Voor het eerst haken, HELP! |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Diananas ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 06 Februari 2013 Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06 Februari 2013 om 17:58 |
Hallo,
Ik wil beginnen met haken en heb het boekje 'beestjes haken' gekocht. Nu wil ik er mee beginnen maar snap ik er weinig van. De instructie is: - Begin met opzetring; - 6 vasten in ring; - 2 vasten in elke steek; -* 1 vaste, 2 vaste in volgorde steken Sluit met halve vaste in volgorde steken, knip draad op 15 cm af en haal de laatste steek door. In het begin van het boekje staat: Opzetring: - Haak twee lossen; - Haak in de eerste losse het aantal vasten dat in het patroon staat aangegeven. Trek de ring dicht. Twee losse steken haken lukt me, dan een vaste steek ook, maar begrijp weinig van meerdere vaste stekken haken met maar 2 losse steken? Is er iemand die dit in Mickey-Mouse taal kan uitleggen?
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23716 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Een opzet ring kan een "magic ring" zijn, zie you Tube, of je begint een haakwerkje met twee lossen te haken en dan in de losse die het verste van je naald af is, 6 vasten te haken, je gaat door in spiralen, nu 2 vasten in elke vaste, zodat je 12 vasten hebt, dan ga je door met afwisselend 1 vaste en 2 vasten in elke steek te doen. Je sluit de ring van 18 vasten met een halve vaste, knipt de draad op 15 cm af en haalt hem door de laatste lus. Je kunt met een lusje in andere kleur of een klein veiligheidsspeldje de eerste vaste aangeven. Dat is vooral handig als je veel toeren moet haken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
J@nke ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Oktober 2012 Status: Offline Points: 1165 |
Hallo Diananas,
Wat leuk dat jij ook wilt leren haken, maar misschien is het handig om via you tube filmpjes gaat op zoeken bv haken leren. http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php |
|
![]() |
|
Diananas ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 06 Februari 2013 Status: Offline Points: 3 |
Bedankt alvast voor de reacties.
Ik heb al verschillende You-tube filmpjes gezien, maar daar haken ze telkens een ketting van bijvoorbeeld 8 losse steken, en dan in iedere steek een vaste. Maar als ik de uitleg van mijn boekje goed begrijp heb ik 2 losse steken en moet ik op 1 steek, 6 vaste steken haken. Dat begrijp ik dus niet. Ik heb letterlijk nog nooit eerder gehaakt, dus alles is in codetaal voor mij.
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Dit moet waarschijnlijk een rondje worden. Dan staat er: in de tweede losse vanaf de naald 6 vasten haken. Dan moet je naar de 1e vaste en dan ga je rond en rond en rond, en niet heen en weer.
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23716 |
Als je kijkt naar die 2 lossen zie je toch welke het verste van de haaknaald af is? Die met het draadeindje. Daar steek je dan 6 x in en haal je door zodat er 1,2,3,4,5,6 vasten in komen. Duidelijker kan ik het echt niet uitleggen. En dan haak je op dezelfde manier 2 vasten in elke vaste, dan heb je er 12 in de rondte, waarin je dan nog om en om 1 vaste en 2 vasten haakt, dan heb je er 18 en dan maak je inde eerstvolgende vaste een halve vaste, je knipt de draad af op 15 cm en haalt hem door de lus op je haaknaald.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Semmama ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 25 Januari 2013 Locatie: Zuid-Holland Status: Offline Points: 801 |
Ik heb via deze link een magic ring leren maken:
Succes.
Ik heb er heel veel aan gehad om een avondje met een vriendin samen te gaan zitten, zij heeft mij telkens stap voor stap verschillende steken uitgelegd, en zo ben ik zelf verder gaan pielen om het te leren.
|
|
Net begonnen en nu al verslaafd.
|
|
![]() |
|
Ik heb wel een heel duidelijk haakboekje met tekeningen voor beginnende links- en rechtshandige haaksters, maar dan heb ik je e-mailadres nodig. Je kunt het in je profiel zetten door linksboven op member Control Panel te klikken en dan in je profiel bij vlindertje/messenger je mailadres te zetten.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Wat zitten de reacties hier raar!! Helemaal niet gesorteerd op tijd. Lijkt zo gek!
|
|
![]() |
|
tinuku ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 05 Februari 2013 Status: Offline Points: 28 |
Ik kan nu ook pas ruim 2 weken haken, en heb alles geleerd via you tube filmpjes. Stilgezetm teruggezet en alles nagedaan wat ze deden op het filmpje. Dus ik zou je aanraden om ook een paar filmpjes te gaan bestuderen. ik had ze van handwerkles.
Als je 6 vasten in die ene losse moet doen, dan steek je elke keer je naald in diezelfde losse, dan krijg je een rondje.
|
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Goh Pippie, je hebt gelijk. Wat raar
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |