Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenbreien popcorn beer

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
evelyn View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: breien popcorn beer
    Posted: 22 Januari 2008 om 16:58

Hallo allemaal,

Na de drukke feestdagen eindelijk weer wat tijd voor mezelf.
Dus weer lekker knutselen.
Ik zag bij ons in de handwerkwinkel een prachtige beer van popcorn liggen om te maken. Alleen is het breien en ik heb eindelijk het haken wat onder de knie. Van breien ken ik nog de basis van op school dus zo moeilijk kan het niet zijn dacht ik.

Wel dus, dus ik heb een paar vraagjes, hoop dat iemand me kan helpen.
Er staat niet in welke steek ik moet breien dus mijn vraag is of ik dan alle naalden gewoon rechts moet breien (terwijl normaal toch een naald rechts en dan een naald averechts dacht ik ?)

En dan moet er ook gemeerderd en geminderd worden. Er staat dan vb.

"inc 1st st at beg" of "dec 1st at each end". Moet ik dan echt al in de eerste steek meerderen en in de laatste steek minderen of mag dat dan ook vb. na 2 steken aan begin of 2 steken voor het einde (naar wat ik las op het net zou dit mooier zijn.

Misschien was ik wat te ambitieus maar hij was zooooo moooooi !

Bedankt alvast !

Groetjes,

Evelyn

groetjes, Evelyn
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2008 om 18:38

Hoi Evelyn,

Wat jij beschrijft: heen recht, terug averecht, is de tricotsteek. Recht breien is alle naalden recht.

Afhankelijk van het materiaal kun je recht of tricotsteek breien. Is popcorn het soort garen? Als het wat wollig is dan is gewoon recht ook mooi. Brei een proeflapje en kijk wat je mooi vindt.

Bij meerderen en minderen is het het mooiste om eerst 1 steek te breien en dan de meerdering of mindering te doen. Bij grotere lappen kun je ook twee steken breien, maar bij zo'n beer is dat waarschijnlijk te veel.

Wees vooral ambitieus. Als jij verliefd ben op de beer is er een grote kans dat je door zet om hem af te krijgen, omdat het resultaat fantastisch wordt.

Succes.

Edith

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2008 om 18:42
Staat er niet dat je ss moet breien ,is tricot steek ,of gs,is alle naalden recht.Bij een beer is het beter om te minderen zoals zij aangeven,het kan zijn dat je niet goed uitkomt anders,vaak kleine deeltjes,ik ken het patroon niet, zelf verander ik dat wel eens.iets van de kant af is mooier met in elkaar zetten,maar als je geen glad garen hebt maakt het niet uit  en met een ribbel ook niet.,Wat is een popcornbeer eigenlijk?
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2008 om 19:17
ik meerder en minder zelf wel in de 1e steek als het er staat want dan valt het minder mooie stukje precies in het deel wat ik later dichtnaai.
is popcorn dat pluizige? dan heb je grote kans dat het gewoon recht breien is, als je dat in tricot breit wordt het minder mooi. En het kan zijn dat er gewoon knit staat, en dan bedoelen ze vaak ook gewoon recht zonder verdere uitleg
Back to Top
evelyn View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2008 om 21:11

Hoi allemaal,

Bedankt allemaal voor de antwoorden !

Ik ben op goed geluk maar wat begonnen. Er stond inderdaad K dus dat zal dan wel altijd rechts breien zijn waarschijnlijk.
Popcorn zijn inderdaad ook die pluizige beertjes. Je hebt er ook gewone knuffels van en borduurpatronen.

Niet echt het gemakkelijkste om mee te beginnen, realiseer ik me nu, breien met langharig garen. Ben als de dood dat ik een steek laat vallen, kan ik helemaal opnieuw beginnen.

Hopelijk kan ik jullie in de toekomst het resultaat laten zien.

Groetjes,

Evelyn

groetjes, Evelyn
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2008 om 22:35
Hoi Evelyn heel veel succes met je beer. Je bent idd wel gelijk in het diepe gesprongen met je harige wolletje. Maar als hij dan af is, ben je des te blijer met het resultaat. Laat je het eindresultaat wel zien?????
Groetjes Teunie
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2008 om 23:07
oh ja die ken ik wel, zat net te speuren en kwam een mapje popcorn beren en zo tegen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2008 om 11:14
Als je een steek laat vallen, kun je hem oprapen met een haaknaald. Bij pluizige wol zie je dat haast niet, zelfs al worden de opgehaalde steken dan recht of averecht tegen het patroon in.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns