Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over willow square

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over willow square
    Posted: 10 November 2012 om 19:10
Ik heb het onderstaande patroon.

Ik ben nu bij toer 4 maar begrijp het volgende niet goed, Haak 1 losse, 1 vaste in dezelfde steek.
Moet ik dei steek dan 2x haken? Ik kom namelijk niet goed uit op het eind.

Bij toer 5 staat dan haak hv tot het begin van de eerste 5 losse lus, moet is dan zelf kijken hoe ik uitkom?

Misschien kom ik daarna er weer niet uit, maar hoop dat iemand me hier kan helpen.

Gr. Lia

Haak 6 l vorm een ring met 1 hv in de eerste l.  
TOER 1: 3 l (= 1 stk), ga verder en haak 15 stk in de l-ring, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 16 stk

TOER 2: 4 l (= 1 stk en 1 l), * 1 stk in het volgende stk, 1 l *, herhaal van *-* in totaal 15 keer en eindig met 1 hv in de 4e l van het begin van de toer = 16 stk met 1 l tussen iedere.

TOER 3: Haak 3 l (= 1 stk), * 2 stk in de volgende l, 1 stk in het volgende stk *, herhaal van *-* in totaal 15 keer en eindig met 2 stk in de laatste l en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 48 stk. 

TOER 4 :Haak 1 l, 1 v in dezelfde st, * 5 l, 1 hv in de 5e l van de haak, sla 2 stk over, 1 v in het volgende stk, 2 l, sla 2 stk over, 1 v in het volgende stk, 3 l, sla 2 stk over, 1 v in het volgende stk, 2 l, sla 2 stk over, 1 v in het volgende stk *, herhaal van *-* in totaal 4 keer maar eindig de toer met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer (in plaats van 1 v in het volgende stk).

TOER 5 : Haak hv tot het begin van de eerste 5-l-lus, 3 l (= 1 stk), 4 stk en 3 l en 5 stk in dezelfde l-lus, * 1 v in de 2-l-lus, 5 stk in de 3-l-lus, 1 v in de 2-l-lus, 5 stk en 3 l en 5 stk in de 5-l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 1 v in de 2-l-lus, 5 stk in de 3-l-lus, 1 v in de 2-l-lus en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. 

TOER 6:  Begin met 1 hv in de eerste hoek met 3 l. Haak 1 l (= 1 v), 3 l, en 1 v in dezelfde l-lus, * 5 l, sla 5 stk over, 1 stk in de v, 3 l, sla 2 stk over, 1 v in het volgende stk, 3 l, sla 2 stk over, 1 stk in de volgende v, 5 l, haak in de hoek (3-l-lus): 1 v en 3 l en 1 v *, herhaal van *-* in totaal 4 keer maar eindig de toer met 1 hv in de 2e l van het begin van de toer (in plaats van 1 v en 3 l en 1 v in de hoek).

TOER 7 : 3 l, 2 stk en 2 l en 3 stk in dezelfde l-lus (= hoek), * 5 stk in de 5-l-lus, 3 stk in iedere 3-l-lus, 5 stk in de 5-l-lus, haak in de hoek (3-l-lus): 3 stk en 2 l en 3 stk *, herhaal van *-* in totaal 4 keer maar eindig de toer met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer (in plaats van 3 stk en 2 l en 3 stk in de hoek).

TOER 8:  Haak 3 l (= 1 stk), 1 stk in iedere van de volgende 2 stk, * haak in de hoek (2-l-lus) 3 stk en 2 l en 3 stk, ga verder en haak 1 stk in iedere van de volgende 22 stk *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, haak in de hoek 3 stk en 2 l en 3 stk, ga verder met 1 stk in iedere van de volgende 19 stk, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 28 stk langs iedere kant en 2 l in iedere hoek. Knip de draad af. Zet alle draden vast.

Lia
Back to Top
Saartje76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saartje76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2012 om 19:53
Je maakt de vaste inderdaad in dezelfde steek als waar de losse uitkomt.
Succes!
Groeten, Saartje
Back to Top
LiaB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2012 om 19:55
dank je, ga 't proberen

Lia
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns