Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tunisch haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
heleena View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer heleena Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tunisch haken
    Posted: 19 Maart 2013 om 22:37
Dag allemaal

Net aangemeld bij dit forum en al 2 leuke gratis patroontjes mogen ontvangen.
Ik was op zoek naar een patroon om het tunisch haken in praktijk te brengen.
Weet iemand iets leuks om hiermee te beginnen?
Alvast heel erg bedankt.

Helena.
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 22:43
http://haakmaaraan.blogspot.nl/2012/08/tunisch-haken.html
groetjes margriet
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 22:47
http://pinterest.com/search/pins/?q=Tunisian+crochet
groetjes margriet
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 22:48
http://www.kreazin.nl/a-27319505/haak-patronen/nieuw-tunisch-kussenpatroon/
groetjes margriet
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 22:49
https://www.google.nl/search?q=tunisch+haken+patronen&hl=nl&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=et1IUdrtNcvYPMzhgcgB&ved=0CDsQsAQ&biw=1024&bih=649
groetjes margriet
Back to Top
heleena View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer heleena Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 22:53
@Margriet..

Heel erg bedantk voor al jouw linken.
Ik zie even door de bomen het bos niet meer.
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 22:57
hhahahahahaha 2 linken zijn ook alleen maar een overzicht voor ideeen, succes
groetjes margriet
Back to Top
heleena View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer heleena Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 23:00
Ja...dat had ik dus al door en was naarstig op zoek naar een eenvoudig patroon maar het blijven dus nog even ideeën tot dat ik een eenvoudig patroon gevonden heb om mee te kunnen beginnen.

Back to Top
heleena View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer heleena Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 23:02
Het patroonkussen heb ik opgeslagen.
Bedankt!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 09:37
Ik heb vorig jaar gehaakte poppenkleren ontworpen en in mijn boekje staan een paar tunische patronen. Ik heb wel je e=mailadres nodig om het te kunnen sturen. Je kunt het in je profiel bij messenger zetten als je Member Control Panel aanklikt, dan kunnen alleen de ingelogde hobbydozen het lezen. Kijk maar even in mijn profiel, even op mijn naam links klikken.

Ik ben nu bezig met een haakboekje waarin ook weer een paar tunische patronen staan, dat komt in de lente uit. Als het ooit lente wordt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 10:14
Magtelt, ik vond het ook erg leuk om tunisch te haken Wink..........

Heleena, ik heb een patroon van een barbiejurkje waarvan het lijfje tunisch gehaakt is.....
maar dat is te weinig zeker?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 11:57
Een heleboel dingen die je met een gewone naald haakt, kun je ook tunisch haken. Bij mij trekt het scheef, maar als je het dan later in elkaar zet, is het weer recht.

Je kunt bijvoorbeeld van die mokwarmers haken, gewoon een band rond je mok. Of een haarband. Je zou een muts kunnen haken, als je naald groot genoeg is. Maar je kunt ook een muts van 4 of 5 delen maken, eerst een stuk recht haken en dan minderen door telkens door twee dwarslussen te steken in plaats van één. En dat dan 4 of 5 keer, gewoon van te voren meten en rekenen hoeveel steken je nodig hebt en op welke hoogte je moet minderen.

We worden teveel verwend met al die patronen op internet, vroeger moest je wel van alles zelf verzinnen, toen waren er niet zoveel boekjes of patronen in omloop.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cresi View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cresi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 18:29
Een hoesje voor de telefoon is er simpel en zo klaar. Een bollero twee rechte stukken aan elkaar naaien, en in het midden open laten. Een tas. is ook allemaal rechte stukken, wel leuk hoor, afhankelijk welke kleuren je gbruikt. Je hebt ook een boekje over tunisch haken.Succes
Creagroetjes
Ieders talent is uniek
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns