van 1 draads 2 Draads maken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26 Januari 2013 om 12:30 |
Vraagje
Ik heb van iemand een tas vol grote konen breiwol gekregen. nu dacht ik daar een sjaal van te gaan breien maar dan 2 kleuren te mengen. Ik ben in het bezit van een simpele enkel beds Breimachine . die best wat dikkere wol kan verwerken. maar hoe kan ik die twee kleuren het beste in elkaar draaien ?? |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kijk eens bij twijnen bij google .
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
heb ik natuurlijk al gedaan .
en ben van bedenken dat het misschien nog het goedkoopste met een spinnewiel kan
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Als je een spinnenwiel hebt is dat de juiste methode . Er bestaan/bestonden ook spintollen .
|
|
![]() |
|
er staan veel op marktplaats en ze kosten haast niets .
daar ga ik op bieden . heb ik weer iets nieuws om te leren |
|
![]() |
|
Spinnen is leuk om te doen .
Als je een vacht spint krijg je ook nog hele zachte handen
|
|
![]() |
|
Ik heb zoveel garen op konen gekregen daar kan ik heel veel mee oefenen denk ik
|
|
![]() |
|
Ik heb voor €10,00 een spinnewiel gekocht ,en nu nog leren twijnen .
lang leven you tube
|
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
doe de 2 konen met de 2 verschillende kleuren in de houders waar de klossen op staan of wind de konen in gedeelten over op de bij het spinnewiel behorende houten klossen.
Dan de draden door de opening van het spinnewiel heen halen en samen vastzetten op de klos nadat je ze over buitenste haakje die in de buurt van de klos zit. Met je voet het wiel in gang zetten (regelmatig en in het begin langzaam trappen) en de 2 verschillende kleuren garen samen door je hand heen laten glijden. De snelheid waarmee je het garen door je hand heen laat gljden bepaald (dacht ik) de mate van hoeveel de draden in elkaar gedraaid worden. graag correctie als ik het verkeerd heb.
|
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
Je hebt helemaal gelijk .maat het valt nog niet mee om dit een beetje gelijk matig te doen.
dus ben ik aan het oefenen. ik moet eerlijk zeggen breien en haken vind ik leuker. maar het is zonde dit garen daar niet voor te gebruiken.daarom ga ik door . |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |