Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon 91-13 van Drops

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
zomie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zomie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon 91-13 van Drops
    Posted: 02 Januari 2013 om 17:38
Goede middag,

Ik ben begonnen met patroon 91-13 van Drops.
Achterpand heb ik inmiddels af en ben nu toe aan het
rechtervoorpand.

Voor maat M, moet ik 12 steken opzetten, waarvan aan 1 kant
bij alle pennen 3 ribbelsteken.

Daarna moet ik steeds meerderen. Maar waar doe ik dat op de pen?
Na de 3 ribbelsteken of aan het eind?

Ik heb het nu na de 3 ribbelstepen gedaan, maar dan krijgt het een
hele scheve verhouding.

Bij voorbaat dank voor de hulp.
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2013 om 18:19
Meerderen doe je in dit geval op het eind
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2013 om 20:44
Hé, wat leuk! Dat vest heb ik ook gebreid een klein jaar geleden! Van welke wol maak je het? 

Mbt je vraag: onvoorstelbaar hoe snel een mens dingen weer vergeet. Die 3 ribbelsteken langs de voorpanden gebruik je bij de afwerking om het beleg te bevestigen. Als ik me goed herinner, doe je de meerderingen vóór de 3 ribbelsteken. 

Ik heb het vest vandaag nog gedragen trouwens en er al veel complimentjes over gekregen. 't Is heerlijk warm en heerlijk licht in gewicht (ik heb Drops Verdi gebruikt). 

Veel plezier met het breien! 

Back to Top
zomie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zomie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2013 om 20:57
Ik brei het met gekleurde wol, Katia Inca, nr. 108.

Als je het patroon bekijkt op de site van garnstudio.com,
zou je het je dan weer herinneren?

Ik heb nl. nu inmiddels twee verschillende antwoorden en wil
het zeker weten voordat ik al een eind gebreid heb.

Is het dan zo als je voor de ribbels meerdert, dat je dat dus
aan de verkeerde kant doet? En op welke manier meerder je dan?

Alvast bedankt voor je antwoord!
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2013 om 21:27
Ik heb ernaar gekeken en ik denk echt dat ik het zo gedaan heb als ik hierboven schreef. Je moet elke 2e naald meerderen - ik heb dat aan de goede kant gedaan, dus de kant waar je recht breit en dan net vóór de 3 ribbelsteken. 

Er zijn verschillende manieren om te meerderen - google er maar eens op. Ik gebruik vaak óf 2 steken uit 1 steek maken (in voorkant steek en in de achterkant) óf het lusje tussen 2 steken oppakken en dat breien. Voor dit vest heb ik de laatste methode gebruikt. 

Ik vind het altijd erg moeilijk me dingen zo voor te stellen (ik moet 't echt doen), maar volgens mij werkt het niet als je ná de 3 ribbelsteken meerdert; dan gaan die steken namelijk verspringen en dat wil je niet. 

Roep maar als ik je kan helpen - ik zal m'n best doen! En hopelijk komt er nog een ervaren breister langs hier. 

Succes! 
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2013 om 21:31
Hier is een video waarin je kunt zien hoe dat lusje oppakken werkt. In het Engels, maar de beelden spreken voor zich: http://www.knittinghelp.com/video/play/make-1-left-english  Handige site trouwens! 
Back to Top
zomie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zomie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2013 om 22:14
Fijn dat je steeds zo snel reageert.
Ik heb nu 2 nld ribbelsteken gebreid en heb mijn breiwerk aan de verkeerde kant.
Dan zou ik dus nu averecht breien, met aan het eind 3 ribbelsteken.
Daarna zit ik aan de goede kant, dan brei ik recht en dan dus op de volgende
pen averecht voor de 3 ribbelsteken meerderen?

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2013 om 22:21
(Ik weet hoe 't voelt als je niet zeker weet hoe je verder moet - dan is snelle hulp wel prettig Wink). 

In de averechtse naald kun je ook meerderen, hoor. Is geen probleem. Ik zal even kijken of ik daar ook een videotut van kan vinden. Maar je gaat dan dus meerderen in de 4e naald. Volgens het patroon begin je daarmee in de 2e naald. Nou ja, ik zou er niet te veel mee zitten - achteraf valt dat niet echt op op zo'n lap, maar ik hou me zelf het liefst zoveel mogelijk aan het patroon (tenzij dingen echt raar uitpakken). 
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2013 om 22:23
Video al gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=vjzaUmGjDVY 
Back to Top
zomie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zomie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2013 om 22:27
Ik begin toch maar in de tweede naald,
dat is geen probleem.

Ik zie tzt wel hoe dat uitpakt voor het linkervoorpand.

Bedankt weer voor je hulp!Smile
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2013 om 22:29
Ik heb geen patroon bij de hand maar volgend mij is het bij Drops gebruikelijk dat er bij het patroon bovenaan staat voordat het eigenlijke patroon begint waar en hoe je moet meerderen en minderen.Misschien vanaf het begin kijken.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2013 om 22:29
Graag gedaan! 't Is echt een leuk vest om te breien en heerlijk om te dragen! 

Oooo, ik zie net het Katia Inca garen - mooooooi! 
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2013 om 22:36
Frea, ja, dat is ook meestal zo, maar bij dit patroon hebben ze dat niet gedaan: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=91&d_id=13&lang=nl 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2013 om 08:53
lidy

Ik heb het patroon doorgelezen en ik vind dat het er erg onduidelijk staat . Ze geven aan dat je m.v moet meerderen maar of die m.v voor of na de 3 st valt staat er niet .

Ik zou 2 proeflapjes breien 1 met meerd aan het begin van je pen en 1 met meerd na je 3 steken .

Je zou ook je vraag bij Drops zelf kunnen stellen .Mijn ervaring is dat je altijd antwoord krijgt .

succes en het zou leuk zijn als we je bevindingen horen .Leren we ook van
Back to Top
zomie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zomie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2013 om 22:33
Ik heb Drops al gemaild, die zijn t/m vandaag afwezig dus ik hoop dat ik
morgen antwoord krijg.
Ik heb wat proeflapjes gebreid, maar dat biedt helaas geen uitkomst.

Dus mijn hoop is gevestigd op antwoord van Drops.
Back to Top
zomie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zomie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2013 om 17:27
Dit antwoord heb ik van Drops ontvangen:

U moet meerderen langs het middenvoor. U moet dus nieuwe steken opzetten langs het middenvoor. De eerste 3 st moet steeds in ribbelsteken worden gebreid. Door de nieuwe st betekent dat dat de voorbies gaat "verschuiven". Ik hoop dat u hiermee verder kunt.

Ik begrijp hieruit, dat ik dus aan de bieskant moet meerderen, als de eerste 3 steken maar altijd ribbelsteken zijn.

Het is dus veel simpeler dan ik dacht.Smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2013 om 17:36
Als ze nu gelijk in het patroon gezet hadden dat de voorbies ging verschuiven was het duidelijker geweest.

Bedankt voor het doorgeven .Hebben we weer iets geleerd .

succes
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2013 om 19:08
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Als ze nu gelijk in het patroon gezet hadden dat de voorbies ging verschuiven was het duidelijker geweest.

Bedankt voor het doorgeven .Hebben we weer iets geleerd .

succes

LOL drops heeft prachtige patronen maar de beschrijving kan nog wel verbeteren Wink
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.298 seconden.
Lang Yarns