Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nigar (Zeeman) vraag

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Nigar (Zeeman) vraag
    Posted: 30 Oktober 2012 om 22:29
Ik zag in de webshop van de Zeeman Nigar garen, lijkt wel mooi garen om babyslofjes van te haken. Maar ik kan nergens vinden hoe dik het is, voor ik naar de Zeeman ga, wil ik graag weten op welke naalddikte het gehaakt kan worden.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 22:40
Ik heb het jaren geleden gebruikt voor een gehaakte plus gebreide sjaal, ik vond het een beetje raar spul, het leek soms wel vloeibaar en dan trok je het zo uit elkaar of de draad, tja hoe zeg ik dat, brak niet echt, maar vloeide uit elkaar. Ik meen dat ik pen 8 had gebruikt, kan ook 7 zijn. Het was een bruine sjaal die uit 5 delen bestond, 2 korte gehaakte, een lange gehaakte en daartussen twee gebreide delen in boordteek 1/1. Die ligt nu bij de kringloop.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 23:43
Ik dacht dat het een nieuwe soort was, heb het er nog nooit zien liggen. Wel een beetje te dik voor slofjes denk ik. Ik moet donderdag toch bij Zeeman zijn voor spulletjes voor het eerste kinderfeestje van onze, net vijfjarige, dochter, dan kijk ik gelijk even.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 09:39
Ik denk dat meer draden Soft veel lekkerder zullen werken en net zo warm zijn. Maar het kan dat ze de kwaliteit verbeterd hebben. Er zit wat wol in, ik weet niet hoeveel procent. Ik had er geen last van omdat ik hem over mijn jas droeg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 10:40
hoi,
royal gaat ook goed denk ik
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 12:57
op de wikkel staat 5/6  75% acryl  25% wol
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 20:23
Dat Nigar hebben we inderdaad al een keertje besproken. We waren het er toen over eens dat het niet lekker verwerkt.

Ik zou inderdaad Soft of gewoon Royal nemen Smile
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
jolanda24 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jolanda24 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 16:56
Vanmiddag even bij zeeman geweest en Nigar in mijn handen gehad. Het is geschikt voor pen 4-5. Het voelt wel zacht aan maar ik had ook het idee dat je het zo uit elkaar kan trekken net als vilt.
gr.Jolanda
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 18:26
Ik ben vanmorgen bij de Zeeman geweest en het was inderdaad wel zacht, maar ik vind het te dun voor naald 4 of 5 en het leek niet echt stevig. Ik heb nu sokkenwol gekocht bij de handwerkwinkel, de soft en royal hadden ze niet in de goede kleur.
Groet,

Yobsje
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns