Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kinderen en haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Spookysil View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spookysil Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kinderen en haken
    Posted: 06 Februari 2013 om 23:57
Hallo,

Ik heb 10 neefjes en 1 nichtje, zij zien mij vaak haken en ik krijg dan een stormvloed aan ''bestellingen'' binnen, of ik voor hen een beer, hond, buurman en buurman, krokodil, dinosaurus enz. (allemaal van 1 kind) wil haken. Nu krijg ik van mijn nichtje maar 1 vraag: ''Wil je mij het ook leren?'', graag wil ik aan deze vraag voldoen, maar ik heb werkelijk geen idee hoe het haar moet uitleggen. Ik weet niet hoe en waar te beginnen. Kan iemand me helpen om haar dit te leren? Ze is 9 jaar, en ik zat er al aan te denken het boekje Ik leer haken voor haar te kopen, maar ik denk dat ze het leuker vindt om het ook van mij te leren. Van de jongens krijg ik dan overigens te horen: "Als ik een meisje was zou ik het ook wel willen leren" haha LOL Alvast bedankt!

Groetjes, Silvia
All you need is love (and a cat!)
Back to Top
haakes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2013 om 08:15
Ik heb vorig jaar de meisjes van de klas van mijn jongste zoon haakles gegeven. Ik heb ze eerst een filmpje laten zien op YouTube (of via garnstudio ) en met veel geduld en voordoen heb ik ze losse en vaste geleerd. Niet zo moeilijk patroon om mee te beginnen. Uiteindelijk hebben een paar meisjes 9x een losse ketting gemaakt en die gevlochten tot armband. Zeer leuk effect geeft dat. En een paar hebben een telefoonhoesje gemaakt.

Succes en vooral veel plezier.
Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2013 om 08:43
ik heb mijn dochter ook leren haken. Er is veel geduld voor nodig.  We zijn begonnen met vingerhaken. Daarna een haaknaald er bij een losse geleerd. Dit deed ze zo strak dat ze niet gelijk vasten terug kon haken. Maar met een grotere haaknaald gaat het nu prima. Mijn tip is dan ook geef een haaknaald die dikker is dan wat je nodig hebt voor de wol
Onlangs heeft ze een boekje uit de bieb gehaald van Francien Oomen. Hoe overleef ik wildbreien/haken. Nu is ze bezig een lapje te haken om ergens (waarschijnlijk schoolplein) aan vast te maken.

succes ermee. 
groetjes Karina
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2013 om 09:05
Nog een idee. Mijn kleindochter heb ik voor mij tussen mijn benen gezet mijn armen om heer heen geslagen en het zo eerst voorgedaan en daarna samen met haar. Handen vasthouden, ieder hand apart enz.
Bij breien heeft dat goed gefunctioneerd, ze was toen 9. Met haken wil het niet echt lukken omdat zij vindt dat vingerhaken veel sneller gaat. Ze is inmiddels 11.
Ik bewonder steeds meer onze zuster op school die dat een hele klas 6-jarige tegelijkertijd heeft geleerd.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2013 om 09:16
Ik zou het ook proberen met een dikke haaknaald, dus iets van nr 5, ernaast gaan zitten en allebei hetzelfde doen. En van te voren afspreken dat niemand boos of ongeduldig wordt.

Ik heb een haakboekje voor heren gekocht en we hebben Arne en Carlos, dus neefjes kunnen het ook best zelf leren, als ze een gehaakte knuffel willen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2013 om 09:31
Onze zoons kregen op school handwerkles en vanaf groep 3 of 4 begonnen ze met vingerhaken. Dat kunnen ze nu een paar jaar later nog steeds, met de haakpen vind ik het wel moeilijker uitleggen, dat is ook nog niet gelukt. Ik heb wel eens een kinderhaakboekje uit de bieb geleend, daarin stond het heel duidelijk uitgelegd, maar toen hadden ze er geen zin meer in.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2013 om 10:38
Ik heb ook 6 jarigen leren haken . Als didactisch materiaal hadden we zelf haakpennen bijna als bezemstelen zodat de steek goed te zien was

Volgens mij is een een zo dik mogelijke pen de beste methode . Laat ze de haakpen wel vasthouden zoals ze pen en potlood vasthouden in de bovengreep wordt het veel te krampachtig .

het is wel een kwestie van het vallende kwartje .
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2013 om 12:37
Ik heb vorig jaar mijn nichtje van toen 9 jaar geleerd te haken. Ik ben begonnen met het haken van lossen en toen ze dat onder de knie had, met halve vasten en hele vasten. Het kostte wat tijd, maar nu heeft ze er schik van
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
J@nke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J@nke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2013 om 14:55
Misschien ook leuk na de vorige tips om van de rij lossen figuurtjes te maken.
En dan op plakken op papier
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2013 om 17:08
Ja of bloemen op een tas vormen of haar naam, als die niet te lang is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns