even als huisvrouwen onderling. |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | ||
Mayabees ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 Oktober 2012 om 14:41 |
|
Wij hebben een laminaatvloer. Als ik doe stofzuig en vervolgens dweil, dweil ik altijd nog wat stof, zand op.
Ook hebben ik al verschillende producten gebruik voor het dweilen, maar elke keer lijkt of er een een vet filmlaag over de vloer ligt en zie je heel gauw weer voetstappen en vegen.
Ik wordt daar altijd een beetje chaggel van.
![]() Wie heeft voor mij schoonmaaktips voor laminaat??
![]() |
||
![]() http://pinterest.com/creabeezzz/ |
||
![]() |
||
JePe ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 30 Oktober 2012 Locatie: Appelscha Status: Offline Points: 322 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Volgens mij ligt dat aan de soort laminaat die je hebt. De laminaat die mijn dochter had daar was het ook bij en de laminaat die wij hadden dus niet. Bij haar leek het ook altijd of het toch niet schoon was. En ze kon het wel elke dag doen. En bij ons kon je zelfs wel een week overslaan daar zag je niets van.
Maar ik gebruikte gewoon groene zeep. Je hebt het ook vloeibaar. |
||
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl pinterest.com/jpderuijter/ |
||
![]() |
||
ElleBelle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
|
heb je van HG geen producten voor laminaat?
|
||
![]() http://pinterest.com/ellejientje/ |
||
![]() |
||
arnhemmertje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2012 Status: Offline Points: 933 |
|
Met hg zou ik wel oppassen. Net als met andere zogenoemde laminaatreinigers. Die kunnen agressief zijn en de laag aantasten.
Ik zelf doe het altijd met een plantenspuit met water en een Drupje dreft. Dan met een droge dweil eroverheen. Want anders is het een en al streep. Blijft toch lastig. Dat laminaat :p |
||
![]() |
||
ElleBelle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
|
Mijn parket kuis ik met water en een beetje wasverzachter ;-)
|
||
||
![]() |
||
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
|
Stoomreiniger, alleen maar schoon water, snel schoonmaken en snel droog
|
||
![]() |
||
Mayabees ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
|
Ik heb alle spulletjes van HG geprobeerd en ook wasverzachter en het blijft smoezelig (is dit een Nederlands woord??).
Wat voor Dreft gebruik je Arnhemmertje, de afwasmiddel. Misschien ga ik dat eens proberen.
|
||
||
![]() |
||
|
dat heb ik ook al vaak gedacht...Zou het echt de moeite zijn om een stoomreiniger aan te schaffen?
|
||
||
![]() |
||
arnhemmertje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2012 Status: Offline Points: 933 |
|
Als je kliklaminaat (evt. met v-groef) hebt gebruik dan vooral geen stoomreiniger, tenzij je van bol laminaat houdt natuurlijk.. Die stoom trekt onder het laminaat en gaat krom staan, het is tenslotte een en al vocht.. Dat geldt ook als je te nat dweilt.. Volgens mij kan het met gelijmd laminaat wel.. Maar ik hou niet zo van die combi..
Een kennis van ons was ook zo slim om met stoom de gleuven te reinigen, en dat heeft hij geweten.. Voor mijn plavuizen gebruik ik wel een stoomreiniger, ideaal!! Ik gebruik gewoon Dreft afwasmiddel, en dan met zo'n microvezel dweildoek+trekker doe ik het na..
|
||
![]() |
||
Krissis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
|
Wat mij betreft wel ![]() Wij hebben parket liggen en dat maken we eigelijk schoon met zi'n swifferdoekje voor parket. Niet de goedkoopste manier, wel de makkelijkste. En daar gaat deze luie huisvrouw graaaaag voor.
|
||
![]() |
||
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
|
Ik heb een stoomreiniger gehad, en ik vond dat echt ideaal Voor de gootsteen, de badkamer, de gordijnen de ramen eigenlijk alles.als je ziet wat oor vuil er dan los komt . Dan denk je dat iets al schoon is., Helaas heeft hij het begeven. Ik zit er over te denken om zo een shark te kopen van de reclame voor minnelied. Lijkt me geweldig. |
||
![]() |
||
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
|
een stoomreiniger is ideaal . Je hebt geen/of heel weinig schoonmaak middelen nodig .
Ik heb hem ooit eens uitgeleend aan de Fysiotherapeut . Die dacht dat z,n vloer schoon was. Hij was verbaasd wat er met de stoomreiniger nog afkwam
Die van mij heeft het ook begeven . Vorig jaar heeft de garage vol modder gestaan(door een foutje van de gemeente) en de stoomreiniger stond in een kast in de garage en ik kon niet meer in de kast komen .
Toen dat wel weer kon was hij doorgeroest .
Alle schade zou vergoed worden ,nou vergeet het maar .
Ik heb er nu een van de Lidl bevalt goed
|
||
![]() |
||
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
|
Ik dweil 1x in de maand de vloer met chloor.
Nu denken jullie wwwwaaaahhhh niet doen. Maar die tip kreeg ik van een vertegenwoordiger. We verdund gebruiken. Je haald dan de vette laag van de vloer. Vere dweil ik dan met de laminaatreiniger van de action omdat die geen strepen achter laat. |
||
![]() |
||
![]() |
||
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
|
Bij Wibra kun je die swifferachtige doekje op een rol kopen, die zijn niet zo duur. Ik gebruik ze nat en droog. Ook voor afstoffen. Ze kunnen in de wsmachine als je niet zo lui en wel zuinig bent.
|
||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
![]() |
||
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14114 |
|
Het nadeel van dingen die je in de wasmachine kunt doen is dat je de pluizen die er aanhangen of er af moet pulken, of je stopt ze mee in de wasmachine en dan heb je weer 2 mogelijkheden. Je andere was zit vol pluizen of je pluizenfilter moet je om de haverklap schoonmaken.
Ik zuig een keer per week en een keer swiffer ik. Om stof af te vegen gebruik ik een swiffer duster. Geprobeerd met een merkloze. Ik had het halve huis schoon, dacht ik, maar het swifferding was nog schoon. Dat kon dus echt niet, bij de echte zie je echt dat hij vuil wordt.
|
||
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
||
![]() |
||
Esther1963 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Augustus 2012 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1121 |
|
Sinds vorige week heb ik deze laminaat vloer liggen
![]() Wout heeft deze zelf gelegd en het voordeel van deze is dat hij ruw is (geen uitglijdende honden) en evengoed makkelijk schoon te maken met groene zeep. En dan zul je denken, ja maar jij hebt toch 7 honden en dan toch een lichte vloer? Ja, juist een lichte vloer en als je goed ziet zit er een bepaald werkje doorheen waardoor het oud lijkt en zo zie je ook niet zo snel modderige hondenpoten
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
|
die is mooi!
Wij hebben van die watervaste laminaat in de keuken, wit met grijs 'gevlamd'. Zie je ook niks op. En die kuis ik met gewoon een beeetje detergent.
|
||
||
![]() |
||
|
Bedankt voor de vele tips dames.
![]() |
||
||
![]() |
||
Esther12 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 September 2012 Locatie: Voorne-Putten Status: Offline Points: 337 |
|
Gaaf! Waar heb je die vandaan?
|
||
![]() |
||
Jips ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
|
Vloeibare groene zeep in fles van een goedkoop b-merk is overal goed voor. Het tast niks aan en is absoluut niet agressief voor hout, tegels, marmer, enz.
![]() |
||
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
||
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |