Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraagje amigurumi

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
elke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraagje amigurumi
    Posted: 21 November 2012 om 08:57
Hallo,
Ik ben voor het eerst een eland aan het haken amigurumi.
Het is wel leuk om doen, maar wel zo klein om vast te houden, een mens krijgt er de kramp van in zijn vingers pffff.Smile
Maar nu mijn vraagje, om de stukken in elkaar te steken.
Doen jullie dat met de wol waarmee je hebt gehaakt, en steek je dan misschien de draden dwarsdoor de vulling binnenin om de draadjes weg te werken.
Of naaien jullie dit eraan met stikzijde, graag even jullie mening.
Bedankt op voorhand, Elke
Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 09:09
Ik doe het met het zelfde garen als waarmee ik haak en werk vervolgens de draden met de haaknaald naar binnen.
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 10:06
ik laat een flinke draad aan de losse onderdelen zitten, en naai zo de boel aan elkaar.
de restdraad trek ik dwars door de ami heen, trek hem iets strak en knip hem dan af. als je dan de plek waar je die draad ingestoken hebt, iets terugtrekt, dan verdwijnt de draad netjes in het werkje.
Groetjes Petra

Back to Top
Femke Costima View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Femke Costima Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 11:54
ik doe het ook op de manier van petra

Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 11:59
En ik werk het draadje gelijk weg en naai de onderdelen met een draad aan elkaar. Ik gebruik gewoon de klosjes draad waar je ook knopen ed mee aanzet.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 12:09
Ook ik gebruik de draad waarmee ik gehaakt heb, dat vind ik veruit het mooiste en stevigste resultaat geven. Alleen bij hele kleine onderdeeltjes wil dit wel eens niet lukken en dan gebruik ik naaigaren (of als het iets voor de sier is en niet voor kinderen een goede lijm). De draad stop ik ook weg in het lijfje. Als je het een paar keer door de vulling hebt gehaald, blijft het stevig zitten.
Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 13:13
Ik splits de draad altijd, ene helft werk ik weg en de andere helft gebruik ik om in elkaar te zetten, geen dikke randen en wel dezelfde kleur.
Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 14:16
ik naai alles steeds vast met transparante visdraad. Het is netjes, simpel én sterk.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
elke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 16:45
Bedankt allemaal,
Heb het ondertussen al in elkaar gestoken, en ben toch een beetje blij met het resultaat,
ik ga het direct posten bij creaties.
Groetjes, Elke.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 19:15
Ik zorg er altijd voor dat ik voldoende draad laat zitten en gebruik dat om de ami in elkaar te zetten
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns