Nigar (Zeeman) vraag |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Yobsje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1408 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30 Oktober 2012 om 22:29 |
Ik zag in de webshop van de Zeeman Nigar garen, lijkt wel mooi garen om babyslofjes van te haken. Maar ik kan nergens vinden hoe dik het is, voor ik naar de Zeeman ga, wil ik graag weten op welke naalddikte het gehaakt kan worden.
|
|
Groet,
Yobsje |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb het jaren geleden gebruikt voor een gehaakte plus gebreide sjaal, ik vond het een beetje raar spul, het leek soms wel vloeibaar en dan trok je het zo uit elkaar of de draad, tja hoe zeg ik dat, brak niet echt, maar vloeide uit elkaar. Ik meen dat ik pen 8 had gebruikt, kan ook 7 zijn. Het was een bruine sjaal die uit 5 delen bestond, 2 korte gehaakte, een lange gehaakte en daartussen twee gebreide delen in boordteek 1/1. Die ligt nu bij de kringloop.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Yobsje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1408 |
Ik dacht dat het een nieuwe soort was, heb het er nog nooit zien liggen. Wel een beetje te dik voor slofjes denk ik. Ik moet donderdag toch bij Zeeman zijn voor spulletjes voor het eerste kinderfeestje van onze, net vijfjarige, dochter, dan kijk ik gelijk even.
|
|
Groet,
Yobsje |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik denk dat meer draden Soft veel lekkerder zullen werken en net zo warm zijn. Maar het kan dat ze de kwaliteit verbeterd hebben. Er zit wat wol in, ik weet niet hoeveel procent. Ik had er geen last van omdat ik hem over mijn jas droeg.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
hoi,
royal gaat ook goed denk ik |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
op de wikkel staat 5/6 75% acryl 25% wol
|
|
![]() |
|
Jips ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Dat Nigar hebben we inderdaad al een keertje besproken. We waren het er toen over eens dat het niet lekker verwerkt.
Ik zou inderdaad Soft of gewoon Royal nemen
![]() |
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
|
jolanda24 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 24 Juli 2012 Locatie: Rotterdam Status: Offline Points: 279 |
Vanmiddag even bij zeeman geweest en Nigar in mijn handen gehad. Het is geschikt voor pen 4-5. Het voelt wel zacht aan maar ik had ook het idee dat je het zo uit elkaar kan trekken net als vilt.
|
|
![]() |
|
Ik ben vanmorgen bij de Zeeman geweest en het was inderdaad wel zacht, maar ik vind het te dun voor naald 4 of 5 en het leek niet echt stevig. Ik heb nu sokkenwol gekocht bij de handwerkwinkel, de soft en royal hadden ze niet in de goede kleur.
|
|
Groet,
Yobsje |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |