kabel.nld. nr. 5.5. Over 9 st.
1e nld. (goede kant), 3e en 5e nld.: r.
2e nld. en alle even nld. : av.
7e nld. 6 st, rechts kr. (=3 st. op de kabelnld. achter het werk zetten, de volgende 3 st. r br., dan de 3 st. van de kabelnld r. br.), 3 st. r.
9e-11e en 13e nld. : r
15e nld.: 3 st.r.,6st. links kr. (3 st. op de kabelnld achter het werk zetten, de volgende 3 st. r. br dan de 3 st. van de kabelnld r br.).
17e nld. : vanaf de 1e nld. herhalen.

Mijn echtgenoot beweerd dat ik 9 steken op de kabelnaald moet parkeren, dan 3 steken van de breinaald r. breien en dan de 9 steken van de kabelnaald breien.

Ik hoop werkelijk dat je/iemand me dit in "kindertaal/begrijpelijke taal" (sorry, weet niet hoe ik het anders moet noemen maar ik bedoel voor mij te begrijpen) kan vertalen want dan kan ik verder.

Bij voorbaad mijn dank,
Angelique
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 15:30
Angelique, je hebt een PM Wink 
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Angelique44 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 15:41
Originally posted by dine dine wrote:

Angelique, je hebt een PM Wink 

Heb het gelezen, thx Tongue
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns