Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraagje over stokhaken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraagje over stokhaken
    Posted: 17 November 2012 om 20:19
Hoi iedereen, ik ben begonnen met stokhaken. Maar nu ik een paar rijtjes gehaakt hebt, valt het me op dat aan de rechterkant van een steek altijd een draadje uitspringt, het zit losser dan de rest (moeilijk uit te leggen hoor ;-) ) Is dat normaal of moet het echt allemaal plat zijn? Doe ik wat fout? Zo ja...Wat? Alvast bedankt voor de tips.

EmbarrassedBig smile

http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 10:22
hoi,
als t goed is , is t maar een minimaal verschil toch?
is het misschien je eerste draadje van een nieuwe ;steek;? dan kan je die wat strakker aantrekken.
kan je misschien een foto laten zien?
op internet you tube zijn video dingetjes te zien over stokhaken, mischien werk dit verhelderend?
groetjes marian
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 12:18
Ik heb middenin ook wel eens wat grotere of kleinere lussen, het is nu eenmaal handwerk. Als er een lusje te weinig is, doe ik op die vier lussen weer gewoon 5 vasten en zo komt het goed. Ik maak ook wel eens stiekum 6 vasten aan de zijkant, omdat je de eerste bij de volgende toer niet zo goed ziet. En dan zou je daar altijd 4 lussen maken, als je niet zit te tellen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Joyce38 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce38 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 12:28
Zelf maak ik dan een losse, en keer dan het werk.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 20:35
Ik maak ook eerst een losse en dan pas 5 vaste, en net als Magtelt even smokkelen met de lussen
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2012 om 20:43

je ziet het niet zo goed op foto :(

Het is elke keer het eerste draadje van elke steek, dus eigenlijk is het wel de hele tijd hetzelfde en valt het niet zo op.
Maar ik vroeg me gewoon af of het bij iedereen zo is, want op de foto's bij een patroon lijkt de steek (dus ik bedoel de 5 lussen en de 5 vasten) platter.

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 12:43
zo zien mijn zijkanten eruit
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 12:57
zou het kunnen dat mijn draad gewoon te dik is voor de dikte van de stok?

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 13:40
hoi, je hebt inderdaad kleinere ; gaten; als simone. dus zou aan de stokdikte kunnen liggen.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 13:43
ziet er heel goed uit hoor, je kan de gaten natuurlijk zo groot maken als je zelf wil, als t maar niet te stug word, zelf doe ik t met een pvc buisje, geel voor elektrische draden door te doen, een bezemsteel vond ik zo zwaar en mn breinaalden te klein, heb weleens gezien dat iemand een lineaal gebruikte,
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 13:45
ik heb nu ook 2 rijen gehaakt met een lineaal, en dan zijn de gaten groter en valt het soepeler.

Ik zal wel over de 'fout ' heenkijken, als het elke steek hetzelfde is, dan ziet geen kat dat er iets niet klopt :p

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 13:47
Je kunt hem later omhaken. als je wilt. Maar het hoeft niet.

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 13:49
hoi,
waarschijnlijk is t helemaal geen fout, als je alle steken t zelfde doet,
bij mij is de linkerkant iets anders als de rechterkant, t allerbuitenste randje dan he
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 13:51
maar ik vind het wel een erg leuke steek om te doen, ziet er lekker ingewikkeld uit :-)

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 13:54
Vooral met harige wol ziet er heel leuk uit, dan worden de gaatjes wazig. Ik heb speciaal voor stokhaken breipannen 10, 12, 15, 20 en 25.

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 14:00
hoi magtelt,
mn harige wol, echt jaren 70 gemeleerd bruin oranje beige van de wibra ligt al klaar,
maar.... eerst de rest afmaken, sokken,omslagdoek ,en t halve kristel krukkert kerst boekje. leuk dat de gaatjes wazig worden, met andere woorden kan gewoon gladde wol gebruiken en mn bril afzetten( ha ha)
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 14:08
De wol die ik heb gebruikt is de harige gemeleerde wol van de wibra en mijn breipen is een houten pen, ik denk dat het nr 12 is. Elke dag verplicht 2 naalden anders is mijn sjaal volgend jaar nog niet af.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2012 om 19:02
Met naald 12 is elke toer 1,2 cm. Met naald 20 schiet je nog harder op.

wat rozengeur.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 13:48
Ja, maar die heb ik niet en heb 150 steken opstaan en die passen niet op een liniaal. Ik heb nu een meter en ga rustig verder, en ineens is het klaar
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns