Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gehaakte knuffels

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
elke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gehaakte knuffels
    Posted: 04 Februari 2013 om 08:48
Ik vroeg me zo af, wat doen jullie met al die gehaakte knuffels???
Zelf hou ik ze voorlopig bij, maar echt allemaal weggeven zie ik nu ook niet zitten.
Al het werk en de wol die erin kruipt!!
Wie van jullie heeft een idee, wie of waar je dit kan verkopen, en hoeveel dat  jullie dan hiervoor zouden vragen.
Het is hem wel niet voor het geld te doen, maar gratis??
Groetjes Elke.
Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 09:09

Heel af en toe gebruik ik het als cadeautje, maar de meeste mogen even te show staan en verdwijnen daarna in een grote plastic opbergbox. Kan er op dit moment nog moeilijk afstand van doen. Misschien dat ik ze ooit doneer aan een goed doel?Embarrassed

Gr. Rianne
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 09:14
Verkopen doe ik niets om de doodeenvoudige reden dat men niet bereid is geld te geven voor iets dat zelfgemaakt is. Je mag blij zijn als je het materiaal vergoed krijgt. Het meeste staat hier in huis en de kleinkinderen spelen ermee als ze hier zijn.
Als ik iets wil wegdoen geef ik het cadeau, dan weet ik dat ik het heb wegegeven en niet ook nog het gevoel krijg dat ik dankbaar moet zijn omdat ik iets heb MOGEN verkopen. "Want je doet het toch voor je plezier", zegt men dan.  
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 09:18
Tja, ik geef ze wel weg.
Binnenkort gaat er een lading naar de voedselbank.
Ik zie dan wel niet persoonlijk de gezichtjes van de kinderen die ze krijgen, maar ik weet dat het goed is.
Verder haak ik veel voor de kleinkinderen en zelfs voor volwassenen kun je leuke persoonlijke dingetjes maken.
Ik haak ook alleen maar omdat ik het leuk vind, de tijd die daarin gaat zitten is voor mij niet belangrijk.
En ja, dat weggeven heeft voor een deel ook te maken met het feit dat ik best veel gekregen heb van andere hoobydoosjes.
Mijn dank daarvoor is en blijft groot.
Hoe dan ook vind ik het ontzettend moeilijk geld voor een hobby te vragen, maar dat is persoonlijk.
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 09:28
Ik geef ze ook weg als een cadeautje. En dit wordt altijd gewaardeerd.

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
elke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 09:39

Zoals ik al zei, het is mij niet echt om het geld te doen.
Ik zal het mss ook zo oplossen, eerst een beetje showen hier in huis, en dan in een curverbak, en als er iets uit de kast komt voor een cadeautje of een goed doel :)
Bedankt allemaal voor jullie mening,groetjes Elke.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 12:11
Een kleedje op de Koninginnemarkt?

Ik geef mijn poppenkleren aan twee goede doelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 12:26
Wat ik maak, is meestal voor mezelf als ik dan denk aan de dekens omslagdoeken, enz.

Of voor mijn moeder en oma.
Knuffels maak ik voor mijn eige kinderen.

Inderdaad als kado, weg geven heb ik nog niet gedaan,

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 13:45
de vesten , pulls , omslagdoeken , sjaals ,dekens houden we in de familie 
en als ik ooit knuffels moet maken is het op vraag
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 14:27
ik doe ze meestal naar het rode kruis voor de verkoop

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 16:59
alles gaat naar Goede Doelen, heb nu alweer 3 dozen vol met knuffels, en daarbij koop ik ook wel iets om ook in de dozen te doen bv. kleren, barbie-poppen die ik dan met zelf gebreide setjes er ook bij doe
, ach eigenlijk te veel om op te noemen...............................

groetjes geesje
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 18:15
Ik heb een web winkeltje gemaakt en verkoop daar alles wat ik maak, alles gaat dan naar een goed doel.
Helaas verkoop ik niet heel veel via de winkel want de mensen willen vaak de porto kosten niet betalen.
Maar soms krijg ik toch een bestelling en dat is dan zo leuk, heb nu ook een kopje gemaakt voor een vriendin die heeft foto's gestuurd die heb ik onder haar kopje gezet. mensen kunnen het bij mij bestellen.

Zo leuk dat iemand anders dan op die manier ook iets schenkt voor het goede doel.
Van de zomer wil ik een keer een tafel in de tuin bij mij zetten en probeer ik zo wat te verkopen, dat gaat denk sneller omdat er dan geen porto kosten bij komen.

Misschien een idee om een web winkeltje te beginnen het is gratis, als je dan een leuk goed doel uit zoekt, komt het geld toch goed terecht.
Je schiet er altijd bij in maar ja dat heb ik er wel voor over, vaak krijg je er niet voor terug wat je er in stopt, maar een hobby kost altijd geld, en als je het dan voor een goed doel doet geeft dat jou ook weer voldoening.

Groetjes, Lidia
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 19:20
Het is wel jammer dat je in Nederland maar eens per jaar de kans krijgt om op een kleedjesmarkt iets te verkopen. Op al die rommelmarkten en kofferbakverkopen zijn plaatsen zo duur, dat je flink moet verkopen om een beetje winst te maken. Het zou gewoon moeten kunnen: een tafel in je voortuin met je spulletjes erop. Niet altijd dat gedoe met vergunningen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 21:22
Ik ben begonnen met weggeven, dat doe ik nu alleen met een verjaardag of kraamvisite ofzo.. Verder verkoop ik alles wat ik maak, net als de bestellingen.. Daar koop ik dan weer nieuw materiaal voor.. Maakt het een stuk betaalbaarder ^^

En op de een of andere manier zijn mensen er veel blijer mee als ze er voor moeten betalen, dan wanneer ze het voor niks krijgen..
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns