Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

rondbreinaalden

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: rondbreinaalden
    Posted: 23 Januari 2013 om 20:02
als er in een patroon staat 'wordt gebreid op rondbreinaalden',
kun je het patroon dan ook op gewone naalden breien?
Groetjes Petra

Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 20:17
oh ja, het patroon wordt heen en weer gebreid op rondbreinaalden Wink
Groetjes Petra

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 20:19
Dat kan op zich vaak wel, maar is niet fijn. Op een rondbreinaald passen (veel) meer steken, als je die allemaal op een gewone naald propt, kun je niet goed zien waar je mee bezig bent (vind ik).
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 20:19
ik heb 99 steken op de naald staan, dus dat valt mee
Groetjes Petra

Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 20:21
als ik het patroon op 2 naalden brei, hoe lees ik het patroon dan?
bijv. 1e nld van rechts naar links, 2e nld van links naar rechts?
of gewoon alles van rechts naar links?

Groetjes Petra

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 20:54
je leest het patroon op precies dezelfde manier als met de rondbreipen want je breit met beide pennen heen en weer . Het verschil zit hem in het dunne slappe tussenstuk bij je rondbreipen .Gewone pennen hebben dat niet .
Je leest alles van rechts naar links

Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 20:55
dank je wel!
nu kan ik weer verder!
Groetjes Petra

Back to Top
elke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 08:45
Misschien een domme vraag van mij, zelf heb ik ook geen ervaring met rondbreinaalden.
Maar kan je hetzelfde doen met ofwel 4 naalden zonder kop of met twee naalden met draad ertussen?
Groetjes Elke.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 09:26
Ja dat kan in principe wel . Het wordt vaak mooier omdat je je overgangen mist die"laddertjes"kunnen geven .
Alleen als je weinig steken op je pen hebt staan moet je of een korte rondbreipen kopen (ze zijn er in verschillende lengtes )of het trucje met de lus toepassen .Dit laatste staat duidelijk uitgelegd op you tube filmpjes en ook wel beschreven op sites
Back to Top
elke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 10:56
Bedankt Mutti, ik zal dit eens bekijken als ik eens véééél tijd over heb.
Groetjes, Elke.
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 11:30
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

je leest het patroon op precies dezelfde manier als met de rondbreipen want je breit met beide pennen heen en weer . Het verschil zit hem in het dunne slappe tussenstuk bij je rondbreipen .Gewone pennen hebben dat niet .
Je leest alles van rechts naar links

Is dat wel zo? hoe ik het lees (en vaak herken van een patroon bij drops voor bijvoorbeeld een omslagoek) dan raden ze je wel een rondbreipen aan, maar brei je er gewoon heen en weer op. Dan brei je het patroon toch als gewone pennen van rechts naar links en dan van links naar rechts en dan weer van rechts naar links etc? of begrijp ik petra nu niet goed?
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 12:20
IK heb een dekentje gebreid op pen 4 met 171 steken op twee naalden, dat ging best. Ik heb ook langere naalden, maar die zijn toch vrij onhandig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 13:20
ik brei de omslagdoek nu op 2 naalden. en ik lees nu alles van rechts naar links.
er staat duidelijk bij bijv. recht aan goede kant, averecht aan verkeerde kant.

alleen moet ik meerdere telpatronen over de naald verdelen.
ik begin met 2 ribbelsteken, dan m1, m2, m1, m3, m1 enz, eindigen met 6 ribbelssteken.
als ik de naald met 2 ribbelsteken ben begonnen, begin in de volgende naald met 6 ribbelsteken,
en de omgekeerde volgorde van de telpatronen. dus ik lees terug. volgens mij klopt het nu dan wel, als ik het zo op de naald zie.

Groetjes Petra

Back to Top
harmien View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer harmien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 13:31
ik brei truien gewoon op 2 naalden de steken die je op moet zetten deel je gewoon door 2 bv je moet 217 steken op zetten en dan deel je de 217 steken door 2 dat zijn er dan 108.5 ik zet er dan 108 op, en als je 8 steken moet afhechten voor de arms gaten doe je er 4 aan elke kant. Je hebt 2 mouwen en dan kom je als nog aan de 8 steken aan elke kant

Ik brei de truien op 2 naalden omdat ik rondbreinaalden erg onhandig vind
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2013 om 18:39
Ik ben ook geen held met rondbreinaalden en werk ook gewoon op 2 naalden
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
AnsvanDriel View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnsvanDriel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2013 om 08:46
Ik ben sinds mijn laatste vest FAN van rondbreinaalden en dan Duits breien. Kan je werk gewoon op schoot laten liggen, minder zwaar en breit echt sneller en lekkerder. Dus wie er nog patronen heeft voor truien op een rondbreinaald, GRAAG
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2013 om 09:09
Kijk eens op de site van Drops www.garnstudio.nl  Ik denk dat je er daar heel wat vindt
Back to Top
AnsvanDriel View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnsvanDriel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2013 om 09:11
Dank je wel voor de tip. Ga ik zeker doen het weekend.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns