Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Voor het eerst haken, HELP!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Diananas View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Diananas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Voor het eerst haken, HELP!
    Posted: 06 Februari 2013 om 17:58
Hallo,

Ik wil beginnen met haken en heb het boekje  'beestjes haken' gekocht.

Nu wil ik er mee beginnen maar snap ik er weinig van.

De instructie is:
- Begin met opzetring;
- 6 vasten in ring;
- 2 vasten in elke steek;
-* 1 vaste, 2 vaste in volgorde steken
Sluit met halve vaste in volgorde steken, knip draad op 15 cm af en haal de laatste steek door. 

In het begin van het boekje staat:
Opzetring:
- Haak twee lossen;
- Haak in de eerste losse het aantal vasten dat in het patroon staat aangegeven. Trek de ring dicht.

Twee losse steken haken lukt me, dan een vaste steek ook, maar begrijp weinig van meerdere vaste stekken haken met maar 2 losse steken? 

Is er iemand die dit in Mickey-Mouse taal kan uitleggen? 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2013 om 18:16
Een opzet ring kan een "magic ring" zijn, zie you Tube, of je begint een haakwerkje met twee lossen te haken en dan in de losse die het verste van je naald af is, 6 vasten te haken, je gaat door in spiralen, nu 2 vasten in elke vaste, zodat je 12 vasten hebt, dan ga je door met afwisselend 1 vaste en 2 vasten in elke steek te doen. Je sluit de ring van 18 vasten met een halve vaste, knipt de draad op 15 cm af en haalt hem door de laatste lus. Je kunt met een lusje in andere kleur of een klein veiligheidsspeldje de eerste vaste aangeven. Dat is vooral handig als je veel toeren moet haken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
J@nke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J@nke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2013 om 18:17
Hallo Diananas,

Wat leuk dat jij ook wilt leren haken,
maar misschien is het handig om via you tube filmpjes gaat op zoeken bv haken leren.

http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php

Back to Top
Diananas View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Diananas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2013 om 18:40
Bedankt alvast voor de reacties.

Ik heb al verschillende You-tube filmpjes gezien, maar daar haken ze telkens een ketting van bijvoorbeeld 8 losse steken, en dan in iedere steek een vaste. Maar als ik de uitleg van mijn boekje goed begrijp heb ik 2 losse steken en moet ik op 1 steek, 6 vaste steken haken. Dat begrijp ik dus niet. Ik heb letterlijk nog nooit eerder gehaakt, dus alles is in codetaal voor mij.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2013 om 18:55
Dit moet waarschijnlijk een rondje worden. Dan staat er: in de tweede losse vanaf de naald 6 vasten haken. Dan moet je naar de 1e vaste en dan ga je rond en rond en rond, en niet heen en weer.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2013 om 18:58
Als je kijkt naar die 2 lossen zie je toch welke het verste van de haaknaald af is? Die met het draadeindje. Daar steek je dan 6 x in en haal je door zodat er 1,2,3,4,5,6 vasten in komen. Duidelijker kan ik het echt niet uitleggen. En dan haak je op dezelfde manier 2 vasten in elke vaste, dan heb je er 12 in de rondte, waarin je dan nog om en om 1 vaste en 2 vasten haakt, dan heb je er 18 en dan maak je inde eerstvolgende vaste een halve vaste, je knipt de draad af op 15 cm en haalt hem door de lus op je haaknaald.

wat rozengeur.
Back to Top
Semmama View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Semmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2013 om 18:58
Ik heb via deze link een magic ring leren maken:

Succes.

Ik heb er heel veel aan gehad om een avondje met een vriendin samen te gaan zitten, zij heeft mij telkens stap voor stap verschillende steken uitgelegd, en zo ben ik zelf verder gaan pielen om het te leren.
Net begonnen en nu al verslaafd.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2013 om 19:00
Ik heb wel een heel duidelijk haakboekje met tekeningen voor beginnende links- en rechtshandige haaksters, maar dan heb ik je e-mailadres nodig. Je kunt het in je profiel zetten door linksboven op member Control Panel te klikken en dan in je profiel bij vlindertje/messenger je mailadres te zetten.

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2013 om 19:09
Wat zitten de reacties hier raar!! Helemaal niet gesorteerd op tijd. Lijkt zo gek!
Back to Top
tinuku View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tinuku Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2013 om 19:29
Ik kan nu ook pas ruim 2 weken haken, en heb alles geleerd via you tube filmpjes. Stilgezetm teruggezet en alles nagedaan wat ze deden op het filmpje. Dus ik zou je aanraden om ook een paar filmpjes te gaan bestuderen. ik had ze van handwerkles.

Als je 6 vasten in die ene losse moet doen, dan steek je elke keer je naald in diezelfde losse, dan krijg je een rondje.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2013 om 12:40
Goh Pippie, je hebt gelijk. Wat raar
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns