Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Truitje breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Anneke View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Truitje breien
    Posted: 20 Maart 2013 om 13:55
Ik heb wat hulp nodig bij de uitleg van het truitje wat ik wil gaan breien. En daar ik niet goed overweg kan met patroonlezen(begrijpend) is dat dan best moeilijk. Ik heb het blad Patricia breien nr. 73 gekocht en het patroon Model 9 wil ik gaan breien. Het garen wat daar voor gebruikt wordt is van Karen Noe, met breinaalden nummer 3. Maar omdat dit garen nogal prijzig is heb ik het bij Zeeman gekocht, ook voor de naalden nummer 3.

Het proeflapje heb ik eerst met 26 steken en 30 naalden, maar was geen 10x10 cm. Met nummer 3

Daarna heb ik 32 steken opgezet en dit was wel 10 cm in de breedte maar ipv 30 naalden had ik 46 naalden. Met nummer 3.

Toen 28 steken met naald nummer 3 1/2 (10 cm) maar ook nu 38 naalden ipv de 30 naalden.
Ik wil het liefst met naald nummer 3 breien omdat dit niet zo los wordt.

Hoe reken je dat uit. Het is een truitje met kabels. Want je moet ook weer goed uitkomen met de kabels. Mijn maten zijn:

Bovenwijdte:    98 cm
Taillewijdte:   88 cm Dit is 10 cm meer wat het patroon aangeeft.
Heupwijdte:    102 cm

Hoop dat er iemand is op het forum die veel van breien af weet, om mij wat uitleg te kunnen geven hierin.

mvg. Anneke

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 14:24
Helaas ben ik niet zo'n rekenwonder. Maar heb wel een tip voor je: ga naar een goede wolwinkel en laat je daar adviseren. Daar kunnen ze met je meekijken naar het patroon en je helpen vergelijkbaar garen uit te kiezen. Natuurlijk is het garen dat ze daar verkopen wel duurder dan van de Zeeman, maar ook van betere kwaliteit (heb je nu acryl gekocht?), en dus heb je later veel meer plezier van je kledingstuk. Overigens kun je er gerust bij zeggen dat je niet zo veel te besteden hebt en/of dat je het garen uit het patroon te duur vindt, daar heb ik echt nog nooit rare reacties op gehad.
Back to Top
Anneke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 14:52
Hallo,

Bedankt voor de reactie. Dat garen wat ik heb gekocht is acryl. Zal eens informeren in de winkel bij ons in Spijkenisse of ze daar naar willen kijken en uit kunnen leggen hoe dat werkt.

mvgr. Anneke

Originally posted by Pluk Pluk wrote:

Helaas ben ik niet zo'n rekenwonder. Maar heb wel een tip voor je: ga naar een goede wolwinkel en laat je daar adviseren. Daar kunnen ze met je meekijken naar het patroon en je helpen vergelijkbaar garen uit te kiezen. Natuurlijk is het garen dat ze daar verkopen wel duurder dan van de Zeeman, maar ook van betere kwaliteit (heb je nu acryl gekocht?), en dus heb je later veel meer plezier van je kledingstuk. Overigens kun je er gerust bij zeggen dat je niet zo veel te besteden hebt en/of dat je het garen uit het patroon te duur vindt, daar heb ik echt nog nooit rare reacties op gehad.
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 09:24
Ik zou als ik jou was eens proberen met dunnere breinaalden,misschien kom je dan net als het patroon uit.
En ik sluit me aan met de mening van pluk,voor een kledingstuk wat je toch vaak draagt en wast zou ik ook kiezen voor een andere wol.
Het is een tijdrovend werkje en als het dan gaat pillen is ook zonde .
Je kunt idd ook melden in een handwerkzaak dat je het te duur vind,vaak komen ze dan aan met wat bolletjes die goed en toch weer wat goedkoper zijn.
Niet schamen maar gewoon zeggen.

Gr,Lianne
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.281 seconden.
Lang Yarns