Welk garen voor wrap/omslagdoek? |
Reageer |
Autheur | |
Dazwa84
Newbie Lid sinds: 27 Februari 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 19 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 Januari 2013 om 20:54 |
Goedenavond,
Het lijkt me leuk om een wrap of omslagdoek te maken. Ik zag al een hele leuke in grannystyle. Ik heb een beginnetje gemaakt met Catania katoen maar het wordt vrij zwaar en stug denk ik, Hebben jullie tips voor een soort, or merk, garen? |
|
Krissis
Hobbyguru Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
Post Options
Thanks(0)
|
met welke naald maak je hem nu?
|
|
Dazwa84
Newbie Lid sinds: 27 Februari 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 19 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het met haaknaald 3 gedaan,
|
|
Krissis
Hobbyguru Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dan kan ik me voorstellen dat het stug en zwaar zal worden. Wat staat er in het patroon? want ik zou hem dan of met katoen maken maar naald 5 of inderdaad wel naald 3 en een veeeeeel dunnere draad pakken.
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
Katoen worct wel zwaar denk ik,tenzij je zon luchtig zomer gevalletje met veel gaten maakt,
Voor de warmte ee tje van wol of acryl. |
|
Dazwa84
Post Options
Thanks(0)
|
Het patroon noemde helaas geen garen of naalddikte, dus heb maar wat geprobeerd haha. Bij de zeeman zie je acryl liggen, is dat geschikt?
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gaat heel goed!!!
Wibra ook |
|
Dazwa84
Post Options
Thanks(0)
|
Het is zo goedkoop dat ik me steeds afvroeg of je daar dat soort dingen wel van kan maken,, of je er bv, ook kleding van kan maken zoals babydingetjes.
|
|
Krissis
Post Options
Thanks(0)
|
kan wel, maar ik blijf erbij: de deken die ik voor mijn dochter heb gemaakt, ik heb spijt van de goedkope zeeman acryl. Na 1 keer wassen ziet en voelt het heel anders dan toen ik hem net had gemaakt.
|
|
breienmaar
Post Options
Thanks(0)
|
N sjaal,muts oid voor 1seizoen is te doen,iets waar je veel werk aan hebt,of vaak wast vraagt toch om betere kwaliteit
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb twee katten, die mijn omslagdoeken delen en ik brei en haak met Wibra en Zeeman wol. Eventuele ophaaltjes trek ik er gewoon weer uit. Ik heb stola's wel eens naar de Kringloop gebracht na meer dan 10 jaar omdat ze gingen vervelen. Ik was wel alles in wasnetjes. Breisels, bloezen, ondergoed, sokken.
Juist vanwege de prijs kun je het één keer proberen. Ik zou 6 bollen aanraden, als je er 1 teveel hebt kun je hem (mét kassabon) terugbrengen. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
haakAB
Hobbywonder Lid sinds: 07 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 549 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb met Soft van Zeeman (€0,79) een hele leuke omslagdoek gemaakt. Met 5 bollen heb ik een vrij grote gemaakt die zeker niet zwaar is. Haakt lekker weg en blijft mooi
Inge
|
|
haakes
Duizendpoot Lid sinds: 25 November 2012 Locatie: zoetermeer Status: Offline Points: 222 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ook al een aantal sjaals /omslagdoeken met de soft van Zeeman gemaakt. Haakt lekker, blijf mooi en vooral het is heel erg zacht om te dragen. Vind zelf de acryltjes van de zeeman en wibra vrij hard bij het dragen. De gemêleerde soorten dragen wel fijn.
|
|
Jips
Hobbyguru Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik maak al mijn sjaals/cols/omslagdoeken van acryl van wibra en zeeman en ze blijven heel mooi. Nooit spijt!
Soft is ook prima om mee te werken.
|
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
Dazwa84
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor jullie reacties!
|
|
ladyken
Hobbyguru Lid sinds: 27 Juli 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1367 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoi hoi
ik gebruik ook veel de acryl van wibra en zeeman en voor die ze te stug vinden neem gewoon een naald dikker en het gaat wel goed ben momenteel een poncho aan het breien met de royal van zeeman op pen 4.5 het is een plezier om mee te werken
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja dat vergat ik te zeggen, omslagdoeken doe ik soms wel met naald 5, dat schiet lekker op ook.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
ladyken
Hobbyguru Lid sinds: 27 Juli 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1367 |
Post Options
Thanks(0)
|
ja he magteld hoe vlugger de ene af is hoe sneller we een andere kunne beginnen
hihi en zo blijven we bezig
|
|
zakdoek
Hobbywonder Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het licht er ook helemaal aan wat voor omslagdoek je wilt maken. Voor de wat meer kant-achtige, gebruik ik sokkenwol. Dat geeft weer een heel ander effect.
|
|
Leonie_y
Hobbyguru Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik gebruik voor mijn poncho's altijd de Royal van Zeeman, heerlijk warm en ze blijven heel mooi. Ik was ze op de hand en laat ze plat drogen, helemaal goed
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |