Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Lalylala Kangoeroe

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pleun View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pleun Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Lalylala Kangoeroe
    Posted: 20 Januari 2013 om 16:58
Ik ben de kangoeroe aan het maken, maar de muts is veel te groot voor het hoofd.
Heeft iemand van jullie dit ook ervaren?
Misschien kun je me zeggen hoe je het hebt opgelost.
Ik haak hem met Catania op naald 2,5
alvast dank voor je reactie.
Groetjes Pleun
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2013 om 17:02
IK zou de muts even opzetten en de rand samenknijpen om te kijken hoeveel steken je teveel hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2013 om 17:47
Dit begrijp ik niet. Ik heb hem al gemaakt, en ben geen probleem tegengekomen. Gehaakt met Saskia van Wibra maar dat kan het probleem niet zijn!. Heb je het hoofd wel genoeg opgevuld? En staat de muts wel op de goede plaats? Hij moet vrij ver naar voren staan!
De mijne staat onder creaties een week of zo terug! En is de muts echt heel veel te groot? Voor een klein beetje kun je de muts wat opvullen voordat je hem op het hoofd plaatst. Dan moet je hem wel rondom vastnaaien! Ik hoop zo dat het lukt!
Back to Top
welp View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer welp Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2013 om 17:48
hoi,

toevallig ben ik ook bezig met het zelfde patroon en ben ook bezig met de muts. ik liep ook tegen het zelfde probleem aan en heb het hoofd omnieuw gehaakt en dit keer met de groene tekst mee en dan past het wel goed.

de eerste keer had ik het zonder de groene tekst gehaakt.
en dan is het te klein.

nadat ik de tekst tien keer gelezen heb kwam ik tot de conclusie dat het heel raar geschreven staat maar als je maat de zelfde wol alles haak ( hoofd en lichaam moet je ook het groene gedeelte haken) heb je voor het hoofd dikkere wol( katoen) dan niet het groene gedeelte haken

hoop dat het zo duidelijk is

liefs welp

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2013 om 17:56
Dat is waar! Er zat verschil in garen! Was ik alweer vergeten! Welp, je hebt het!! met 1dikte garen moet je de groene tekst volgen( heb ik dus gedaan)
Back to Top
welp View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer welp Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2013 om 18:02
ah bedankt,
 nu weet ik dat ik het dus ook goed doe hihihi,

ik heb bevestiging en ik heb iemand geholpen, mijn dag weer goed Wink

liefs welp
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2013 om 18:15
Ik ben wel erg benieuwd naar jullie creatie!
Andere kleuren geeft soms een heel ander effect! Dat vind ik nu net het leuke eraan!
Back to Top
pleun View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pleun Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2013 om 11:00
Allemaal hartelijk dank.
Ook ik heb het patroon te slordig gelezen.
Ik ga ermee aan de gang.
Groetjes Pleun
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2013 om 19:25
Ik heb de leeuw gehaakt en ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Uiteindelijk heb ik hem maar op het hoofd vastgezet
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2013 om 20:00
Ik weet niet of de leeuw ook met 2 diktes garen gemaakt wordt?
Er werd bij de kangoeroe beschreven hoe het moest als je twee diktes
gebruikte, en in het groen als je met één dikte haakte.
Back to Top
esvis View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esvis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 21:54
Back to Top
esvis View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esvis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2013 om 21:57
Eerste keer dat ik iets vraag via een forum en er ging al meteen iets mis!

Ik ben Kira de kangoeroe aan het haken.
Maar ik werk met veiligheidsoogjes en die moet je plaatsen voordat je het hoofdje opvult.

Waar moeten de oogjes precies komen en met welke tussenruimte?
Voor zowel de moeder als de baby.

Bedankt alvast!!

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 09:53
Vanaf de hals naar boven tussen toer 12 en 13 , met 10 steken er tussen, zo heb ik het gedaan.
Back to Top
maythé View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer maythé Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 11:22
kan ik dat patroon doorgestuurd krijgen? Zou graag een een rugzakje in de vorm van een kangoeroe willen haken! alle tips en ideeën zijn welkom....
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 12:08
Dit is een kooppatroon, en die mogen niet doorgestuurd worden!!
En lees even bij voorstellen het welkom van Magtelt.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 12:19
Oei, zie nu pas dat je de baby ook niet goed weet. Tussen 5 en 6 vanaf de hals, met 3 steken ertussen. Het staat nergens, maar zo komt het goed in verhouding! En dat ik zeg: vanaf de hals, komt omdat ik niet meer onder de muts kan kijken
Back to Top
esvis View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esvis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 13:05
Dank je wel! Ik vind het lastig dat dat er niet bij staat in het patroon. De ogen zijn zo bepalend voor het eindresultaat.
En idd ik dacht al 'waarom tel je de toeren van onderaf' maar nu snap ik het!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns