Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kleding recycling

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Saskia Angelie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia Angelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kleding recycling
    Posted: 22 Februari 2013 om 15:07

Ik ben druk geweest met het recyclen van onze oude kleding.
Een doos met poetslapjes, een doos met lapjes die ik nog kan gebruiken en een
doos met onderdelen van de shirt nog te gebruiken.
B.v. een afgeknipte boord is stevig om iets bij elkaar te binden..

We hebben al jaren een paar dozen staan waar we oude kleding in deden, of om aan te trekken
als je gaat klussen.  En dat doen we dus ook al jaren....
Bovendien wonen we nu in een klein dorpje waar je niet op en top gekleed hoeft te zijn!.
Heerlijk!.

Onze hond Pippy vindt het zo ook prima!. Smile

Groetjes Saskia
www.angelikastreasures.tk
www.kralenkettingen.tk
www.angelikas-pictures.blogspot.nl
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 15:26
Ik vind het altijd zonde om oude of te klein of te grote kleding zomaar kapot te knippen terwijl een ander daar nog plezier van kan hebben.  Ik zal ook nooit van een bloes of overhemd de knoppen afhalen als ik ze in een kledingzak stopt want dan heeft een ander er nog niets aan. Maar goed, dat is mijn mening en die hoeft niet hetzelfde te zijn als van iemand anders.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Saskia Angelie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia Angelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 15:37
Originally posted by Claire Claire wrote:

Ik vind het altijd zonde om oude of te klein of te grote kleding zomaar kapot te knippen terwijl een ander daar nog plezier van kan hebben.  Ik zal ook nooit van een bloes of overhemd de knoppen afhalen als ik ze in een kledingzak stopt want dan heeft een ander er nog niets aan. Maar goed, dat is mijn mening en die hoeft niet hetzelfde te zijn als van iemand anders.

Dit is/was kleding die je echt niet aan een ander nog zou durven geven!!!.Smile
En ik had het ook in de prullenbak kunnen gooien........
Maar nu gebruik ik de kleding nog een keer!Smile
www.angelikastreasures.tk
www.kralenkettingen.tk
www.angelikas-pictures.blogspot.nl
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 15:44
Ja dat kan ook natuurlijk........
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 15:49
bruikbare kleding die mijn kinderen te klein zijn gaan of naar iemand die ik ken of in de kledingcontainer schoenen ook in de container
wat niet meer bruikbaar is dat strip ik
blouse van mijn man strip ik en gaan in de naaimand
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 17:49
Wat is pippy leuk zeg,ligt lekker op de kleding ha ha
Groetjes jenny
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 18:28
Bij onze Plus staat een kledingcontainer van Circulus voor goede draagbare, maar ook voor kapotte kleding, dat noemen ze lompen en daar wordt poetskatoen van gemaakt. De goede gaan naar de Kringloop. Dus het is geen ramp om allerlei onderdelen eraf te slopen. Mijn goede kleding gaat ook wel naar een vriendin, die voor Roemenië verzamelt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 19:29
Goede kleding gaat bij ons weer naar mensen die we kennen die het zelf niet kunnen kopen. Kleding dat te vies of te kapot is, daar halen wij ook de knopen, ritsen ed uit om weer te hergebruiken. Of mijn moeder maakt er weer iets anders van. Bijv. een poppenpakje uit een damesshirt of een kinderblouse/jurkje uit een herenblouse.
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 21:50
Ik geef de echt mooie kleding weg of verkoop het op Marktplaats, het andere spul gaat in een doos voor verder gebruik. Van shirts en rompers heb ik rokjes voor de meiden en poppen gemaakt en van kapotte en te kleine spijkerbroeken wil ik o.a. hoesjes voor de tablets van de jongens maken.
Groet,

Yobsje
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns