Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Boemeranghiel

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mrien View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mrien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Boemeranghiel
    Posted: 12 Februari 2013 om 21:37
Hoi!

Ik heb een vraag die misschien al meerdere keren voorbij is gekomen, maar ik kan hem nergens vinden. In het patroon voor een sok staat voor de hiel het volgende:

De eerste steek breien als ' dubbele steek'.
Wat wordt hiermee bedoeld?

Alvast bedankt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2013 om 08:33
grote hiel kleine hiel ???
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2013 om 10:46
Soms staat elders in het boekje een uitleg van termen en steken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2013 om 12:07
is het voor de jo jo hiel ??

Als dat zo is dan moet je je 1e steek afh je draad over je pen halen(2 st ) en de volgende av breien .
Pen uitbreien . Volgende pen 1e steek afh weer zorgen dat je draad over je pen komt (2st) je pen uitbreien totaan die dubbele steek werk draaien weer dubbele steek maken uitbreien totaan dubbel breiene st weer draaien enz enz tot je een derde van je aantal steken over hebt en dan brei je alle steken van je pen . Dat is wat ik me herinner van dubbele steek breien bij een hiel .
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2013 om 12:14
Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Back to Top
mrien View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mrien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2013 om 12:35
Er staat bij de uitleg niks bij over een maat.
Jo jo hiel ken ik niet, in dit boekje wordt alleen over een boemeranghiel gepraat. Maar ik vind de uitleg zo onduidelijk.

Mutti bedankt! Ik zal na het werk eens kijken of het gaat lukken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2013 om 12:53
Ik heb even op googel gekeken of daar iets staat over dubbele steek .
Dat is het geval . Misschien kun je daar ook even kijken .
Dubbele steek intikken Dat is misschien wel duidelijker dan mijn verhaal .
De steken breien later heel lastig . Ik zou als ik jou was het eerst eens op een proeflapje proberen

succes
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2013 om 11:08
Ik heb het boekje babyslofjes haken en breien gekocht voor maar 4 euro. Hier staat een workshop boemeranghiel en teen in.Heel duidelijk uitgelegd.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2013 om 18:10
@ Mrien,

volgens mij is een dubbele steek het volgende : je legt je draad aan de verkeerde kant zodat je bij het breien van de volgende steek een lus extra krijgt, een beetje zoals een omslag.
Maw, als je een "dubbele steek rechts" moet breien dan leg je je draad 'voor' je breiwerk (ipv van naar achteren bij een rechtse steek) maar dan zoals bij een averechtse, maar je steekt je naald wel correct als een rechtse in je breiwerk en breit een rechtse steek

ik hoop dat je het snapt, is nogal moeilijk om het op basis van schrijven uit te leggen...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.402 seconden.
Lang Yarns