Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Holland?

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Holland?
    Posted: 21 November 2012 om 19:54
Nederland.. bekend om... Tja om wat eigelijk? En zijn er haakpatronen van?

Mijn broertje (pas 24 lentes jong) gaat voor zijn werk veel naar het buitenland. Van de 12 maanden zit hij er 10 ergens anders. Korea, China, Japan, Taiwan, Amerika... Noem maar op. 2 Januari vliegt hij weer naar de States en nu dacht ik dat het wellicht leuk was om hem een gehaakt pakketje met oerhollandse dingetjes mee te geven. Kleine dingetjes wel te verstaan, het moet wel in de koffer passen ;-)
Inmiddels heb ik al het patroon van een klomp en een stuk kaas, maar zouden er ook kleine patroontjes zijn (maximaal 15cm x 15cm x 15cm ) zijn van andere typerende dingen? Dan denk ik aan...
* Drop
* stroopwafels
* molen
* vlag
of andere dingetjes, wat is nog meer écht hollands en ook nog te haken?

Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 19:58
klompen, delfts blauwe tegeltjes en andere prulletjes zoals een kuspaartje (volendammer vrouwtje en mannetje)
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 20:00
Jep, dat klopt Leonie, dat is zeker oerhollands. Daar heb ik dan ook al een patroon van gescoord. 
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 20:02
Heb nog wat aangevuld. Zal er verder nog even over nadenken. Wij verkopen die (sorry) meuk in onze winkel

Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 20:05
Ben ik toch benieuwd wat voor een winkeltje dat is
Ik vind het heerlijke prulletjes. Heb ze absoluut niet in huis staan, maar koop het wel als bijv de buren van een vakantie terug komen. Pakje stroopwafels, zakje drop en delfsblauwe meuk. Lekker keuvelen
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 20:11
drop en stroopwafels kan ik me iets bij voorstellen. Ik mag ze zelf niet meer hebben, maar die snap ik nog wel. Delfts blauwe meuk heb ik niet in huis, en komt er ook niet, hoewel het typisch Hollands is. Maar omdat ik het genoeg bij ons in de winkel (VVV) zie, hoef ik het thuis niet meer te zien

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 20:58
Rookworstje......
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 21:02
Een rookworst!!! Hoe stoer is dat!? Dat herinnerd me dat de hema die had.. Ik ga op jacht, dank voor je bijzonder leuke idee!
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 21:11
Wat eenleuk idee Als iemand patroontjes heeft zou ik die dan ook mogen hebben Ik heb een zoon en dochter en kleinkinderen in Australië wonen Leuk om op te sturen vooral het klompje en het kussend paartje Andere dingen zijn natuurlijk ook leuk Ik wacht het even af
Vast heel erg bedankt
groetjes vlijtig liesje
vlijtig liesje 4961
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 23:26
Wat dacht je van een oranje  tompoes. en grachten huisjes en een molen.

Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 23:34
Leuke tips mancheri, maar de grote vraag blijft dan toch... Zijn er patronen van? En zo ja, een beetje klein want zoals ik al schreef, het moet wel leuk blijven in een koffer.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2012 om 23:37
ja hoor er zijn patronen van en ook niet zo groot volgens mijWink

Back to Top
sjaak View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sjaak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2012 om 00:02
Ik heb je wat gestuurd,kijk maar of je er wat mee kan.
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2012 om 09:54
Tulpen is ook Nederlands en daar heb je ook patronen van. Eventueel een zwart-witte koe? (klein uiteraard anders zit zijn koffer vol Wink)
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2012 om 11:39
Is het een voetbalfan? dan is een oranje leeuwtje ook wel, patroon hier op hobbydoos
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2012 om 11:41
in het boekje zoetigheden haken staat een schilderijtje van een molentje ook leuk
Back to Top
Creajettie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creajettie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2012 om 12:31
heb je hier iets aan:

http://handmadebyjolanda.blogspot.nl/2012/06/gehaakte-voetbal-vlaggetjes-met-patroon.html

en hier staat een molentje ( het is wel een kooppatroon)
http://www.etsy.com/listing/84192503/pdf-pattern-crochet-dutch-delft-blue

deze vond ik ook leuk, maar daar stond helaas geen patroon bij, een broodje kroket
http://creativeworkshopsfromhetti.blogspot.nl/2011_03_01_archive.html
(naar beneden scrollen)

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2012 om 12:31
wat dacht je van dropjes haken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2012 om 12:52
Ik ben errug trots op de Deltawerken, maar ik denk niet dat daar een brei- of haakpatroon van is. Van grachtenhuisjes vast wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2012 om 20:35
Hallo dames.
IK mocht een nachtje op mijn werk doorbrengen zonder de gezelligheid van hobbydoos en tadaaaa, allemaal leuke tips gekregen, dank jullie wel!
Tulpen, daar had ik inderdaad niet aan gedacht en ben erin voorzien.
de zwart/witte koe is ook een goed idee! Daar heb ik er nog 1 van in de wei staan, dus die pluk ik er uit. Evenals een leeuw, daar heb ik vast ergens een patroon van (weet het wel zeker, heb eerder een leeuw gemaakt) maar als die in het oranje is, komt dat ook goed!
Het schilderijtje van de molen is mij niet bekend, maar de bieb zou me daar vast in kunnen en willen ondersteunen, iig bedankt voor het meedenken. 

Het gaat ook niet zo zeer om het verzamelen van patronen als wel om ideetjes. Want daar was ik wat op vast gelopen. Maar nu zijn er meer ideetjes dan mijn haaknaald aankan.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns