Patroon paard |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Taartstaart ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 05 November 2012 Status: Offline Points: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05 November 2012 om 23:53 |
Hallo allemaal,
voor een onervaren haker zoals mezelf, is dit niet helemaal duidelijk... In het patroon van het paard op deze site staat (het gaat om de 2 oren van het paard) Toer 1: haak in een opzetlus, 2 vasten, 1 half stokje, 2 stokjes, 1 dubbelstokje (trek de draad aan), haak 2 stokjes, 1 half stokje, 2 vasten en keer het werk Toer 2: haak 1 losse (1e vaste) haak 1 vaste, 1 half stokje, 2 stokjes, 3 dubbele stokjes, 2 stokjes, 1 half stokje en 2 vasten, hecht af Ik snap niet hoe ik een half stokje in 2 vasten kan haken (om maar eens mee te beginnen): dat doe je normaal toch altijd in de 3e vast vanaf waar het stokje begint? En daarna? Haak ik de volgende stokjes in dezelfde vaste oid? Alvast bedankt voor de hulp! P.S. ik ben nieuw op deze site en dit forum, maar wat een leuke creaties zitten er tussen zeg! :) |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hoi.
gewoon doen wat er staak, waarschijnlijk komt er dan een moooi paarden oor te voorschijn. ik snap m zo; eerste toer alles in een opzet lus haken, magische ring bv. is volgens mij een opzetlus. |
|
![]() |
|
Taartstaart ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 05 November 2012 Status: Offline Points: 6 |
Dankjewel breienmaar,
ik heb het ook al geprobeerd in een 'magic loop', (ik dacht dat een opzetlus gewoon de 'beginlus' was van het haken en niet een 'magic loop'), maar dan trek ik dus op de helft van de 1e toer de draad aan en waarin haak ik dan de volgende stokjes? Gewoon in de buitenste vaste van de loop? Zodat ik aan het '2e rondje' begin bovenop de eerste? En de 2e toer? Het punt wat ik niet zo snap: moet ik de volgende stokjes / halve stokjes / dubbele stokjes allemaal in dezelfde steek haken? Of om de 3 / 5 steken? Dat is dus een beetje het probleem: ik krijg de hele tijd een klein frummeltje uit en niet iets wat op een oor lijkt... En bij het patroon staat geen duidelijke foto... |
|
![]() |
|
Schopje topic: ik wil heel graag verder! :)
|
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Bij de tweede toer haak je in de laatste steek van de eerste toer 2 vasten, de eerste vaste vervang je hierbij door een losse, daarna volgens de beschrijving en in de eerste steek van de eerste toer ook weer 2 vasten. Het aantrekken van de magic loop draad zou ik pas doen als ik de hele eerste toer gehaakt heb en dan niet te strak, kan altijd later nog
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
Dankjewel pimmetje!
Haak ik dan ook alle stokjes in opeenvolgende steken of allemaal in dezelfde? |
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Allemaal in opeenvolgende steken
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |