Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Trui na wassen uitgelubberd. Wat nu?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
s.n.b-k View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer s.n.b-k Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Trui na wassen uitgelubberd. Wat nu?
    Posted: 19 Maart 2013 om 19:30
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum.

Een paar weken geleden was ik klaar met mijn eerste trui van Drops Eskimo. Heerlijk warm Smile. Heb de trui nu gewassen in de wasmachine, op het wolwasprogramma, eerst op 20 graden en met weinig wasmiddel. Wel met wasverzachter en op 800 toeren laten centrifugeren. Dat is het maximale toerental dat was wasmachine bij wolwas aangeeft.

Al toen de trui uit de machine kwam was het duidelijk dat de trui een heel stuk wijder was geworden. De mouwen zijn ook een stuk langer geworden. Liggend laten drogen heeft geen verandering in de vorm gebracht.

Ik heb de trui nu nogmaals gewassen, op 30 graden en op 600 toeren gecentrifugeerd. Zo te zien zonder resultaat.

Heeft iemand een idee hoe ik de trui, zonder te vervilten, weer in de breedte kan laten krimpen?

Alvast bedankt!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 20:42
Volgens mij is dit iets van : jammer, maar helaas! Staat op de wikkel dat je het in de machine kan wassen?
Back to Top
s.n.b-k View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer s.n.b-k Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 08:09
Daar ben ik inmiddels ook bang voor Cry. Nergens op internet is hier een oplossing voor te vinden en als die er was, dan had ik 'm wel gevonden Wink. Op de wikkel stond handwas, maar ik dacht dat de machinehandwas (het wolwasprogramma) ook wel zou kunnen....Die fout maak ik dus echt niet nog een keer Confused.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 08:33
De machinehandwas had waarschijnlijk nog wel gekund, maar dat centrifugeren écht niet.
Tenminste, zo is mij vroeger geleerd: wol mag je nooit centrifugeren, gewoon lichtjes uitknijpen en liggend drogen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 09:31
Ja, even in een badlaken leggen en zacht knijpen en dan liggend laten drogen, zelfs als er een mouw afhangt kan die langer worden.

IK weet niet of vervilten nu een optie is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns