Vraag over breipatroon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
M_inoes ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2013 Locatie: Oegstgeest Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 Januari 2013 om 19:47 |
Hallo allemaal,
Ik ben Minoes en heb me net aangemeld omdat ik een specifieke vraag heb. En helaas geen mensen in mijn omgeving die kunnen breien. Ik ben sinds kort weer begonnen met breien. Nu heb ik een patroon van een trui uitgezocht en moet ik beginnen met meerderen. Dat is niet zo'n probleem, alleen wel hoe beschreven staat hoeveel ik moet meerderen. Ik brei hem in de grootste maat. Het volgende staat beschreven (ik heb het exact zo getypt als beschreven staat): Br. met nld 5 in grondprt verder. Meerd. daarbij voor de wijdte en de mouwen in de 1e nld vanaf de bies aan beide kanten 1 st., dan in elke 2e nld 8 (12) 14 x1, 2x2, 2x3, 2x4, en 7 (5) 4 x2 st. in part. = 165 (173) 181 st. Ik hoop dat jullie dit voor mij uit kunnen leggen. Alvast bedankt! Grt Minoes
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
wat is je grondpatroon ??
Hoeveel steken heb je opgezet .Ik neem aan dat je op 181 steken uit moet komen en wat is precies je probleem .?? Zijn de mouwen aangebreid ???
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
In de eerste naald voor alle maten aan weerszijden 1 steek meerderen.
Dan voor de grootste maat in elke 2 e nld. 14 x 1. 2x2. 2x3. 2 x 4. En. 4 x 2 steken in patroon. Je moet dan 181 steken hebben! Je kunt het berekenen. Eerste pen totaal 2. 14x1. Weersz. Is 28. 2 x 2. Weersz. Is 8 2x3 weersz. Is 12 2x4 weersz. Is 16. 4 x 2 weersz is 16 dus bij de beginsteken moeten er totaal 82 steken bij op. Klopt dat? |
|
![]() |
|
M_inoes ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2013 Locatie: Oegstgeest Status: Offline Points: 8 |
Ik heb 99 steken opgezet en ik moet inderdaad op 181 steken uitkomen. De mouwen zijn aangebreid.
Grondpatroon is een schema van 13 naalden. Eerste 17 st staan beschreven en daarna een herhaling van 8 steken.
Dit stukje snap ik niet, geen idee wat en hoe ik het moet doen: dan in elke 2e nld 8 (12) 14 x1, 2x2, 2x3, 2x4, en 7 (5) 4 x2 st. in part. |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Dat heb ik nou net hierboven ingetikt! Duidelijker kan toch niet! De cijfers 8 En 12. Vergeten, dat is voor kleinere maat!! En zo ook 7. En 5.
|
|
![]() |
|
Ja pippie het klopt helemaal. Ik ga je reactie nog eens rustig lezen, want snap het nog steeds niet.
|
|
![]() |
|
Streep nou even 8. 12. 7. En 5 Door! Dan ben je er al! Niet zo moeilijk denken, hoor!
![]() |
|
![]() |
|
Nu voel ik me toch lichtelijk dom ![]() Maar goed, ik ben gewend dat alles volledig uitgeschreven staat, per naald wat te doen. En ik dacht dat ik het nu wel kon. Maar ik denk dat ik eigenlijk alleen steken fatsoenlijk uit kan voeren.
|
|
![]() |
|
Joh, niet de moed laten zakken! Je begint gewoon met wat ik uitgetikt hebt. Misschien moet je het even wegleggen tot morgen. Heus, het gaat je lukken!
|
|
![]() |
|
Volgens mij snap ik hem. Heb het even helemaal uitgeschreven haha.
Ik moet dus 14x in elke tweede naald aan elke kant een steek meerderen. Daarna 2x twee steken enz... In totaal kom ik dan op dan op 48 naalden. Om het patroon mooi door te laten lopen moet ik dus ook extra tellen wanneer ik een extra baan met patroon erin kan breien. Omdat ik een patroon van 8 steken heb, kan ik daar toch gewoon mee beginnen als ik die 8 steken erbij heb? (15e naald..?) Tot die tijd zie ik de extra steken gewoon als kantsteek lijkt me?
|
|
![]() |
|
Doe dat maar. Het wordt toch de onderkant van de mouwen, als ik het goed begrijp. En onderweg kom je er gemakkelijk achter wanneer je weer een patroon erbij kunt maken! Succes!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |