Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Naaimachine.

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Naaimachine.
    Posted: 24 Maart 2013 om 16:24
Het is niet dat ik niet genoeg hobbies heb of niks te doen heb, maar ik wil mijn creativiteit wellicht uitbreiden met de naaimachine.
Ik ben een absolute beginner, nooit (naja, op die keer na op de MBO) achter een naaimachine gezeten, maar er zijn zoveel leuke (kinder)kleren te maken dat het me wel enorm triggert.

Maar: wat schaft een beginner aan? Uiteraard mag het niet de wereld kosten. Waar moet ik op letten? Ik weet dat eens in de zoveel tijd Lidl/Aldi een naaimachine aanbied, daarnaast staat markplaats er ook vol van.
Help!
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 16:34
Die vraag is al heel wat keren gesteld, misschien vind je de antwoorden nog. Ik zweer bij mijn Bernina, maar die heeft een lieve duit gekost.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Semmama View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Semmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 16:35
Hoi Krissis,
Ik ben 8 jaar geleden begonnen op een Victoria van de Lidl. Ik was er erg tevreden over in het begin. Hij doet wat ie moet doen. Alleen kreeg hij bij mij moeite met dikke jeans en at hij tricot op. Maar voor het werken met katoen, joggingsstof en dikkere tricot is hij prima te gebruiken.
Ik heb in oktober een nieuwe aangeschaft (singer curvy), puur omdat ik er meer mee wil kunnen, maar mijn oude beessie is nu in gebruik voor mijn dochter.
De meeste naaimachines hebben een rechte steek en een zigzag en nog wat andere steken. Dus als beginner is daar goed te beginnen op zo'n simpele naaimachine.

Het enige nadeel van een Lidl naaimachine is dat je hem op moet sturen voor een service beurt. Ik heb het nooit nodig gehad, dus voor mij is dat geen probleem geweest, maar je weet natuurlijk nooit wat er gebeurd.
Net begonnen en nu al verslaafd.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 19:04
mn singertje gaat al 30 jaar mee!(even afkloppen)
als je van plan bent kinderkleren te gaan maken, is er geen naaimaachinewinkel in de buurt, voor advies, zelf vond ik knoopsgaten een heel gedoe, dus automatisch of half automatisch knoopsgaten maken gaat veel makkelijker
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 19:08
Ook ik heb een simpele ooit bij blokker in de aanbieding
Ik denk net zo als krisis goed voor een beginner
Jeansstof is lastig te dik maar ik doe er niet zoveel mee dus prima voor mij
Succes
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 19:39
het is heel persoonlijk en belangrijk wat wil je er mee.
ik had altijd een Elna die heb ik laten vallen na 25 trouwe dienst.
nu heb ik een Janome die doet het ook geweldig. ook door dikke stoffen.
en de bediening is niet moeilijk terwijl er toch wel heel veel siersteken op zitten.
dat vind ik ook fijn. 
oant Sjen
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 19:50
aha, dus het is handig om me eerst beter te verdiepen in wat ik wil zie ik al... Iets met knopen, iets met jeans.. 
Of hier een winkel in de buurt ligt, weet ik niet, maar daar heb ik google voor en dat ga ik uitzoeken.
Allemaal bedankt voor de reacties.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 20:36
zelf heb ik een singer en die gaat al jaartjes mee. Heb wel automatische knoopsgat kan ik je aan raden.
En een overlock steek erop is ook handig met afwerken en net iets mooier dan de zigzagsteek.

succes en zal zeker een mooie hobby worden.

Back to Top
Tinkerbell View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tinkerbell Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 22:27
Hallo!

Ik heb hetzelfde probleem!

Ik heb een oude singer van 30 jaar oud, maar die zou een flinke revisie moeten.
Ik heb een Aldi exemplaar van 5 jaar oud, ooit gekocht voor €85, maar die blijft in de kast.

Ik zoek nu een nieuwe machine. De Aldi-machine is voor mij veel te licht. Dikke lagen stof kunnen er niet onder, en dunne/fijne stof verdwijnt in het spoelhuisje.

Ik kan redelijk naaien en stel dus hogere eisen aan mijn machine. Hij moet 
- sterk voor dikke lagen (Bijv 3 x spijkerstof), 
- boven- en onderspanning goed te regelen (automatisch?)
- draadinsteker, 
- nette overlock-steek, 
- 4-fase knoopsgat.

Ik ben bereid er tot €400 aan uit te geven. Wie heeft er een goede tip?

Ik ben heel benieuwd want ik zit te popelen om mijn oude hobby weer op te pakken!
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 23:06
Dan zou ik zeggen een Janome daar zit alles op wat jij wil hebben en de prijs zit ook in die buurt

ik vind hem geweldig .en ik naai veel ook tentdoek voor de boot bv dat doet hij prima. en het knoopsgat geweldig en de overlok steek gebruik ik erg veel .
maar ook de rekbare steek die je echt nodig heb met de stoffen van tegenwoordig.
oant Sjen
Back to Top
Semmama View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Semmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2013 om 07:10
Ik heb nu de singer curvy met een automatische draadinrijger, dus je hoeft m bij een enkele naald niet meer zelf te pielen.
Daarnaast zitten er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel steken op. Incl een automatische knoopsgatmaker, knopenaannaaier, letters, sierrandjes, quiltsteek, lingeriesteek.
Hij is computer gestuurd. Ik moet zeggen na een Lidl naaimachine en de vele uren die ik er achter zit (als ik de kans krijg gewoon hele zondagen en een paar avonden in de week) is dit wel een verademing. Ik heb gisteren de jas van mijn dochter gemaakt en hij ging soepel door 6 en op sommige plaatsen 6 lagen stof heen. Ook tricot gaat als een tierelier. Jeans heb ik nog niet geprobeerd, maar dat komt vooral omdat het zomer seisoen eraan komt. Hij is wel duur (ik heb er 350 voor betaald) maar ik ben er zo gelukkig mee. Als ik dan mijn oude beessie aan de praat moet krijgen voor dochterlief, dan is dit het walhalla Wink
Net begonnen en nu al verslaafd.
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2013 om 09:43
Ik moet even lachenLOL€ 350,00 voor een naaimachine die zo veel moet als jullie vragen is spotgoedkoop....... haha ;-) Ik naai heel veel en heb een machine staan van € 1500,00 ik denk dat die best duur is te noemen. Maar ja, dan naai ik ook bijna elke dag. Maar mijn wens is nog eens een machine die momenteel € 7000,00 kost........
Als je nu een goede machine wil die niet van de tafel trilt als je aan het naaien bent, en die dan ook nog mooie steken maakt. En dan bedoel ik gewoon de recht, zigzag en tricot steek. Door dikke stoffen en ritsen mooi in kunnen zetten, en knoopsgaten goed kan stikken. Dan zou ik echt even langs een vakhandel gaan, die heeft genoeg tweedehands machine,s die dat allemaal goed kunnen en zeker niet te duur zullen zijn voor een beginner. Maar dan weet je dat je een goede koopt, en heb je gelijk een adres om met je vragen heen te kunnen, en om hem te laten schoonmaken e.d. En mocht je er niet tevreden over zijn kun je hem meestal voor nop omruilen voor een andere. Dus ik zou niet gaan tobben met aldi, liddl of Ikea gedoe. Zeker als je er helemaal geen verstand van hebt, dan worden ze al snel een ergernis en belanden ze in de kast. Jammer van je geld en moeite.
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2013 om 13:43
Ik heb een Lewenstein en die kan alles wat ik wil en dat is niet zo heel veel, ik naai het meest gewoon katoen. Er zit een automatisch knoopsgat op, ritsvoetje erbij en nog wat accesoires die ik (nog) niet gebruik. Ik heb hem gekocht bij de naaimachinehandel voor ongeveer 350 euro, voor ik hem mee kreeg heb ik eerst een uur uitleg gehad over de werking ervan, daar had ik niet zoveel zin in, maar bleek wel nuttig achteraf. Er zit ook een draadinsteker op, maar die gebruik ik bijna nooit.
Groet,

Yobsje
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2013 om 14:08
hier een husqvarna en de bernina van mijn moeder, heb ik ooit zelf op leren naaien en doet het nog fantastisch.... alleen naai ik niet zo veel meer...

de husqvarna werk ik eigenlijk nooit meer mee; staat op zolder ..... (marktplaats... mmmmmff over denken)
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2013 om 15:09
Originally posted by m'jo m'jo wrote:

hier een husqvarna en de bernina van mijn moeder, heb ik ooit zelf op leren naaien en doet het nog fantastisch.... alleen naai ik niet zo veel meer...

de husqvarna werk ik eigenlijk nooit meer mee; staat op zolder ..... (marktplaats... mmmmmff over denken)

Je hebt mail!
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2013 om 16:54
Originally posted by Yobsje Yobsje wrote:

Ik heb een Lewenstein en die kan alles wat ik wil en dat is niet zo heel veel, ik naai het meest gewoon katoen. Er zit een automatisch knoopsgat op, ritsvoetje erbij en nog wat accesoires die ik (nog) niet gebruik. Ik heb hem gekocht bij de naaimachinehandel voor ongeveer 350 euro, voor ik hem mee kreeg heb ik eerst een uur uitleg gehad over de werking ervan, daar had ik niet zoveel zin in, maar bleek wel nuttig achteraf. Er zit ook een draadinsteker op, maar die gebruik ik bijna nooit.
Ik heb ook een Lewenstein. Met bijbehorende instructie. Hij was niet overdreven duur, het is ook geen heel bijzondere machine. Maar hij doet wel wat ik wil, inclusief de jeans- en de tricotstoffen en knoopsgaten. Hij is al ruim 27 jaar oud maar hij doet het nog heel trouw. Ik gebruik hem dan ook niet erg intensief, daarvoor heb ik teveel hobby's. Hij zou eigenlijk een beurtje moeten hebben.
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2013 om 17:18
In Emmen zit een goed naaimachine handel die niet te duur machine,s een beurtje geeft.
We moeten niet vergeten dat de machine,s die al zo oud zijn niet dezelfde zijn die ze tegenwoordig maken. Toen zaten er b.v. betere spoelhuizen in, helemaal van metaal. En er was nog weinig kunststof aan te vinden. Inmiddels worden er veel in oosteuropa gemaakt en dat is de kwaliteit van veel machine,s niet ten goed gekomen....helaas. Dus een Lewestein die al 27 jaar oud is, heeft niet dezelfde kwaliteit als die je nu koopt.....denk ik zo. Wees maar blij met je oudje als ze het nog goed doet!Thumbs Up
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2013 om 17:31
Ik heb nu een Bernina, die is inmiddels 20 jaar oud. Daarvoor had ik een Pfaff, 30 jaar gehad. Toen ik de nieuwe kocht had ik al bijna spijt. Maar dat is snel overgegaan. De Pfaff staat denk ik ergens op een naaischool in Afrika, als hij nog leeft. Ben heel erg tevreden over mijn Bernina. Ben het voor de rest helemaal met JePe eens, een goeie machine kost geld. Koop liever bij de naaimachinehandel een goede 2e hands als een goedkoop ding. Natuurlijk heeft niet iedereen een even grote beurs, maar desondanks: Het gereedschap waar je mee werkt moet goed zijn anders is het plezier vergaan voordat je goed en wel begonnen bent. Ben ook van mening dat je als beginneling net een goede machine moet hebben, je kent immers nog niet alle foefjes en truckjes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Sonjake View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sonjake Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2013 om 18:58
Beste is denk ik een degelijke machine eens gaan testen in de winkel... Je weet zelf t beste wat je nodig hebt en wat voor jou makkelijk werkt.  Heb zelf een Bernette, degelijk ding en t goeie is, als ik ergens niet uit kom, kan ik altijd even met men machine langs de winkel en dan leggen ze t me daar weer uit :p 
Back to Top
halmickey View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer halmickey Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 09:22
Ik heb 35 jaar geleden een Elna gekocht werkt nog steeds prima,was toen het enige naaimachine waar ik 7 jaar garantie op kreeg heb het toen wel zo een 1500 euro betaald, maar het maar het was toen ook het top van het gamma.Af en toe eens uitblazen met de compressor meer doe ik niet, een 7 jaar geleden begaf mijn pedaal het en kreeg ik gratis een nieuwe wat ik een super service vond van mijn handelaar. Vele van de naaimmachines die verkocht worden bij lidll en aldi hebben plastic tandwieldjes waardoor deze minder zwaar werk aankunnen en sneller verslijten dat is het verschil met een degelijke naaimachine. Je hebt altijd wel prijs kwaliteit in deze naaimachines. Ik denk dat je voor een 300 à 500 euro al een degelijke naaimachine kan vinden.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns