Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kerstsfeer

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kerstsfeer
    Posted: 08 December 2012 om 22:15
Volgens mij zijn de meeste vrouwen er dol op om hun huis in Kerstsfeer te versieren en is het in het idee van mannen in december een rommelzooitje om in te wonen.

Ik maak er maar niet veel werk van en dan zegt Ton niets, maar van hem hoeft het allemaal niet zo.

Hoe is dat bij jullie?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 22:17
Hier ook zo hoor, het liefst wil M. dat we ook geen kerstboom in huis hebben, maar dat vind ik toch wel gezellig
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 23:32
Wij hebben 32 jaar geleden een afspraak gemaakt, mijn man houdt de hele maand december zijn mond dicht en ik zorg zelf voor de kerstboom enz.
Gaat nu al jaren goed
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 00:02
Ik hou alles het liefst een beetje in dezelfde kleur en stijl, als ik mijn man zijn gang zou laten gaan werd het gewoon een bij elkaar geraapt zooitje. Mannen hebben gewoon geen gevoel voor decoratie
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 08:29
heb verschillende jaren er weinig toen gedaan ,afgelopen vrijdag haalde mijn man de kerstboom te voorschijn en zei ik zet hem vast klaar dan kun je hem gemakkelijker optuigen (hint)Embarrassed
de boom staat er met allemaal eigen gehaakte witte spulletjes vind hem kei gaaf
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 10:01
Dat komt me bekend voor, ik wilde vorig jaar geen boom en ineens stond er zo'n miniboompje, dat nu in de tuin staat. Als ik dit jaar en de volgende jaren weer zeg geen boom te willen krijg ik een minidennenbosje in mijn tuin.

wat rozengeur.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 10:12
Haha, straks word er iemand naar boven gestuurd om alle kerstspullen uit de kasten te halen, dan ga ik kijken welke kleur ik wil, ( ja, ik heb keuze uit verschillende kleuren, rood,wit,roze,paars,zilver,goud en blauw, nee ik heb geen kersttic )
Dan mag die iemand alles naar beneden sjouwen en de lampjes in de boom doen de rest doe ik wel.
Pas wanneer ik klaar ben mag hij commentaar geven.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 11:14
En waar gaat het weer niet normaal? Hier dus! Mijn man is stapel op de kerstboom en alles wat erbij hoort!! Hij staat ook al weer op zijn plaats( de kerstboom )
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 12:08
ha die van mij wil altijd anders dan anders, dus vorig jaar mn schildersezel met latjes en kippegaas omgetoverd tot kerstboom, dit jaar wil ie iets met lp s en ik heb uit t boek van kristel krukkert zitten haken, zoonlief timmerde lang geleden op school t een en ander en heb de oude ballen van mn moeder(compleet met kaarsvet) van toen er nog geen elektrische kaarsjes waren, dus kortom.de chaos is compleet!o ja moet ook nog mn zelf geschilderde kerst dingen opzoeken
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 13:29
mijn man vind het allemaal prima ik was gisterenavond uitgeweest met een aantal meiden, kwam laat thuis en de boom stond klaar
hij had de lichtjes er nog niet ingedaan want hij wilde eerst even overleggen de kleine lampjes of de kaarsen lampjes
de laatste zijn mijn favoriet maar helaas is één snoer kapot
ik ga in de uitverkoop wel even een nieuwe halen
dit jaar dus de kleine lichtjes erin
heb hem net klaar
helaas heeft jongste dochter 2 mooie ballen gebrokenCry
is traditie elk jaar sneuvelt er wel 1 bal door de kids
helaas nu dus 2Confused

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 15:05
Hier is de boom vandaag geplaatst en een ster aan de deur met de nieuwe ramen en deur ging de oude versiering niet meer en wij zijn er samen om geweest
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 15:11
EEN BOOM HOEFT VAN MANLIEF NIET. Maar hij maakt ook totaal geen problemen dat ik lekker mijn gang ga met versieren en zo. Ik hoor wel een paar keer dat het van hem niet hoeft allemaal maar ik pareer dat altijd met: het is maar 2/3 weken in het jaaren dan is het weer "gewoon". Hij is wel zo dat hij dan toch wel weer kerstbomen voor me maakt,. zie bij mijn creaties. ik ga volgende week dus maar eens aan de gang.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 17:20
Ik heb vandaag de sinterklaas versiering weggehaald en de 1e kerstdozen tevoorschijn getoverd. Dus de guirlande met lampjes hangt nu in de kamer, er staat een porseleinen kerstboom met lampjes en kinderen en pakjes erbij (is 1 beeld zeg maar) en de beeldengroep staat.

De boom en de ballen moeten nog van zolder komen, dat moet manlief even doen. Maar de eerste versiering is aanwezig.

Inderdaad is mijn man ook van moet dat nou? Maar de kinderen vinden het super leuk en ik natuurlijk ook Wink
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 17:35
Mijn man wilde jaaaaren geleden een kunstboom, was wel makkelijk......we hebben hem uiteindelijk gekocht en kwamen er thuis pas achter dat iedere tak uitgevouwen en ingestoken moet worden(een heel bouwproject dus). Tegenwoordig roep ik enkele dagen van te voren wanneer WE hem op gaan zetten... dat werkt.
Hij geeft zlefs toe dat het 'wel gezellig is'.

De details zijn voor mij, als alles klaar is hebben we beiden lol en daar gaat het om, toch?!

Iedereen een hele fijne decembermaand!!!!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 20:04
Ik wilde een paar jaar geleden geen boom. Had net mijn gehaakte kerstgroep klaar en de kerststal was te klein. De figuren pasten er niet in.
Mijn zwager had ongeveer dezelfde stal maar groter, hij gebruikte hem niet meer, had zelf een ander gemaakt. Maar weggooien nee, want mijn schoonvader had beide gemaakt.
Trouwens hij heeft voor de hele familie en nog zowat mensen een kerststal gemaakt.
Dus ik aan mijn zwager gevraagd of ik hun stal mocht lenen. Hij bracht de stal, zag dat ik geen boom had, ging naar huis, haalde zijn nepboom, (ze hadden zelf ooit een grotere gekocht) zette het ding in elkaar en zei ik hoef hem niet meer terug, je weet nu hoe het gaat, volgend jaar kun je het zelf.
Dus ik weet wat mij deze week te doen staat.
Mijn man zegt dat het niet nodig is, maar als er niets staat vraagt hij wanneer ik de boom wil neerzetten!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2012 om 19:25
Onze boom heb ik al wel van zolder gehaald, maar moet nog in elkaar gezet worden. De kinderen vinden de nepboom niets, maar voor mij is het ideaal met een harsallergie. De adventsster hangt al wel en in de tuin een "vallende ster" maar de boom komt pas ergens volgende week. Vorig jaar hebben we geen boom gezet, maar toen had ik er ook helemaal geen zin in, met alle narigheden van het ziekenhuis die we net achter de rug hadden. Gelukkig vindt mijn man het wel gezellig staan. Ik versier de boom en hij geeft naderhand zijn standaard commentaar: wat ziet hij er weer mooi uit.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2012 om 19:41
De boom is nu in elkaar gezet, morgenochtend gaan de lampjes erin. Met de ballen heb ik beloofd te wachten tot een van de kleinkinderen uit school is want ze wil helpen. En ja, omdat haar zusje mama geholpen had met hun eigen boom mag die niet helpen bij oma's boom.... da's niet eerlijk, zegt ze.
Dus mag ik morgen binnen drie kwartier zorgen dat alles klaar is want dan komt nummer twee van de creche Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2012 om 19:49
Misschien mag die ander wel de dingen aangeven of is dat ook niet eerlijk?

Ik heb toch maar weer een miniboompje gekocht, alleen heeft het twee stammetjes. Nu moet ik eigenlijk nog een piekje erbij kopen. Maar ik denk dat ik het onversierd laat, ik heb de ballen al in een glazen vaas gedaan, dat staat ook Kersterig. En er staat een lichtpiramde, een Kerststal met houten figuurtjes en een wintertafereel met sleden en kerstman.

wat rozengeur.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2012 om 20:20
Ach, ik kom toch in tijdnood morgen. Eerst de auto ophalen bij mijn dochter, dan nummer 1 ophalen op school. Dan naar huis en zoals gewoonlijk zal ze wel weer heel veeeel honger hebben Smile, dan nog thee met een koekje..... inmiddels zal er dan wel een half uur om zijn, dus nog 5 minuten over om ballen te hangen want dan moet nummer 2 opgehaald worden.
Dus hoe dan ook zullen ze samen die boom moeten doen LOL want mam is om 5 uur klaar met werken.

De foto volgt donderdag, samen met de foto van de knuffels want die ben ik gisteren vergeten.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2012 om 08:17
hier is alles volledig klaar Big smile de boom staat , versiering volledig af ( mijn huis is prachtig versierd , binnen als buiten ) vroeger deed mijn man altijd mee met de boom opzetten en het huis versieren , nu de jongste deze taak op hem genomen  heeft is mijn man 'gelukkig' en kijkt hij toe vanuit zijn zetel en zegt dan waar het nog wat moet gecorrigeerd worden LOL Maar natuurlijk luisteren we daar niet naar LOL     
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns