Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kleur wisselen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frummel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frummel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kleur wisselen
    Posted: 30 Januari 2013 om 19:01
Een echte beginnersvraag haha. Hoe kan ik het mooiste van kleur wisselen? Ik heb ondertussen genoeg YouTube filmpjes bekeken maar ieder filmpje laat wat anders zien.

Ik haak vierkantjes en moet na een toer wisselen van kleur. De volgende toer eindigt met stk, 2 l, en hv in het eerste stk van het begin van de toer. De nieuwe toer begint met hv tot de volgde l lus.

Kan ik de draad van de oude kleur afknippen? En wanneer zet ik de nieuwe kleur op?

Zal na het eten, als m'n kind het toelaat, verder knutselen

Laatst vond ik een paar vierkantjes die ik een jaar of wat geleden gehaakt heb, maar zie nu dat ik toen maar wat deed met wisselen. Ziet er niet mooi afgewerkt uit. Dit dekentje wil ik cadeau doen, dus doe er m'n stinkende best op. En als ik het eenmaal goed leer, heb ik er nog lang plezier van.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 19:10
Bij de hv in het eerste stokje, dus de laatste steek van die toer, kun je met de nieuwe kleur omslaan en doorhalen. Kijk maar of dat mooi wordt. Het is wel de bedoeling dat je de oude kleur afknipt, je kunt soms proberen om die draad plat op de toer te leggen en eroverheen te haken, maar als dat zichtbaar is, is het niet mooi.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Frummel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frummel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 21:39
Dank je, het lukt aardig, alleen over de draad haken heb ik nog niet helemaal onder de knie.

Pfff, kwestie van oefenen maar ik ben soms erg ongeduldig
Back to Top
botiwo1984 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer botiwo1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 23:36
Hoi,
Ik heb deze link gevonden want ik wil filethaken met kleuren. Op jessica tromp stond dat je deze steek het beste gebruikt.
http://m.youtube.com/watch?v=_wGsqonucco
Het is de tapijtsteek.
Groetjes,
Josien
Back to Top
botiwo1984 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer botiwo1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2013 om 23:38
Oh, ik zie nu dat Magtelt wellicht hetzelfde heeft geadviseerd, ik ben niet zo goed met woorden ik lbegrijp dingen die ik nog niet heb gedaan via beeld. Dus misschien dubbel advies, excuses..
Groetjes,
Josien
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2013 om 09:36
Geeft niet Josien, hoe meer antwoorden, des te meer duidelijkheid.

Dat over de draad heenhaken is voor luierikken die een hekel hebben aan draadjes wegwerken. Nette mensen stoppen ze keurig weg. Het is wel een goed idee om elk vierkantje meteen af te werken, anders heb je de deken of wat dan ook in elkaar gezet en heb je nog duizend draadeindjes. Dat is balen!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns