vasten in achterste lus |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |||
Elleke81 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2012 Locatie: Noorwegen Status: Offline Points: 131 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 18 November 2012 om 19:46 |
||
Ik ben bezig met het maken van de petit fours van grietje. Maar er gaat iets verkeerd... Iedere keer wanneer er in het patroon staat dat ik vasten alleen on de achterste lus moet haken, lijkt het alsof het werk dan binnenstebuiten eindigt. De mooie kant zit als het ware binnen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Enig idee wat er verkeerd gaat?
|
|||
![]() |
|||
MG Jewelry ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2012 Status: Offline Points: 1675 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Zit je haakpen *in het werk* of voor het haakwerk als je haakt?
|
|||
![]() |
|||
Elleke81 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2012 Locatie: Noorwegen Status: Offline Points: 131 |
||
Voor het haakwerk (als ik je goed begrijp tenminste ;-)...)
|
|||
![]() |
|||
bonko99 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 22 Januari 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 113 |
||
Heb je wel eens eerder in alleen de achterste lussen gehaakt? Ik bedoel, er kan geen misverstand zijn over of je dit op de juiste manier doet?
|
|||
![]() |
|||
||
Hoi bonko. Ja hoor, kan absoluut misverstand over zijn. Ben echt nog een beginner qua haken. Tips?
|
|||
![]() |
|||
bonko99 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 22 Januari 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 113 |
||
Toen ik begon met haken (is ook niet eens een jaar geleden ;-)) heb ik bij "speciale" steken op youtube gekeken hoe het moest. Soms is het, ook met foto's, voor een beginner niet altijd duidelijk wat er bedoelt wordt en dan vond ik het heel erg prettig om het voor me te zien.
Hier een instructiefilmpje: http://www.youtube.com/watch?v=o_6-YsCBH3M Succes! |
|||
![]() |
|||
||
Super, dankjewel! :-)
|
|||
![]() |
|||
MG Jewelry ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2012 Status: Offline Points: 1675 |
||
Dan zit je wel goed, ik zat nl in mijn haakwerk ![]() Maar als je dan de achterste lussen haakt, krijg je een soort randje. Maar ik lees dat je naar youtube verwezen bent, dus ik verwacht dat je er wel uit komt ![]() Succes!
|
|||
![]() |
|||
||
Dank je!
|
|||
![]() |
|||
||
Ik heb het een paar keer zitten lezen maar ik begrijp niet wat je bedoelt met "in je werk"....en wat voor soort effect krijg je dan (want anders is het er misschien een om er mooi in te houden! ;-)) |
|||
![]() |
|||
||
Ik heb het filmpje net bekeken en ik doe het wel goed. Op zich fijn, maar het verklaart nog niet waarom het er dan raar uit ziet ... Nou ja, maar wat verder experimenteren ;)
|
|||
![]() |
|||
||
Vreemd.... Je bedoelt toch niet dat je een "lelijk" randje krijgt? Want dat is de bedoeling ;-)
|
|||
![]() |
|||
iepie ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 September 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 309 |
||
Anders even een fotootje plaatsen van wat er "raar" uitziet, is wellicht makkelijker om je te helpen dan.
|
|||
![]() |
|||
||
Als je b.v een bal aan het haken bent, dan zat ik met m'n haakpen in de bal te haken, dus dan kreeg ik de verkeerde kant te zien ![]() ![]() Later zag ik pas dat ik niet helemaal goed zat, ![]() Van fouten leer je dacht ik bij mezelf.
|
|||
![]() |
|||
||
[/QUOTE]
Als je b.v een bal aan het haken bent, dan zat ik met m'n haakpen in de bal te haken, dus dan kreeg ik de verkeerde kant te zien ![]() ![]() Later zag ik pas dat ik niet helemaal goed zat, ![]() Van fouten leer je dacht ik bij mezelf. [/QUOTE]Euh....bedoel je dat je om het zo maar te zeggen (bij de bal) aan de achterste rand zat te haken in plaats van de voorste rand? Haha, het wordt steeds ingewikkelder ![]() |
|||
![]() |
|||
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
||
Je zou als beginnend haakster eigenlijk een proeflapje moeten hebben liggen, waar je verschillende steken op uit kunt proberen. In dit geval zou je dan kunnen insteken in de voorste of achterste lus en zo zien of je een lelijk streepje krijgt of dat je een nette mindering maakt. En een andere keer kun je daar reliefstokjes op oefenen. Je kunt bij dat lapje aantekeningen maken van hoe je iets gedaan hebt. En je kunt er restjes in kwijt, als je telkens een proef doet met een andere kleur.
|
|||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|||
![]() |
|||
Sheila ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 April 2012 Status: Offline Points: 124 |
||
Je moet in de achterste lussen haken en de volgende toer weer gewoon. Dus niet door blijven gaan in de achterste lussen. Deed ik eerst ook fout.
|
|||
![]() |
|||
||
Nu ben ik weer in de war wat voor en achter het haakwerk of in de bal of buiten de bal is... Was met een cupcakeje bezig en op den duur (na de platte bodem) moet je in de achterste lus haken en dan ga je omhoog in de steken erna. Maar de steken erna zijn dus als het ware wel in het haakwerk... Ik zal kijken of ik er een foto bij kan zetten :)
|
|||
![]() |
|||
||
Zo, het is inmiddels ook gelukt om foto's te uploaden. Hierbij twee foto's van wat ik beschouw als de achterste lus. Klopt dit?
![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
||
hoi,
voor zover ik t kan zien wel, 1 steek is 2 v tjes < zoiets, normaal gesproken doe je door alle twee met je haaknaald, nu allennen de achterste,bovenste bij de rechter foto |
|||
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |