Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

AUB Helpppp

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: AUB Helpppp
    Posted: 11 Maart 2013 om 10:59
Heeft iemand misschien het patroon gemaakt   Gingh & Dotts van Aminette's World.
Ik kom niet uit het jurkje er zit volgens mij een foutje in het patroon, hopelijk kan iemand mij daar mee helpen.

Het gaat om toer drie van het jurkje, ik heb het zelfs op papier nagetekend, en ik hou 8 steken over.
Toer twee zijn 123 steken geworden doordat alles bij elkaar op een pen is gezet, dat klopt.
Maar als ik dan toer drie doe hou ik echt 8 steken over, ik eindig niet met 65 steken dat zou wel het geval zijn als toer twee 115 steken zou hebben, maar toer twee heeft 123 steken en dat is volgens het patroon ook goed.

Zo jammer, ik hoop dat iemand het eerder heeft gemaakt en mij kan helpen.

Groetjes, Lidia
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 11:01
Nee helaas ik niet .
Het ziet erg erg snoezig uit
Heel leuk
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 11:23
heb zitten tellen kom op 56 uit, dus doe ook iets verkeerd.
enigste raad is wachten op onze breihelden oa mutti en magtelt
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 11:35
als ik terug reken kom ik op 123  als ik geen fout maak

1/18/2/1/2/13/2/1 =40
2/39/2/1/2/13/2   = 61

1/2/18/1               = 22

------------
                            123
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 11:39
Lydia : bij mij klopt het wel
Ik ga het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen Wink
Bij 6 x 3 st samenbreien dan hou je uit 18 steken 6 steken over. Bij de overhalingen en 2 samenbreien telkens 1 uit 2 steken.
Zo krijg je bij naald 2 het volgend aantal steken :
1 18 2 1 2 13 2 1 2 39 2 1 2 13 2 1 2 18 1
Bij naald 3 worden deze zelfde steken :
1 6 1 1 1 13 1 1 1 13 1 1 1 13 1 1 1 6 1

Als het nog steeds Chinees lijkt roep maar, dan probeer ik het op een andere manier uit te leggen 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 11:40
Ik heb ook geteld en kom ook op 56 steken uit, dat zijn er zelfs 9 te weinig. Dat is 3 keer 3 meer minderen. Dus bij de 2 achterpandjes en bij het voorpand een mindering meer. Zou het dan te redden zijn? Kijk eens naar het vervolg van het patroon of je het daaruit op kunt maken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 11:45
Ik kom echt op het goede aantal steken uit nl 65
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 11:47
Hee Mutti, wat zien wij dan over het hoofd?
Groetjes, Lida.
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 11:50
O wat lief meteen zoveel reacties, maar sorry ik snap er helemaal niets van.
Dine ik snap het niet zoals jij het zegt sorry, maar ben niet zo heel erg handig hoor.

En Mutti dat jij wel op 123 komt, ik heb een tekening gemaakt alle steken op papier gezet, toen afgestreept wat ik moest doen, en dan hou ik er toch echt 8 over.
O jee wat doe ik nu toch verkeerd.

Ik kom wel op 65 hoor, met wat ik moet doen, alleen gaat het niet vanuit 123 steken als ik dan doe wat ik moet doen hou ik er echt 8 over.
Ik hoop echt dat mijn jurkje niet in de vuilnisbank verdwijnt.
Heb al zitten denken om deze toer terug te steken, ook niet makkelijk als je drie heb samen gebreid.
Maar om dan toer twee over te doen en daar zoveel in te minderen dat ik op 115 steken kom.

Volgens mij kom ik dan na die minderingen wel op 65 uit zonder steken over te houden.
Maar ik dacht eerst even vragen want misschien doe ik wel helemaal iets verkeerd.

Groetjes, Lidia
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 11:58
Mutti, ik had een rekenfout gemaakt. Kom op hetzelfde schema als Dine en dat is volgens mij dus goed.
Lidia maak je de fout misschien bij de overhaling en de steken samen breien? Dat zouden in totaal 8 steken zijn.
Niet in de prullenbal gooien. Gewoon het patroon aanpassen zodat je uitkomt. Er staat geen politie naast om te controleren of je je precies aan het patroon hebt gehouden.
Groetjes, Lida.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 12:04
Als je de steken van mijn 2de toer samentelt komt je uit op 123 steken
Ik heb de steken die je overhoudt na de minderingen bij toer 3 er vlak onder gezet en dan hou je er 65 over.
Bijvoorbeeld : 6 x 3 steken samenbreien zijn dus 18 steken uit toer 2 die er 6 worden in toer 3. zo ook bij 13 x 3 samenbreien : dit zijn 39 steken in toer 2 en dat worden 13 steken in toer 3, enz....

Nog niet duidelijk ? Blijven roepen hoor ! Wink
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 12:04
Ik weet niet wat jij over het hoofd ziet Lida en ik kan het ook zo snel niet vinden
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 12:30
Gewoon een optelfout gemaakt en toen vanuit die fout verder gaan zoeken. Dus gewoon suf.
Had alles keurig opgeschreven net zoals jij, toen zag ik dus mijn rekenfout. 
Groetjes, Lida.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 12:54
Komt me bekend voor . Net zoals steeds maar de zelfde fout blijven maken .

hebben jullie al sneeuw ???
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 13:17
Het sneeuwt wel met heel minime vlokjes, maar het blijft niet liggen. Vanmorgen werden wel heel even de daken een beetje wit. Maar dat was snel weer weg. Hier vlak bij het huis is het -0,8. Maar in Heerlen schijnt het -2 te zijn, volgens de computer.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 14:30
Dames bedankt voor het meedenken, maar het is inderdaad een fout in het patroon.
Ik heb in toer 2 averecht geminderd tot 115 steken want dan zou ik wel uitkomen.

En dat is gelukt ik heb nu 65 steken en hopelijk is het patroon verder wel goed.

Dus voor degene die het patroon hebben en het nog willen maken, let op toer 2 dat je daar in mindert tot 115 steken.

Groetjes, Lidia
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 14:57
Omdat ik aan mezelf ging twijfelen heb ik 123 steken opgezet en volgens jouw beschrijving de minderingen gedaan en ik kom echt op 65 steken uit .

Als jij tevreden bent met jouw oplossing is het natuurlijk prima maar er zit geen fout in het patroon ik kwam  precies uit wel met zere vingers van de 3 steken samenbreien .

succes het is een leuk patroon
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 15:51
Jeetje Mutti, ik zie echt niet wat ik fout doe, ik had nu 65 steken dus kon de toer doen.
Maar zie nu dat ik weer precies hetzelfde heb als bij de vorige toer hou weer steken over.
Wat erg toch dat ik het niet zie, ik denk dat het jurkje zo in de prullenbak verdwijnt.

Ik denk als ik hem af maak het een heel vreemd jurkje word, en ja vreselijk die 3 steken samen breien, vond ik ook niet fijn om te doen.

Ik ga ook nog even 123 steken opzetten en het dan nog eens doen, misschien zie ik dan ineens wel de fout die ik maak. Want als jij wel uit komt moet ik toch iets fout doen.

Groetjes, Lidia
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2013 om 16:03
ik wil wel gelijkop breien maar dan moeten we net samen online zijn . ik zorg i.i.g dat ik 123 steken op een pen heb staan dan hoor ik het wel .En in de prullenbak is het allerlaatste wat we doen

succes ik hoor het wel
Back to Top
Cresi View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cresi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2013 om 19:38
Wat een fijne site is dit toch. Zo leuk dat dit kan en dat er zelfs wordt aangeboden om mee te breien. Vind het echt super. Ik ben nog niet zo ervaren om hier bij te helpen, maar wordt wel vroklijk van dit soort verbondenheid. Big smileClap
Creagroetjes
Ieders talent is uniek
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns