Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Preemie/Newborn...Babyborn

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Preemie/Newborn...Babyborn
    Posted: 23 Maart 2013 om 14:13
Dames ik heb even een vraagje, zoals de meeste wel weten haak ik als vrijwilligster voor Sterrenmutsjes.nl  De kindjes worden soms maanden te vroeg geboren en komen soms te overlijden dan kun je wel nagaan dat de mutsjes super klein moeten zijn.
Maar er worden niet alleen mutsjes maar ook dekentjes, slofjes en vestjes e.d gebreid en gehaakt. 
Nu ben ik op zoek naar een super klein vestje, zoiets als voor een Babyborn pop en misschien nog wel iets kleiner want deze zijn bestemd voor de sterrenkindjes, kindjes die dus zijn overleden krijgen dan zo'n lief klein vestje met mutsje en eventueel slofjes.
En daar komt ie........weet iemand een link of heeft iemand voor mij iets van die hele kleine poppenkleertjes. 
Hieronder een richtlijn van maten.

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 14:43
wat een mooi werk!
maar nee.... ik kan je niet helpen.
Back to Top
boudewina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boudewina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 15:08
ik heb daar dus een paar vragen over je maakt voor dode kindjes vind je het dan niet zonde dat wat je gemaakt heb gekremeerd of begraven wordt hoe zielig dit ook is het is wel de realiteit.dus is het maar even boven de grond om vervolgens vernietigt teworden .en wordt dit wel gebruikt het lijkt me zo dat ze hun eigen gekozen kleertjes willen hebben voor hun kindje is dan al de moeit niet voor niks geweest.ik heb namelijk ook aan deze stichting gedacht iets tegaan maken maar dit hield mij tegen.daarom heb ik gekozen voor kindjes in zambia gekozen
http://www.flickr.com/photos/83999974@N06/
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 16:18
Gekopieerd van de Sterrenmutsjes-site:

"Elke ouder wenst zijn baby een mooi en warm mutsje toe, dat tenslotte bij een pasgeboren baby hoort.
Foto’s die gemaakt worden na het verlies van een baby zijn zeer waardevol voor later. Ons doel is om iedere ouder twee dezelfde mutsjes te geven, zodat ze een tastbare herinnering hebben. Twee mutsjes die hetzelfde zijn, waar hun kindje na de geboorte in het ziekenhuis mee is gefotografeerd en later eventueel mee is begraven.
Uit buitenlandse projecten is gebleken dat ouders veel steun hebben aan zo’n mutsje: om vast te houden, te knuffelen, aan te ruiken op moeilijke momenten tijdens de rouwverwerking."

Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 16:32
Boudewina, ik denk dat niet dat de mensen die zich voor dit project inzetten het appreciëren als hun gift gezien wordt als "zonde omdat het maar kort gebruikt wordt en vervolgens vernietigt".
Deze mensen, en nee ik ben er niet één van, verdienen respect, heel veel respect om wat zij doen.
Lees op die site eens wat achtergronden, verhalen van ouders... een beetje mens wordt daar stil van...

Claire vraagt niet voor niets heel kleine maatjes, gewoonweg omdat die er niet zijn, ouders hebben gewoonweg geen eigen kleertjes voor een kindje van 25 of 30 centimeter. Sommige ouders hebben nog niet eens een begin gemaakt met het kinderkamertje.... om dan hun zo gewenste kindje al te moeten verliezen.

Weet je, Boudewina: als zoiets moois gezien wordt als een moeite of zonde.... dan is het misschien beter er niet eens aan te beginnen... daar zit geen liefde in... liefde, die zowel de ouders als zo'n hummeltje zo hard moeten missen...

Tja, ik heb nu eenmaal diep respect voor Sterrenmutsjes.....
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 16:45
Originally posted by boudewina boudewina wrote:

ik heb daar dus een paar vragen over je maakt voor dode kindjes vind je het dan niet zonde dat wat je gemaakt heb gekremeerd of begraven wordt hoe zielig dit ook is het is wel de realiteit.dus is het maar even boven de grond om vervolgens vernietigt teworden .en wordt dit wel gebruikt het lijkt me zo dat ze hun eigen gekozen kleertjes willen hebben voor hun kindje is dan al de moeit niet voor niks geweest.ik heb namelijk ook aan deze stichting gedacht iets tegaan maken maar dit hield mij tegen.daarom heb ik gekozen voor kindjes in zambia gekozen

Weet je Boudewina, ik krijg het helemaal koud van je opmerking, ik heb er nog nooit, nooit aan gedacht dat wat wij doen zonde is omdat de spulletjes mee begraven of gecremeerd worden.
Daar komt bij dat wij niet alleen voor overleden kindjes spulletjes maken, gelukkig blijven er ook kindjes in leven maar is er soms een lange weg te gaan, juist ook dan waarderen de ouders erg wat er voor hun gedaan wordt dat iemand zomaar iets maakt voor hun baby.

Maar als je er zo over denkt dan is het maar goed dat je je inzet voor een ander doel, hopelijk doe je dat niet voor niets en komen de spulletjes op de juiste plek.

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 16:46
Originally posted by lori lori wrote:

Gekopieerd van de Sterrenmutsjes-site:

"Elke ouder wenst zijn baby een mooi en warm mutsje toe, dat tenslotte bij een pasgeboren baby hoort.
Foto’s die gemaakt worden na het verlies van een baby zijn zeer waardevol voor later. Ons doel is om iedere ouder twee dezelfde mutsjes te geven, zodat ze een tastbare herinnering hebben. Twee mutsjes die hetzelfde zijn, waar hun kindje na de geboorte in het ziekenhuis mee is gefotografeerd en later eventueel mee is begraven.
Uit buitenlandse projecten is gebleken dat ouders veel steun hebben aan zo’n mutsje: om vast te houden, te knuffelen, aan te ruiken op moeilijke momenten tijdens de rouwverwerking."

Dank je wel Lori

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 16:47
Ik heb je een aantal patronen gestuurd voor Baby Born en kleiner.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
boudewina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boudewina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 16:52
zo had ik het nog niet gezien. ik dacht dat deze kindjes al dood waren en hier mutsjes voor worden gemaakt als herinering .begrijp me goed het staat misschien zakelijk .maar is niet zo bedoeld ik denk rationeel.jullie denken hier emotioneel over.ik maak daarom de knuffels en mutsjes voor kindjes in afrika omdat ik het gevoel heb dat deze ook echt gebruikt zullen worden. deze worden ook echt verzonden naar de zieken huizen in zambia http://knuffelactie.blogspot.nl/ dit is de stichting of goede doel waar ik het voor doet en blijf doen. http://www.zambia-child-foundation.nl/index.html
http://www.flickr.com/photos/83999974@N06/
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 17:00
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb je een aantal patronen gestuurd voor Baby Born en kleiner.

'k heb je een email gestuurd Magtelt.

Heel erg bedankt voor de mooie patronen.

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 17:09
Er zijn hier toch ook dames die voor ieniemini popjes haken en breien? Volgens mij is er ook nog een naam voor die popjes, maar kan er even niet op komen. Ik zal iig eens even zoeken of ik iets voor je heb. Ik haak zelf af en toe ook een mutsje of een wrap en heb vorig jaar voor een piepklein babytje een piepklein beertje gebreid. En dat kan de ouders zoveel troost geven!

Ken je deze site trouwens al?
http://www.bevscountrycottage.com/preemies.html

En misschien kun je ook iets met de patroontjes van de wiegjes van boterkuipjes?

Ik vond op Ravelry iig dit patroon voor 5'' popjes:
http://www.ravelry.com/patterns/library/mini-doll-winter-time

geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 17:18
Originally posted by Naemi Naemi wrote:

Er zijn hier toch ook dames die voor ieniemini popjes haken en breien? Volgens mij is er ook nog een naam voor die popjes, maar kan er even niet op komen. Ik zal iig eens even zoeken of ik iets voor je heb. Ik haak zelf af en toe ook een mutsje of een wrap en heb vorig jaar voor een piepklein babytje een piepklein beertje gebreid. En dat kan de ouders zoveel troost geven!

Ken je deze site trouwens al?
http://www.bevscountrycottage.com/preemies.html

En misschien kun je ook iets met de patroontjes van de wiegjes van boterkuipjes?

Ja deze site is bekend,  en de patroontjes voor de boterkuipjes zijn denk ik niet geschikt. Het gaat meer over kleine vestjes of kleine slaapzakjes e.d  mutsjes zijn makkelijker aan te passen

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 17:21
Originally posted by Naemi Naemi wrote:

Ik vond op Ravelry iig dit patroon voor 5'' popjes:
http://www.ravelry.com/patterns/library/mini-doll-winter-time

Deze zijn leuk, ik ga eens kijken hoe de maat is,  dank je wel voor het sturen van de link.

Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 17:23
Boudewina, het is inderdaad voor kindjes die dood geboren worden (veel te vroeg), tijdens of kort na hun geboorte overlijden.
Dus ja, die mutsjes worden gemaakt als herinnering.
Natuurlijk is het je goed recht daar rationeel over te denken.
Het enige wat ik daarop kan zeggen is: jammer, heel jammer, de herinnering aan rationeel reagerende mensen kan zelfs na 20-30 nog pijn doen: ach, meid, je bent nog zo jong, je krijgt er genoeg.... ook zo'n rationele opmerking.
Hou me te goede: ik ben dolblij met mijn 3 meiden, maar had toch graag die 3 jongetjes ook in mijn armen kunnen houden.
Dus emo? Ja!
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 17:25
Ik geloof dat het de itty bitty beringer poppen zijn. Ik heb je er iets van gemaild. Ik stuur je met mijnbestand ook nog een groot bestand met poppenkleren in allerlei maten, misschien zit er ook nog iets voor je tussen.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
J@nke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J@nke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 17:27
Lieve Lori voor jouw

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 17:41
Wij hebben twee gezonde jongens ,maar een verhaal als dat van lori raakt me diep.
De opmerking: ik dacht dat ze al dood waren vond ik wel heel erg rationeel , om niet te zeggen harteloos.
Sorry, ik ben erg emo en trek me dit aan. Lori, dikke knuffel.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 17:52
Janke en Pippie, dank jullie.
Het was niet mijn bedoeling zo te reageren maar soms gebeurd dat wel, zoals je ziet. Het slijt, natuurlijk. Ik heb blijkbaar nog moeite 'rationeel' niet te verwarren met botheid of zoals Pippie zegt harteloos.

Maar laten we dit topic houden voor wat het is:
Een vraag voor kleertjes voor Sterrenmutsjes, zij verdienen onze aandacht en respect.
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 18:01
  Hug Hug HugLori voor jou...........

Back to Top
grootkoerkamp View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer grootkoerkamp Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 15:36
ook ik wil hier aan toe voegen  dat die uit spraak niet dom maar on bedacht saam is  het is niet de bedoeling om iemand te kwetsen  maar zo is de maatscappy . ik ben mijn dochter verloren , met haar baby in een dag tyd , als ik zie wat sussane er voor doet  doet het me heel veel pijn ,maar ook een goed gevoel voor andere baby die blijven leven. ik hoop dat er nog veel gemaakt woord door ge groep lieve mensen .ineke
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns