Vraag patroonnr. 142-31 |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Jannigje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 28 Maart 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 28 Maart 2013 om 13:59 |
Ik heb een vraag over patroon nummer 142-31.
Bij alle maten zijn de steken op de schouder die afgekant moeten worden 31/32 steken. Bij maat s tot maat xxxl. Dit betekent dat voor de kleinere maat de mouwinzet nogal laag is en de schouder zo afhangt. Ik heb maat large en wil een smallere schouder. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen met het breien van het armsgat in de panden en de kop van de mouw? Graag een reactie, groet, Jannigje. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Heb je al gemeten hoeveel cm die 30/31 steken zijn? Hoe breed de totale rug is? Vind je dan nog steeds dat de schouder te breed is zul je meer moeten minderen bij het armsgat. Later zul je bij de mouw moeten gaan meten of je daar dan een hogere mouwkop moet hebben.
Als ik zoiets heb zoek ik een patroon waar de schouder is zoals ik het wil en probeer dat in te passen in mijn patroon. Succes.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Jannigje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 28 Maart 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3 |
Lidwina, bedankt voor je reactie. De mouwinzet van de drops patronen zijn bijna allemaal nogal laag. Ik vind het eleganter als de mouwinzet wat hoger valt. Ik ga nu iets meer afkanten voor het armsgat en dan bij de mouwen kijken hoe dat zit, eventueel de mouwkop langer breien.
Ik vind het altijd lastig om een bestaand patroon te veranderen. Groet, Jannigje. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Gewoon doen Jannigje. Soms moet je wel eens uithalen, maar als je iets niet mooi vindt moet je veranderen, anders draag je het toch niet en dat zou helemaal jammer zijn. Ik heb pas de mouwen uit een vest gehaald, ze waren veel te lang, niet opgelet dus. Tot onder de mouwkop uitgehaald en opnieuw gebreid. Heb ik ook moeten knutselen, want dan heb je natuurlijk nog niet alle meerderingen gedaan. Het is gelukt, ze zitten er nu in gespeld, moeten nog ingenaaid.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |