muts haken! |
Reageer ![]() |
Autheur | |
monique69 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 171 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 Oktober 2012 om 17:34 |
mijn vraag is:
ik heb nu al verschillende mutsen gehaakt, vooral kindermaten. en wat ik ook probeer ,het lukt mij niet de goede maat te krijgen! ze zijn iedere keer weer te klein!!!! wie heeft er een tip??? of een goed basis patroon? ik word er een beetje moedeloos van! groetjes en alvast bedankt, monique
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
misschien hoofd van desbetreffend kind opmeten?
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Je naalden een halve maat groter nemen en evt wat dikker materiaal ?
Of misschien met dubbele draad maken en dan ook een halve tot hele maat grotere naald nemen. Ik weet niet of er een proeflapje bij staat. Maar daar zou je ook wat me kunnen oefenen om de juiste maat te krijgen. Succes ! |
|
![]() |
|
arnhemmertje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2012 Status: Offline Points: 933 |
Daarom haak ik ook geen mutsen op bestelling. En vaak worden ze na veel dragen ook wijder. Is wel lastig om dat goed te krijgen vind ik zelf.
Ik denk dat je dan Indd het hoofdje op moet meten en evt. Een dikker materiaal pakken of grotere naald. |
|
![]() |
|
monique69 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 171 |
dank jullie wel voor jullie tips!
ik ga het nog 1x proberen! haha groetjes, monique
|
|
![]() |
|
LiesVDB ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 04 April 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 257 |
Dag monique
Ik weet niet of je engels goed is, maar hier een link naar een blog waar een goede uitleg staat over hoe je de maat van mutsen kunt bepalen. Wel in het Engels...
succes
Lies
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Als ie te wijd wordt kun je hem voeren met fleece, dat is lekker warm ook.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
arnhemmertje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2012 Status: Offline Points: 933 |
Of in de laatste toer elastiek meehaken..
|
|
![]() |
|
francis2 ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 30 December 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 95 |
Iedereen haakt (ik niet) verschillend, en elk garen is ook verschillend.
Daarom durf ik voor te stellen om 1) Eerst een proeflapje haken, en dan zien hoeveel steken je hebt over een lengte van 10 cm en hoeveel toeren je hebt over een hoogte van 10 cm 2) Dan de maat nemen van het hoofd, zowel de omtrek als van voor naar achter over het hoofd En inderdaad, een lap fleece nadien innaaien, lijkt mij geen overbodige luxe. veel van mijn (gekochte) mutsen hebben ofwel een band van fleece ofwel helemaal gevoerd met fleece. is lekker warm, en zacht. waardoor de eigenlijke muts nietmeer prikt. Ik durf wel zeggen, dat ik vrij goed ben in breien.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |