Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hellup drops patroon

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hellup drops patroon
    Posted: 22 Januari 2013 om 23:22
Hoe leuk ze ook zijn en hoe vaak ik me voorneem om echt geen drops patroon meer te gaan maken ben ik toch gezwicht.
Gezien een fikse blessure (schouder ontwricht door een val van een trap, goh daar zijn er meer van he Wink )kan ik alleen een beetje breien (armen strak tegen het lichaam).
Dit patroon http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=147&d_id=33&lang=nl
Schouder warmer.

Dit is het gehele patroon:

SCHOUDERWARMER:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld. 
Zet losjes 132-154-176 st op met rondbreinld 5.5 mm en Paris. Brei 1 ribbel in RIBBELST - zie uitleg boven.

Brei volgende nld als volgt: * brei A.1 (= 15 st), brei 7 st in ribbelst *, herhaal van *-* 6-7-8 keer in totaal = 120-140-160 st op de nld.

Brei A.1 af en brei dan volgende nld als volgt: * brei A.2 (= 13 st), brei 7 st in ribbelst *, herhaal van *-* 6-7-8 keer in totaal.
Plaats 1 markeerder in de 4e van de 7 st in ribbelst tussen elke patroonherhaling (= 6-7-8 markeerders). Ga verder in A.2 en in ribbelst.

DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Brei tot een hoogte van ongeveer 14 cm - pas zo aan dat volgende nld is een nld waarin recht wordt gebreid in ribbelst delen
– en minder 1 st rechts van alle markeerders – LEES TIP VOOR HET MINDEREN (= 6-7-8 st geminderd). Herhaal dit minderen bij een hoogte van 21, 28 en 35 cm = 96-112-128 st. Brei tot een hoogte van ongeveer 39-39-45 cm – pas zo aan dat het na een hele herhaling in de hoogte is – en brei dan 1 nld recht, 1 nld av en 1 nld recht. Kant losjes af met av st.

Wat in het rood staat geeft verwarring.... Waar moet ik dan op letten want als ik het patroon gewoon volg moet dit toch kloppen?
het 2e rood: neem aan dat ze daarmee een normaal gesproken "heengaande toer" bedoelen? (patroon wordt in de rondte gebreid).

Tevens, waarom moet ik markeren?
Na heel veel brei-jaren (sinds mijn 6e) ben ik de weg weer eens volledig kwijt LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 09:03
Ik begrijp alleen waarom je moet markeren: om te weten welke steken je moet minderen. De ene keer vóór het ringetje, de andere keer erna. Verder kan ik er geen chocola van maken. Bij die 14 cm bedoelen ze zeker dat je daarna rechte ribbels moet maken en dat de eerste naald dan recht gebreid moet worden, ja duh, als je ribbels breit is dat altijd zo.

Ik heb nog even gekeken en het gaat erom dat die gaatjespatronen boven elkaar blijven. Tussen de gaatjespatronen zitten ribbelrijen waarin je mindert.

Maar het is waarschijnlijk door een vertaalmachine gehaald en er is niet gekeken of het nog begrijpelijk was.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 09:29

Volgens mij bedoelen ze  met pas zo aan dat volgende nld is een nld waarin recht wordt gebreid in ribbelst delen
dat je moet gaan minderen in een toer waarin je voor de ribbelsteek recht moet breien

www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 09:35
Aaaah, ik brei zelden rond, dat had ik niet begrepen.

Mag je niet smokkelen en het patroon heen en weer breien en later voorzichtig een naadje maken?

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 09:42
Met breien ka. Ik je helaas niet helpen, maar wat is dat toch met trappen? Zullen we ze maar vervangen door een lift!!
Heel. Eel sterkte met je schouder!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 09:49
IK wil wel zo'n trapliftje voor mijn wasmand. Dam kan ik naast um naar boven lopen.

Inderdaad sterkte en beterschap.

wat rozengeur.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 09:53
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Mag je niet smokkelen en het patroon heen en weer breien en later voorzichtig een naadje maken?
Van mij mag het hoor, ik zou het denk ik zelf ook doen want ik heb niet zoveel met rondbreinaalden, ik mis de naalden onder mijn armen dan zo SmileSmileSmile
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 20:07
Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Van mij mag het hoor, ik zou het denk ik zelf ook doen want ik heb niet zoveel met rondbreinaalden, ik mis de naalden onder mijn armen dan zo SmileSmileSmile

van mij mag je ook dat zo doen Tongue

Ik ga aanklooien en mag het lukken dan zien jullie het eindresultaat Smile
Back to Top
wol van grobbebol View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wol van grobbebol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 20:41
vaak staat onderin van de patronenreeks een opmerking van als er iets niet kopt kun je reageren hierop, volgens mij kun je met dit ook reageren en nemen ze contact met je op voor een uitleg.
mischien kun je hier wat mee
gr wol van grobbebol
wie koopt de wol bij grobbebol op de markten;dinsdag leusden/donderdag soest/
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2013 om 00:04
thnx, ik ken die optie indd maar in dit geval kreeg ik geen reactie (tijdig) en wilde zsm er aan beginnen Wink
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2013 om 08:49
Hoe gaat het nu ????

zowel met je schouder als met je project ???

Deze laatste is overigens heel mooi /leuk
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2013 om 22:35
Lief dat je er naar vraagt Muttie Smile
Project is gisteren uitgehaald, was even vergeten dat met rondbreien je een virtuele "teruggaande" naald moet breien. Dus ik was iedere toer een omslag aan het maken, stom stom. Ben maar opnieuw begonnen.
Schouder gaan redelijk, iedere dag de mitella nog om en alleen voor de nacht nog pijnstillers, dus het gaat wel de goede kant op :)
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2013 om 18:34
Sterkte Prideke. Lijkt me toch behoorlijk lastig.

Haha Magtelt, ik zie het al voor me, een traplift met je wasmand en jij daarnaast (of erachteraan)
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
ctje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ctje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 09:36
Hoi ik heb het patroon door gelezen   het gaat om een drops patroon voor honden truitjes       en bij alle patronen wordt de zelfde fout gemaakt       en ik lees dat er maar 1x een aantal steken op een draad gaan voor de gaten van de poten dit staat heel erg raar in het patroon als je het nu breit heb je straks maar 1 gat voor het pootje    misschien kun je er even naar kijken ik heb een truitje gebreit precies zoals het er staat en ik heb inderdaad maar 1 opening voor een pootje 
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 09:58
Misschien kun je dat deel wat gaat over het minderen en meerderen voor de gaten kopiëren en hier neer zetten?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 11:53
Of het patroon nr doorgeven of anders je bevindingen doorgeven aan Drops .

Als er werkelijk een fout in het patroon staat dan kunnen zij dat herstellen en hebben anderen daar profijt van
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 12:03
Originally posted by ctje ctje wrote:

Hoi ik heb het patroon door gelezen   het gaat om een drops patroon voor honden truitjes       en bij alle patronen wordt de zelfde fout gemaakt       en ik lees dat er maar 1x een aantal steken op een draad gaan voor de gaten van de poten dit staat heel erg raar in het patroon als je het nu breit heb je straks maar 1 gat voor het pootje    misschien kun je er even naar kijken ik heb een truitje gebreit precies zoals het er staat en ik heb inderdaad maar 1 opening voor een pootje 

Lief je reactie maar het gaat echt niet om een hondentrui Smile Die ga ik niet om mijn nek doen Wink Waarschijnlijk heb jij een ander patroon gevonden
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 12:05
Dames ik hoef geen gaten te breien he :P Het is een halswarmer dus dat is 1 groot gat en wat kleintjes die we ajour noemen Wink
Ben opnieuw begonnen, arm protesteert wel, maar iedere dag een stukje :)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 12:54
iedere dag een stukje is een hemdsmouw in een jaar Prideke .
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 19:10
ze bedoelen dus dat je steken moet minderen 
aan de kant waarbij je de ribbels recht breidt en omdat het patroon in het rond wordt gebreidt 
brei je de ribbels de heen gaande naald recht en de terug gaande zo gezegd in het averrechts 

anders gezegd je breidt een toer alles recht en de volgende toer brei je de ribbel steken averrecht 

meestal brei ik de drops patronen in de helft 
en tel ik het patroonzelf uit 
ik hoop jullie hiermee van dienst te zijn ,zijn er nog problemen geef maar een seintje 

groetjes christine
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.465 seconden.
Lang Yarns