garen wassen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
petra1982 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 586 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 Januari 2013 om 19:30 |
als je een deken maakt van stof, wordt geadviseerd om de lapjes eerst te wassen ivm eventuele krimp.
nou dacht ik, kun je dit met brei/haak garen ook doen? tis natuurlijk zonde als je een trui of zo hebt gebreid in een bepaalde maat, dat ie zou krimpen als je 'm zou wassen. zijn er mensen die dit weleens gedaan hebben, of is dit een raar idee....? |
|
Groetjes Petra
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik denk dat het wel kan. Je zou het in strengen kunnen binden. Die wind je dan eerst om de rugleuning van een stoek en bind ze aan twee kanten vast.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Staat er op het garen niet dat het krimpvrij is ???
Tegenwoordig is dit heel vaak het geval .Het garen krijgt een behandeling waardoor de schubjes niet meer inelkaar kunnen grijpen . |
|
![]() |
|
petra1982 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 586 |
Geen idee, ik zal eens kijken. Het gaat nu om de saskia van de wibra.
|
|
Groetjes Petra
|
|
![]() |
|
Krissis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
Ik heb een deken gemaakt met de zeeman wol. Ik heb er spijt van, want een hoop werk en na 1x wassen was het model eruit en de deken een stuk minder zacht en flexibel. Saskia en zeeman acryl ga ik zeker nog gebruiken voor knuffels, niet meer voor een deken.
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Saskia is volgens mij acryl en dat krimpt niet Alleen wol heeft de eigenschap van krimp
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |