Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp bij kleurenwissel

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
elke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp bij kleurenwissel
    Posted: 29 November 2012 om 15:41
Hoe een kleur wissel in elkaar steekt ken ik.
Maar nu moet ik soms van kleur wisselen in een ronde, en dan de ronde erna terug.
Nu is mijn vraag, laten jullie de nieuwe kleur draad dan hangen, of knippen jullie de draad telkens af.
Groetjes ,Elke
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2012 om 16:09
Ik had dat probleem met tunisch haken in twee kleuren. Ik moest na elke wissel afknippen, het kon niet anders, maar het afwerken wordt balen en mopperen, ik heb een enorme hekel aan losse eindjes wegwerken. Als ik "Klaar" zeg moet het ook echt klaar zijn.

Is er geen mogelijkheid om de draden om elkaar heen te slaan na elke toer en om dat later weg te werken met een gehaakt randje? Desnoods met meer breivisjes met de kleuren als je soms links en soms rechts zo'n kleur hebt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2012 om 18:08
Ik heb ze toen afgeknipt en aan elkaar geknoopt.
Bij mij was het een amigurumi, dus ik kon de draadjes gewoon laten hangen.
Back to Top
elke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2012 om 19:05
Het is inderdaad bij amigurumi, had ik vergeten te melden, dus zal het zo doen zoals Cully zegt.
Toch bedankt voor de reacties.
Groetjes Elke.
Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2012 om 19:23
Ik laat ze gewoon zitten en wissel van kleur omdat ik geen zin heb om de losse touwtjes aan elkaar te knopen maar het kan zijn dat je het vervelend vind haken omdat dan de "oude" kleur in de weg zit. Ik zou het gewoon eens beide proberen en kijken wat je het prettigst vindt.
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2012 om 22:20
Als het echt om en om gaat, dan laat ik alles hangen zonder te knippen bij amigurumi. 1x per ronde een bol over de andere bol zetten en dan kun je zonder al te veel spanning op de draad te zetten de draad weer oppakken, gewoon rustig aantrekken totdat de draad recht achterlangs gaat. Vind ik persoonlijk fijner dan knippen en superveel spaghetti die me in de weg gaat zitten bij teveel wisselen.
Back to Top
elke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2012 om 08:41
Heb het nu zo eens geprobeerd, om de draden te laten hangen, maar nu.
Het ziet eruit als een spinnenweb langs binnen, gaat dit nu geen probleem vormen om de stukjes op te vullen?
Groetjes, Elke
Back to Top
Anniek88 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anniek88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2012 om 17:38
Ik laat het ook gewoon 1stuk. Als je de draadjes niet te strak aantrekt als je hem weer nodig hebt, maar een beetje speling laat, dan zie je het met vullen niet. Als er spanning op staat en je gaat het vullen, krijg je een 'putje' in je haakwerk (van de buitenkant).
Liefs Anniek
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.250 seconden.
Lang Yarns