Hitchhicker in het Nederlands! |
Reageer | Pagina 123 6> |
Autheur | |
Annita
Hobbywonder Lid sinds: 04 Januari 2011 Locatie: Katwijk aan Zee Status: Offline Points: 772 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 September 2012 om 11:27 |
Ik kwam deze ergens tegen op internet op een Blog. Vraag me niet waar?? Deze moet toch niet moeilijk zijn om te maken? Het zijn gewoon ribbels. Maar hoe krijg je die leuke punten? Steeds aan één kant 5 steken erbij opzetten? En moet je de andere kant gewoon recht laten? Ik weet dat je een patroon hiervan kan krijgen bij Ravelry. Helaas in het Engels of misschien óók Duits. Daarbij moet je met Creditcard of Paypal betalen en die heb ik beide niet! Kan iemand me soms een beknopte uitleg geven in Jip en Janneke taal? Zou hem zo graag willen maken voor m'n dochter! Alvast bedankt voor jullie hulp! |
|
Corneliaz
Hobbyguru Lid sinds: 07 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1379 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://ginginitutorials.blogspot.be/view/sidebar#!/2012/03/wingspan-shawl.htmlDeze link stond bij de links op pagina 5
Is iets anders maar misschien kun je je ermee helpen
|
|
Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug. |
|
Annita
Hobbywonder Lid sinds: 04 Januari 2011 Locatie: Katwijk aan Zee Status: Offline Points: 772 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hij is inderdaad ook heel erg leuk!
Maar hij is gehaakt, en dat is echt niet mijn sterkste kant! Toch bedankt, ik ga hem wel opslaan! |
|
Corneliaz
Hobbyguru Lid sinds: 07 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sorry, verkeerde. Even aan de linkerkant kijken bij wingspan sjaal
die is gebreid De hoekjes zijn alleen iets groter |
|
Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug. |
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Waauw, deze is ook ontzettend leuk!
Heeft er veel van weg. Ga hem op me gemak even doorlezen! Super bedankt!! |
|
Boris
Hobbyguru Lid sinds: 03 Juni 2012 Locatie: home Status: Offline Points: 1060 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wauw! Wat een ontzettend gave sjaal zeg. Hele gezellige kleurtjes ook.
|
|
Mayabees
Hobbyguru Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een mooie sjaal zeg!
|
|
http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Ja!!! Maar ik zoek het patroon in het Nederlands!!
|
|
Just Me
Hobbywonder Lid sinds: 09 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mocht iemand het Nederlandse patroon van de gebreide sjaal hebben, dan zou ik het ook graag willen hebben.
Het gehaakte sjaalte is ook erg leuk!
|
|
Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"
|
|
pimmetje
Hobbywonder Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dit kwam ik tegen op een of andere blog, volgens mij is dit de vertaling van de hitch-hiker
Ik gebruik de termen averrecht (av), rechts , meerdering (mr) en afkanten ( afk)
zet 2 steken op toer 1 .. 1 mr-1 rechts toer 2 .. 1 av-1 rechts-1 mr toer 3 .. 1 mr- rechts tot einde breien toer 4 .. 1 av-rechts tot laatste steek-1 mr toer 5 .. 1 mr- rechts tot einde breien toer 6 .. 1 av- rechts tot laatste steek-1 mr toer 7 .. 1mr- rechts tot laatste steek- 1 mr toer 8 .. 5 steken afk- rechts breien tot laatste steek-1 mr dan begin je weer bij toer 1 .. 1 mr - rechts tot einde breien etc etc |
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
yaya
Hobbyguru Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: belgië Status: Offline Points: 1572 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zoek ook al hele tijd naar het een patroon in nederlands maar heb ook nog niets gevonden.
|
|
Groetjes ...
http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/ http://www.wolenzo.be/ |
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt Pimmetje!
Ik denk dat dit het is. Ga het eens uitproberen! Super! |
|
macheri
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wauw dat is gaaf zeg ik ga dat zo even opslaan allemaal want ik vind het echt onwijs leuk.
|
|
Just Me
Hobbywonder Lid sinds: 09 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wow, dank je wel!
|
|
Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"
|
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het geprobeerd Pimmetje, maar kom helaas heel anders uit met de punten. Vraag me niet hoe dit komt, heb het al 6x opnieuw geprobeerd!
Ze zijn echt niet zoals op de foto (bovenin)die ik geplaatst heb. Hier heb ik misschien een duidelijkere foto, hoe het wél moet! Maar hoe????? Wie weet het? |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ben ik blind? Ik zie echt geen verschil met de sjaal boven, behalve dan de kleur.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Nee, je bent niet blind! Maar ik heb het geprobeerd zoals Pimmetje beschreven heeft, maar dan krijg ik echt puntjes! En niet zoals het op de foto te zien is! Dus traps-gewijs!!
|
|
dine
Hobbyguru Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens de beschrijving meerder je in elke naald aan de ene zijde en aan de andere zijde minder je 5 steken om de 8 naalden. Zo krijg je volgens mij toch een trapje en geen puntjes.
|
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt Dine!
Ga het eens proberen. Volgens mij begrijp jij wat ik bedoel. |
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Yesss! Dine,het klopt!
Heel hartelijk dank voor je duidelijke uitleg. Het patroontje zoals Pimmetje heeft beschreven, is helemaal in orde! De fout lag bij mij! Ik had nl. wél aan éne zijde steeds in elke naald gemeerderd, maar aan diezelfde zijde óók na 8 naalden weer 5 steken geminderd! Ja, en dan kom je niet uit! Stom hé? Maar nu klopt het wel. Krijg een mooi trapje. Gelukkig zijn er nog mensen die proberen iemand normaal te helpen, en niet zo "kort door de bocht" antwoord geven! We hebben nu eenmaal niet allemaal Gymnasium gedaan! Super bedankt, ik kan nu lekker verder! Jij hebt het voor mij duidelijk omschreven! |
|
Reageer | Pagina 123 6> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |