Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp bij patroon Bluebird (vest)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frits View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frits Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp bij patroon Bluebird (vest)
    Posted: 02 Februari 2013 om 23:18

Heeft er al iemand de vest met kabels van karisma al gebreid? Ik geraak  niet wijs uit de beschrijving van de kraag. Volgens de foto van de vest wordt er eerst geminderd voor de hals en dan gemeerderd voor de kraag maar de beschrijving doet je eerst meerderen en dan minderen. Kan iemand me helpen?

Grtjs,
Frits
frits
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 23:21
we proberen best iedereen te helpen, maar dit zijn wel vage omschrijvingen, moeten wij eeerst gaan zoeken naar het patroon? we zijn geen helderzienden
je zult dat stukje waar je probelemen mee hebt hier uit moeten tikken of copieeren, misschien komen we dan verder
lydia wijsbroek
Back to Top
miraatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miraatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 23:24
ik heb werkelijk geen idee over welk vest je het hebt, misschien heb je een foto ofzo
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 23:28
het is een vest van drops met kabels, als het goed is heeft Lidwina die al 2/3 keer gemaaakt, bij mij staat die nog steeds op de pennen, kan op het moment echt niet breien. Voor de kraag moet je de meerderingen aanhouden zoals opgegeven, de kraag moet omvallen als het ware
lydia wijsbroek
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 23:33
Is dat het vest wat ik ook heb gebreid Lydia? Frits, je kan ons het beste helpen als je het patroon nummer van drops geeft of anders via drops informatie aanvraagt. Ze hebben prachtige patronen maar de beschrijvingen zijn Confused
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 08:31
ja prideke jij hebt het ook gebreid
lydia wijsbroek
Back to Top
Frits View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frits Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 11:27

KNOOPSGATEN: maak TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 18-19-20-21-22-23 cm knoopsgaten - zie uitleg boven.
KRAAG: meerder TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 47-48-49-50-51-52 cm 2 st voor de kraag als volgt: Maak 1 omsl naast de buitenste st en 1 omsl naast de 2e kraag st, brei in de volgende nld beide omsl gedraaid recht om gaatjes te voorkomen. Ga verder en meerder 1 st voor de kraag om de nld in totaal 12 keer en dan iedere 4e nld in totaal 6 keer – ZIE TIP VOOR HET MEERDEREN! Als alle meerderingen voor de kraag gedaan zijn, zijn er 20 st gemeerderd voor de kraag en 25 st in ribbelst in totaal (al deze st worden met dubbele draad gebreid).
HALS: minder TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 49-50-51-52-53-54 cm 1 st richting de hals - ZIE TIP VOOR HET MINDEREN! Herhaal dit minderen om de nld in totaal 12 keer en dan elke 4e nld in totaal 8 keer.

Hier de foto en de beschrijving van de kraag van de vest. Zoals ik kan zien bij de bovenste knoop is er al verminderd voor de hals en pas daarna begonnen aan de vermeerdering voor de kraag. Graag jullie hulp;
frits
Back to Top
Frits View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frits Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 11:32
het is de eerste keer dat ik wol bestel bij hobbydoos, van de levering heel tevreden maar die beschrijving moet ik soms 3 keer lezen eer ik het door heb en ik brei al meer dan 3O jaar
frits
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 11:49
dat hebben we allemaal bij de patronen van drops, zijn zeer mooie ontwerpen, maar de patronen zijn om te lezen en begrijpen een ramp, de mindering voor de hals moet je los zien van de meerdering van de kraag, je kunt er ook voor kiezen de kraag los te breien en die er later aan te zetten.
lydia wijsbroek
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 12:02
Het klinkt misschien flauw ,maar je kunt het beste het gewoon doen .

Ik doe het in zo'n geval altijd met een bolletje wat ik nog heb liggen Zet het aantal steken op waarmee ik het probleem stukje kan breien- dus niet het hele pand en het hoeft ook niet in patroon- Eerst een paar pennen ribbel of tricot  en dan steek voor steek doen wat er staat . Vaak wordt het een stuk duidelijker als je bezig bent

het is nl ontzettend moeilijk om een patroon duidelijk neer te zetten .

succes
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 13:20
inderdaad het zijn een voor een mooi patronen van drops 
maar de uitleg is moeilijk 
ben ook begonnen aan de vest in wibra wol sakia ,maar heb hem eventjes op zij gelegd 
om het is uit te pluizen op een rustig moment
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 16:58
Ik vind de patronen van Drops best meevallen. Je moet het systeem even door hebben.
Zij geven allerhande algemene informatie en die moet je dan zelf gebruiken waar je het nodig hebt.
Die kraag dus. Je hebt steeds met dubbel garen 5 steken bies gebreid (met of zonder knooposgat erin).
Ik neem voor het gemak even de kleinste maat. Bij een hoogte van 47 cm begin je met de meerdering voor de kraag en volgt dan voor de rest die aanwijzing. Bij een hoogte van 49 cm begin je met de minderingen voor de hals. Er staat duidelijk: ZIE TIP VOOR MINDEREN. Je begint eerst te meerderen en 2 cm later te minderen. Heb even mijn eigen vest gecontroleerd, klopt zo.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 18:39
Ik heb het ook gebreid en begrijp je probleem. Zoals Lidwina hierboven schrijft is heel duidelijk uithelegd, alleen moet je er wel aan denken dat je meerderd in de kraag en minderd in het pand, dus waar je met een enkele draad breit
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Frits View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frits Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 20:19
Bedankt Lidwina en Pimmetje, ik had het zo begrepen maar op de foto lijkt het me wel anders. Dus doe ik verder zoals ik bezig was eerst meerderen en dan minderen.
frits
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.434 seconden.
Lang Yarns