Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Verspringende samenneemsteek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Aaltje67 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aaltje67 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Verspringende samenneemsteek
    Posted: 25 Februari 2013 om 08:09
Hallo allemaal,

Heb hier een haakpatroon van een sjaal met open haakwerk d.m.v. guimpevork.
Hierin kom ik tegen verspringende samenneemsteek (shema B).
Kan aan de hand van het schema niet ontdekken hoe de verspringende samenneemsteek werkt.
Wie kan mij helpen?
De rest van het patroon is duidelijk en het guimpe werk is zeer leuk om te doen.

Vriendelijke groet, Aaltje 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2013 om 08:44
Op de  site van hobbydoos hier staat een uitleg over het aanelkaar zetten van stroken met voorbeelden . Misschien is dat wel jouw verspringende samenneem steek .Op you tube staan nog meer manieren
Back to Top
Aaltje67 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aaltje67 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2013 om 15:34
Heb de voorbeelden op de site bekeken en ook bij youtube kan ik de verspringende samenneemsteek niet vinden Cry
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2013 om 15:41
Ik ken verschillende manieren van aanelkaar zetten maar ik ken de benaming verspringende samenneemsteek niet helaas .
Misschien is er een ander met een oplossing
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2013 om 16:11
Volgens mij heb ik deze sjaal een keer gemaakt. Is dit het gratis patroon wat je bij hobbydoos kan aanvragen?
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2013 om 16:17
Nee, is toch niet helemaal hetzelfde. Maar volgens mij ben ik er wel uit.
Je bevestigd de draad om de 1ste 3 lussen van de onderste strook. Dan haak je 2 losse. Dan 1 vaste in de 1ste 3 lussen van de bovenste strook. Dan haak je weer 2 losse, en 1 vaste in de volgende 3 lussen van de onderste strook.
De stroken komen dus niet exact onder elkaar, dus vandaar de term verspringende samenneemsteek.
Ik hoop dat je er zo uit komt.
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
Aaltje67 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aaltje67 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2013 om 18:42
Zal het proberen(ben nog niet zo ver maar dan weet ik het maar vast.) en het is wel een gratis patroon van de hobbydoos het is  de sjaal met open haakwerk d.m.v. guimpevork.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.313 seconden.
Lang Yarns