Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

verkleinen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: verkleinen
    Posted: 22 Februari 2013 om 11:58
Uit een heel oude Ariadne, van 1986 geloof ik, heb ik een hele leuk eiwarmer patroon. Aleen, ze geven aan breikatoendikte  nr.10 dat is haaknaald 1.75 . Het katoen wat ik heb is dikker voor naald 2.5 of 3.00. Weet iemand hoe ik dit kan verkleinen?

Alvast bedankt, Maaike(A)
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 11:59
IK zou het gewoon met 2,5 maken en dan kijken hoeveel het te groot is. Misschien kun je het voeren met fleece en past het dan wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 13:41
Heb ik al gedaan, de omtrek moest 17 cm zijn, ongeveer een ei omstrek. Het werd 20 of 21 en ook al zou je dat voeren, voor een ei toch echt teveel. Maar, bedankt voor je reactie
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 13:49

Misschien proberen met haaknaald 2, mijn ervaring is als er 2,5 -3 aangegeven wordt dat het ook wel met 2 kan, het wordt dan alleen wat vaster

www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 18:24
Als je al een te grote warmer hebt, dan kun je meten hoeveel kleiner hij moet worden. Welk stekenaantal heb je nu? Hoeveel steken gaan er in 17 cm? En dan pas je het aantal steken tussen de minderingen aan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns