Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

In speelgoedland zijn we niet geƫmancipeerd?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: In speelgoedland zijn we niet geĆ«mancipeerd?
    Posted: 22 Februari 2013 om 11:22
Mijn dochtertje (2 jaar) is helemaal gek van autootjes. Gisteren met een vriendin gekeken om een leuk speelgoedautootje iets van een pull back.

Wil je wel geloven dat toen wij de verkoopster vroegen of er ook van die auto's voor meisjes bestaan er grote ogen opgezet werden?? Een auto voor meisjes. Ja.... een auto voor meisjes.

Maar in geen velden of wegen wat te vinden.

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 11:25
Ik dacht dat Barbie een auto en een scooter en een fiets had. Die zouden dan de poppenhoek moeten liggen. Maar verder moeten meisjes het met jongensauto's doen. Je kunt het misschien met naggellak zelf roze maken. Of het omhaken net als bij grote auto's wel eens gebeurt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
welp View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer welp Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 12:10
zal ik je wat leukers vertellen,

mijn zoontje is ook 2 jaar,

gek op autos

sta van de week in de kringloop winkel ziet hij zo'n grote roze barbie auto waar mama vroeger ook mee speelde hup barbie poppen werden de hoek in gegooid en spelen met dat roze gevaarte en toen zag hij de roze barbie jeep en hup beide autos werden opgepakt en wat zegt zoontje lief mama mee en loopt naar de deur.

tja wat moest mama doen , mama moest deze roze autos dus kopen voor zoontje lief.
( gelukkig waren ze maar 1.25 p st)

en nu zit zoontje lief thuis te spelen met twee echte roze meisjes autos en zijn echte cars jongens autos staan dus mooi in de hoek Wink

liefs welp
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 13:24
Het is pas echt geƫmancipeerd als je niet om meisjesauto,s zou vragen. Maar gewoon auto,s! Als je vind dat meisjes en jongens gewoon met elk speelgoed moet kunnen spelen dan moet je zeker niet gaan zeuren over meisjes of jongens auto,s. Dan is gewoon elke auto goed.
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 13:29
Waarom nu weer het woordje     zeuren?
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 13:54
Mijn zoons hebben met zowel Barbie (skipper) als met hƩ-man gespeeld, was net wat ze leuk vonden.
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 13:57
Ik speelde vroeger altijd met auto's en was er geen gedoe over jongens en meiden auto's, gewoon een ding op 4 wielen.
Mijn buurjochie kwam altijd graag spelen want wij hadden poppen. Zijn moeder maakte zich ernstig zorgen of hij daardoor niet homofiel kon worden hahaha. Sja jaren 70.
Inmiddels heeft hij 2 super leuke dochters en een schat van een vrouw.
Speelgoed is speelgoed, kinderen kiezen zelf uit wat ze leuk vinden zonder daar "meisje of jongen" aan te verbinden.
Wat voor mij direct van de planken mag: alles wat betrekking heeft op geweld, pistolen, leger gedoe noem maar op.
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 14:33
Mijn zoon speelde ook zo graag met poppen, toen heb ik voor hem een hele mooie pop gemaakt. Kind was daar super blij mee. Maar er werd inderdaad door sommige mensen heel vreemd gekeken. Hij heeft inmiddels een leuke vriendin maar al zou hij homo zijn, so what?
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 15:50
Natuurlijk zijn er echte meisjes auto's, mijn kleindochter heeft diverse gehad variƫrend van Barbie cabrio's tot friends lego auto's
Wat maakt het uit waar ze mee spelen [als ze maar spelen:-]
Hier in huis staat een Ikea keukentje naast een houten garage en met beide spelen mijn kleinzoons.
En als mijn 10 jarige kleindochter hier is dan speelt zo ook met de auto's van de jongens......
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 16:41
Hier spelen ze ook allemaal met elkaars speelgoed. En als ze vader en moedertje spelen wil Hannah ook VADER zijn! Dat roept ze dan heel hard door de boerderij. En krijgen ze ruzie want volgens de jongens kan dat niet...... zegt ze: nou dan ben ik lekker kind en dan heet ik OPA! Smile
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Semmama View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Semmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 17:22
Barbie, pinny pon, babyborn, littlest petshop, little people en my little pony hebben het in ieder geval, want een aantal auto's daarvan staan hier, de rest op het lijstje van onze dochter.
Net begonnen en nu al verslaafd.
Back to Top
Sonjake View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sonjake Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 17:37
Van little people zijn er inderdaad heel wat autootjes voor meisjes... En moet zeggen dat mijn dochter altijd de 'mannelijke' playmobil van brandweerkazerne en politie en ziekenwagen ed heeft gekozen, lijkt me niks mis mee ... 

Hebben voor mijn zoontje van 2,5 j ook pas een auto op afstandsbediening gekocht van Chicco, (Billy bigwheels) die zijn supermakkelijk te gebruiken voor kleine kindjes en volgens mij kan dat ook perfect voor een meisje..
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 17:40
Vreemd want de merken die jullie noemen konden wij niet vinden in de Toys XXL shop en het "jonge" personeel wist volgens mij niet eens wat ze verkopen.
Zal eens bij Intertoys kijken.

Zag op een Amerikaanse site dat Mattel echt stoere meiden autoo' s heeft. Nog niet in Nederland gezien.

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Sonjake View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sonjake Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 17:45
Little people is van Mattel eh... Bij intertoys hebben ze hier wel een heel assortiment, ik koop soms ook via bol.com, daar kan je ze dus ook vinden...
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 19:18
Mijn jongste is gek op oa beesten. Hij was 3 en het enige wat hij wilde van Sinterklaas was zo'n hondje aan een lijntje met aan het einde van de lijn zo'n kastje met een knopje erop waarop je de hond kon laten lopen of hij gaat zitten en blaffen.
Ze kosten maar een paar euro bij de speelgoedwinkel.

Maar inderdaad: alleen maar hondjes met rose lijntjes. Alsof dat alleen maar voor kleine meiden is en er geen jongens zijn die zo'n hond leuk vinden Wink
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 20:56

1977 mijn Dochter van toen 4 jaar vroeg een garage met autootjes aan de Sint.

Die heeft ze gekregen .Bijna heel de familie sprak er schande van. Maar ze heeft er heel veel mee gespeeld.  Ja ze heeft hem nu  nog steeds, met auto’s .  haar 2 Dochters vinden er niets aan , maar  de garage staat bij haar  op zolder en gaat niet weg.  

oant Sjen
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 21:46
Hier spelen de jongens toch wel echt met jongensdingen, ik heb ze wel eens een pop gegeven toen ze klein waren, maar die bleef in de hoek liggen. Met het keukentje hebben ze allebei wel veel gespeeld, maar dat vind ik geen typisch meisjesspeelgoed, anderen wel, maar dan zeggen we altijd dat de meeste topkoks mannen zijn. De meisjes spelen ook met typisch meisjesspeelgoef, poppen, barbies en zo. En veel met Playmobil en jongste pakt dan toch vaak de gele auto om de poppetjes in te doen. Naar de jongendauto's kijken ze niet om.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 21:49
Mijn dochters nu 40 en 42 hadden zowel poppen als auto,s blokken en een electrische trein .
De blokken zo groot als bakstenen en vormen daarvan zijn nu nog favoriet bij mijn kleinzoon van 3 .De trein staat nog op zolder .
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2013 om 06:59
Wat was ik blij, na 2 jongens een meisje, ik zag het al helemaal voor me, poppen in poppenwagen, leuke roze speelgoedjes, jurkjes maken voor kind en pop. Nee hoor onze dochter bleek een meisje met voorkeur voor. Lego en auto' s te hebben, de babypop betsie mocht bij haar slapen maar verder geen gezeur.
Ja,ja een meisje.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2013 om 11:51
Hier een jongetje van 5 die met jongens speelgoed speeld, maar dol is op zijn poppen.
Hij slaapt er met 1 en heeft mijn oude poppen in zijn kamer.
Maak er geen problemen van. We hebben ook my little pony voor hem. Hij vind dat prachtig.
Maar hij speelt ook net zo lief met pokemon, en playmobil.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns