Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over breipatroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JoopB View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoopB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over breipatroon
    Posted: 14 November 2012 om 16:40
Heej Allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb sinds lange tijd mijn vroegere hobby breien weer opgepakt. De steken, opzetten ed gaat me prima af maar patronen lezen is niet mijn ding

Ik wil voor mij kids nu een vestje maken maar kom niet uit de volgende zin en hoopte dat een van jullie me konden helpen. Er staat:

*kant aan weerzijden af: iedere 10de naald 4x1steek en iedere 8ste naald 2x1 steek.

Afkanten snap ik maar wat wordt er bedoel met 4x1 steek en 2x1 steek?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2012 om 17:50
Hoi Joop,
Welkom op het Hobbydoosforum! Dit is wat je moet doen:

Eerst brei je nog 9 naalden gewoon je patroon. Dan komt naald 10. Hierin ga je afkanten: de eerste steek en de laatste steek (tussendoor brei je gewoon verder).
Dan brei je nog eens 9 naalden waarin je niks bijzonders doet, en dan in de 10e naald weer de eerste en de laatste steek afkanten.
Nog twee keer 9 naalden breien en in de 10e naald afkanten, en dan heb je het 'iedere 10e naald 4x1 steek afkanten' gehad.
Dan gaan we nu naar 'iedere 8e naald 2x 1 steek afkanten'. Zelfde principe. Nu brei je eerst 7 naalden en dan komt naald 8: de eerste en de laatste steek afkanten. Weer 7 naalden breien en in naald 8 weer afkanten.

Gaat het lukken zo?

Back to Top
JoopB View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoopB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2012 om 20:12
Hoi Pluk,

Ja helemaal. Super bedankt.
Kan weer verder

Groetjes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns