Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Duits patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chickey1214 View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chickey1214 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Duits patroon
    Posted: 09 Februari 2013 om 14:33
Hallo, ik ben nieuw hier.
Ik zit met een probleem met een Duits patroon.
Zelfs mijn dochter die al jaren in Duitsland woont maar niets met breien heeft kreeg het niet vertaald voor mij. Het is een patroon uit WollZauber 2011 patroon nr. 5.
Dit is het deel waar ik geen idee heb wat hier bedoeld wordt.
Zugleich in jeder 4. Reihe 10 x 1 Masche beidseitig abnehmen, dafűr am besten jeweils den 6. und 7.Mustersatz des Lochmusters (1 Mustersatz geht von* zu *) űber den Masche der Vorderteile markieren, diese werden nach und nach abgen und entsprechend ins Muster eingefűgt.
Ik hoop dat hier iemand is die het in gewone handwerktaal kan vertalen.
Back to Top
welp View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer welp Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2013 om 14:44
de eerste zin is

tegelijkertijd in elke vierde rij  10 x 1 steek minderen.

de rest volgt

liefs welp
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2013 om 14:46
Tegelijkertijd in iedere 4 rij 10 keer 1 steek aan beide kanten minderen (afkanten) je kunt daarvoor het beste het 6e en 7e patroondeel (1 patroondeel gaat van* tot*) over de steken van het voorpand markeren, deze worden dan........
En hier hang ik vast. Het lijkt een tikfout: diese werden nach und abgen und entsprechend ins Muster eingefügt.
Als abgen een afkorting is zou ik mij kunnen voorstellen dat het "abgenommen" is en dan zou het kunnen betekenen dat je daar de steken moet minderen, later zou je ze dan weer in het patroon moeten bijvoegen.
Om dat precies te weten zou ik het moeten zien. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2013 om 18:15
Het patroon heeft het over TEGELIJKERTIJD minderen waar wat moet je dan nog meer doen volgens je patroon ???
Back to Top
chickey1214 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chickey1214 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2013 om 13:17
Hier de copie uit het handwerkblaadje

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2013 om 14:53
Toen ik je beschrijving las dacht ik dat er geminderd moest worden voor een armsgat .
Op je tekening is geen armsgat te zien en lijkt het er op dat het soort spietjes in het achterpand moeten worden en dat je de minderingen tussen het 6e en 7e patroondeel van je voorpand moet maken .Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit ben tegen gekomen Je zou dit aan beide zijden moeten doen en wel 10x 1 steek  je zou dan bij de kleinste maat na de minderingen -je raakt 20 steken kwijt - 98 steken over moeten houden om af te kanten .Dat klopt dus wel .maar hoe je die minderingen in je patroon moet inpassen is me niet gelijk duidelijk .
Misschien heeft iemand nog een idee
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2013 om 17:46
Ik kwam tot dezelfde uitkomst als Mutti. Ik denk dat ik de minderingen als volgt zou doen. Ipv, 2 steken samen breien zou ik er 3 samenbreien. Of ik zou bij de overhaling 1 afhalen, 2 samenbreien en dan de afgehaalde eroverheen halen. Ik zou proberen wat het mooiste is. Ik zou in ieder geval de omslag doen, anders mis je het gaatje en dat ga je zien. Je moet iets verzinnen dat het patroon zoveel mogelijk doorloopt. Dat staat ook zo in het patroon "ins Muster eingefügt". Dus zelf uitzoeken. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.797 seconden.
Lang Yarns