Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vasten in achterste lus

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vasten in achterste lus
    Posted: 18 November 2012 om 19:46
Ik ben bezig met het maken van de petit fours van grietje. Maar er gaat iets verkeerd... Iedere keer wanneer er in het patroon staat dat ik vasten alleen on de achterste lus moet haken, lijkt het alsof het werk dan binnenstebuiten eindigt. De mooie kant zit als het ware binnen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Enig idee wat er verkeerd gaat?
Back to Top
MG Jewelry View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 19:50
Zit je haakpen *in het werk* of voor  het haakwerk als je haakt?
Back to Top
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 19:56
Voor het haakwerk (als ik je goed begrijp tenminste ;-)...)
Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 19:57
Heb je wel eens eerder in alleen de achterste lussen gehaakt? Ik bedoel, er kan geen misverstand zijn over of je dit op de juiste manier doet?
Back to Top
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 20:07
Hoi bonko. Ja hoor, kan absoluut misverstand over zijn. Ben echt nog een beginner qua haken. Tips?
Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 20:19
Toen ik begon met haken (is ook niet eens een jaar geleden ;-)) heb ik bij "speciale" steken op youtube gekeken hoe het moest. Soms is het, ook met foto's, voor een beginner niet altijd duidelijk wat er bedoelt wordt en dan vond ik het heel erg prettig om het voor me te zien.

Hier een instructiefilmpje: http://www.youtube.com/watch?v=o_6-YsCBH3M

Succes!
Back to Top
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 20:58
Super, dankjewel! :-)
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 21:07
Originally posted by MG Jewelry MG Jewelry wrote:

Dan zit je wel goed, ik zat nl in mijn haakwerkEmbarrassed, en dan krijg je een ander effect.
Maar als je dan de achterste lussen haakt, krijg je een soort randje.
Maar ik lees dat je naar youtube verwezen bent, dus ik verwacht dat je er wel uit komt Wink.
Succes!
Back to Top
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 21:14
Dank je!
Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 21:16

Dan zit je wel goed, ik zat nl in mijn haakwerkEmbarrassed, en dan krijg je een ander effect.
Maar ik lees dat je naar youtube verwezen bent, dus ik verwacht dat je er wel uit komt Wink.
Succes!

Ik heb het een paar keer zitten lezen maar ik begrijp niet wat je bedoelt met "in je werk"....en wat voor soort effect krijg je dan (want anders is het er misschien een om er mooi in te houden! ;-))
Back to Top
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 21:24
Ik heb het filmpje net bekeken en ik doe het wel goed. Op zich fijn, maar het verklaart nog niet waarom het er dan raar uit ziet ... Nou ja, maar wat verder experimenteren ;)
Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 21:26
Vreemd.... Je bedoelt toch niet dat je een "lelijk" randje krijgt? Want dat is de bedoeling ;-)
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 21:58
Anders even een fotootje plaatsen van wat er "raar" uitziet, is wellicht makkelijker om je te helpen dan.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 00:14
Originally posted by bonko99 bonko99 wrote:

Succes!

Ik heb het een paar keer zitten lezen maar ik begrijp niet wat je bedoelt met "in je werk"....en wat voor soort effect krijg je dan (want anders is het er misschien een om er mooi in te houden! ;-))

Als je b.v een bal aan het haken bent, dan zat ik met m'n haakpen in de bal te haken, dus dan kreeg ik de verkeerde kant te zien LOL, ipv buiten de bal, snap je het nogQuestion
Later zag ik pas dat ik  niet helemaal goed zat,Confused.
Van fouten leer je dacht ik bij mezelf.
Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 09:56
[/QUOTE]
Als je b.v een bal aan het haken bent, dan zat ik met m'n haakpen in de bal te haken, dus dan kreeg ik de verkeerde kant te zien LOL, ipv buiten de bal, snap je het nogQuestion
Later zag ik pas dat ik  niet helemaal goed zat,Confused.
Van fouten leer je dacht ik bij mezelf.
[/QUOTE]

Euh....bedoel je dat je om het zo maar te zeggen (bij de bal) aan de achterste rand zat te haken in plaats van de voorste rand? Haha, het wordt steeds ingewikkelder Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 11:48
Je zou als beginnend haakster eigenlijk een proeflapje moeten hebben liggen, waar je verschillende steken op uit kunt proberen. In dit geval zou je dan kunnen insteken in de voorste of achterste lus en zo zien of je een lelijk streepje krijgt of dat je een nette mindering maakt. En een andere keer kun je daar reliefstokjes op oefenen. Je kunt bij dat lapje aantekeningen maken van hoe je iets gedaan hebt. En je kunt er restjes in kwijt, als je telkens een proef doet met een andere kleur.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Sheila View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sheila Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 12:44
Je moet in de achterste lussen haken en de volgende toer weer gewoon. Dus niet door blijven gaan in de achterste lussen. Deed ik eerst ook fout.
Back to Top
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 17:39
Nu ben ik weer in de war wat voor en achter het haakwerk of in de bal of buiten de bal is... Was met een cupcakeje bezig en op den duur (na de platte bodem) moet je in de achterste lus haken en dan ga je omhoog in de steken erna. Maar de steken erna zijn dus als het ware wel in het haakwerk... Ik zal kijken of ik er een foto bij kan zetten :)
Back to Top
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 18:27
Zo, het is inmiddels ook gelukt om foto's te uploaden. Hierbij twee foto's van wat ik beschouw als de achterste lus. Klopt dit?

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 18:32
hoi,
voor zover ik t kan zien wel, 1 steek is 2 v tjes  <  zoiets, normaal gesproken doe je door alle twee met je haaknaald, nu allennen de achterste,bovenste bij de rechter foto
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns