vulling om knuffel staande te houden |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Auk ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 26 Maart 2013 Locatie: Zuid Holland Status: Offline Points: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 27 Maart 2013 om 07:54 |
Ik heb een knuffel gehaakt en deze gevuld met fiberfill. De knuffel is om neer te zetten maar deze blijf niet zo gemakkelijk staan omdat de onderkant niet helemaal vlak is. Nu heb ik het idee om de knuffel onderin te vullen met zwaar vulmiddel. Alleen weet ik niet goed wat ik daarvoor zal gebruiken. Kleine steentjes ofzo? Kattebakgrit? En dan is er nog een probleem...hoe voorkom ik dat die vulling tussen het haakwerk door te zien is? In een zakje doen misschien?
Weet iemand een oplossing?
|
|
![]() |
|
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik vul ze dan me erwten maar die kunnen niet in de was. je kan ze ook vulen met een gemaakt zaakje met granulaat(heet dat geloof ik) verkrijgbaar bij de hobbywinkel
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Stop er weleens knikkers in
|
|
![]() |
|
ienke ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 26 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 24 |
Om te voorkomen dat de steentjes door het haakwerk komen kun je een "zakje"maken van een oude panty en het daar in doen, fibervulling er om heen wikkelen. Succes!
|
|
Ineke
|
|
![]() |
|
Joyce ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2012 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 112 |
Ik gebruik zelf afgeknipte draadjes van eerdere haakwerken als vulling voor iets wat moet blijven staan. De draadjes vullen goed op maar zetten zegmaar niet zo uit als fiberfill wel doet, dus het is heel geschikt voor iets waarvan de onderkant plat moet blijven. Het is in het begin wel even sparen tot je voldoende draadjes bij elkaar hebt... (Ik heb nu ongeveer 600gr gespaard in een half jaar tijd)
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8326 |
bij reborn baby's gebruiken ze Kunststof granulaat een zakje kost ongeveer € 6,00
daar kun je meerdere knuffel mee verzwaren eerst een laagje fiberfill dan doe je een klein kopje korrels in bv een stuk panty. een knoop er op en in de knuffel.dan weer fiberfill het voordeel is zo blijft het mooi op de plaats waar het moet en je voelt er haast niets van.
|
|
![]() |
|
Auk ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 26 Maart 2013 Locatie: Zuid Holland Status: Offline Points: 262 |
Goed idee die panty! Dat ga ik zeker gebruiken. Ik moet even kijken wat granulaat precies is. Ik bedacht me dat je ook rijst kunt gebruiken.
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8326 |
Ik denk dat rijst ook wel kan.
|
|
![]() |
|
kikke ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 25 Februari 2013 Status: Offline Points: 25 |
Ik gebruik zelf daar rijst voor inderdaad!! Werkt prima!!
|
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Granulaatkorrels zou ik ook gebruiken.
Eten zoals rijst, erwten enz. zeker en vast niet....ik denk dat de knuffel na een wasbeurt als een rijstpudding in elkaar zal zakken. ![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |